עיריית תל אביב-יפו הודיעה הבוקר (ראשון) כי תוסיף במאגרי המידע העירוניים רישום זוגיות על בסיס תצהיר, בנוסף לרישום הקיים של זוגות נשואים ע"פ מרשם האוכלוסין, אשר ישמש את כלל יחידות העירייה בעת הענקת שירותיהן. הוספת רישום הזוגיות היא ביוזמת חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הלהט"ב איתי פנקס ארד.

הרישום צפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, לאחר השלמת הממשקים הדיגיטליים הנדרשים, ומטרתו לייעל את השירות ולהקל על זוגות בכל הקשור למימוש הזכויות וההטבות עירוניות, כדוגמת רישום ילדים למערכת החינוך, הנחות במרכזים הקהילתיים ועוד.

"עיריית תל אביב-יפו אומרת היום בקול ברור ששיוויון הוא ערך עירוני בסיסי ומוסיפה שירות של רישום זוגיות עירוני, שמשמעותו היא שכל הזוגות בעיר שווי ערך ושווי זכויות. הבטחנו וקיימנו - לא ניתן לזכויות שלנו לצעוד במקום. הגיע הזמן שהמדינה, תפנים ותיישם: ערך השוויון, כבוד האדם, ואהבת לרעך כמוך – לא יכולים לחכות. אני מקדיש את ההישג הזה לקורבנות השנאה נגד להט״ב - ניר, ליז, שירה, מאיה ועוד רבים, ולחן לנגר, המדריך המתנדב שנפצע בפיגוע הברנוער שעזב אותנו 11 שנים אחרי אותו פשע שנאה נורא, וכתוצאה ממנו. הדרך הארוכה של הקהילה לשוויון נמשכת - הגאווה והאהבה ינצחו", אמר פנקס ארד.