שיחה בין הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ עלתה אמש לכותרות בעקבות בקשתו של כוכבי מגנץ להוציא מאחריותו את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל ולהפריד אותה מהצבא. עוד עלה בשיחה בין השניים, כי כוכבי שאף בדבריו לא להשאיר את גל"צ תחת סמכות צה"ל במתכונת הנוכחית, זאת לדבריו אודות "התעסקות יתר בדברור נושאים הנוגעים לתחנה". מפקד גל"צ לשעבר יצחק טוניק שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והביע את דעתו על בקשתו של כוכבי ועל התנהלותה של התחנה הצבאית בימים אלה.

דוידוב: מה אתה חושב על העניין הזה? בוא נתחיל מההתחלה. יש לגל"צ זכות קיום במתכונת הזאת?
"אני חושב שכבר כמה שנים, במיוחד בשנתיים האחרונות, לגלי צה"ל אין שום חשיבות, ערך ומקום. אין לה שום תרומה לשידור הציבורי והישראלי בכלל. גלי צה"ל הפכה להיות הכי פוליטית מכל תחנות הרדיו בארץ, הדיבור הפך להיות הכי בוטה, השמעתם אינסרטים קודם שזו רק דוגמה קטנה וזה לא היה אגב. זה מן מקום שאין לך מישהו מלמעלה שמשגיח ועורך וקובע מה מותר ומה אסור.

יוכפז: שנייה, אז מה אומר מפקד גלי צה"ל לשעבר - צריך לסגור את התחנה?
"צריך להוציא אותה מהצבא, אני לא יודע מה זה להוציא מהצבא. אני לא רואה לגלי צה"ל איזשהו קיום, הלוא ניסו את זה כבר, אבל אני מבין מה אומר הרמטכ"ל. תשמע, אתה יודע מה, אני אגיד את זה אחרת, אתה מכיר את זה וגם ענת. כל מפקד גלי צה"ל שנכנס לתפקידו מבין מיד על היום הראשון והשני שני דברים: אחד, שהתפקיד הכי חשוב שלו הוא לשמור על הכיסא הזה, והשני, שהוא מבין שכדי לשמור על המקום הזה הוא צריך לגרום לצבא את ההרגשה שהתחנה הזאת גם מביאה תועלת, כי היא עושה בעיות. כל מי שעושה אקטואליה, בחיבור בין חדשות לצבא לא בסגנון של האינסרטים שהשמעתם".

יוכפז: תן לי רגע לאתגר אותך, יכול להיות שהתחנה הזאת לא תיסגר, בטח לא עכשיו, כי היא טובה לשלטון? כי משמיעים שם קולות בין היתר שטובים לנתניהו ולליכוד, ולכן אין סיבה מבחינה פוליטית לפחות לסגור אותה, להפך.
"זו הסיבה היחידה שהתחנה הזאת קיימת היום. הדבר הכי מצער הוא שאין לתחנה היום איזושהי תמיכה ציבורית ולובינג של מאזינים שינסה לקום ולשמור עליה, מה שהיה כל השנים. כלומר, היום מי ששומר על התחנה זה אותם פוליטיקאים שהסידורים שם נוחים להם. אבל עזבו, הבעיה שלי היא לא רק עם שידורי האקטואליה ועם הדברים שהשמעתם. אם לגלי צה"ל הייתה חשיבות והיא השאירה חותם, זה לא באקטואליה. עם כל הכבוד לגולן שעשה דברים נפלאים בגל"צ, בתחנה הזו היו אלה תוכניות תרבות ומלל והתוכניות הצבאיות ומוסדות השידור, מיכאל הרסגור בימי שישי".

יוכפז:: נו אז למה לסגור?
"אין את הדברים האלה, אין".

דוידוב: ואני צריכה להזכיר את עוד מעט נהפוך לשיר, ואת שירי משוררים הקודם של גולן
טוניק: כשהיה רמטכ"ל או דובר או מישהו בצבא שקצת היה מתעצבן על גל"צ, הוא מיד היה רואה את עוד מעט להפוך לשיר שרק תחנה כמו גל"צ ידעה לעשות. האוניברסיטה משודרת, איזה עוד מדינה עושה את זה?

דוידוב: רגע, אז יש לזה זכות קיום, זה חשוב.
הדברים האלה לא קיימים יותר בגלי צה"ל כבר כמה שנים לא מייצרים שום תוכן, אין תרבות".

יוכפז: יכול להיות שההתייחסות שלך היא קצת תמימה במובן הזה שעולם התקשורת כולו עבר שינוי בשנים האחרונות? והשינוי הזה ניכר לא רק בגלי צה"ל אבל גם. גל"צ או כלי תקשורת או תחנת רדיו כמו שהיא נשמעת היום, לא נשמעה לפני עשור. זה לא רק גלי צה"ל.
"אין לי שמץ של תמימות, כל מה שאתה אומר הוא נכון לגמרי, וזה רק מחזק את העמדה שלי שלגלי צה"ל אין יותר מקום וחשיבות, אין לה שום תרומה, השפה ברדיו השתנתה, יש יותר תחנות ופלטפורמות להעביר  מידע ולהעביר חדשות, גלי צה"ל ויתרה  על היתרון היחסי החשוב ביותר שלה כל השנים, והיתרון היחסי שלה היה באמת לעשות את מה שרדיו ציבורי יודע לעשות".

אביב כוכבי, בני גנץ (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אביב כוכבי, בני גנץ (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

דוידוב: טוניק, מפריע לך שזה פוליטי?
"מאוד, מה זה מפריע? זה לא רק פוליטי, זה גם, השמעתם כמה אינסרטים, השפה השתנתה. יושב שדר שמשדר תוכנית אקטואליה כמוכם, שבמקום לראיין ולהקשות על המרואיינים, הוא גם מחלק להם ציונים ואחר כך מפרסם את זה באיזשהו עיתון".

יוכפז: מי אשם במה שאתה קורא פוליטיזציה של גל"צ? מי גרם לזה?
"מי גרם לזה?"

יוכפז: או מה גרם לזה? דוידוב: מי גרם לזה זה מי התחיל, מה גרם?
"החיבור בין מי שיושב בראש התחנה לבין מי שממנה אותו. ברגע שיש שר ביטחון שממנה מישהו כי הוא מתאים לו וחשוב לו שאותו אחד יהיה, אז גם באופן טבעי למי שיושב ומנהל פחות לו חשוב הצבא. הייתי בוטה מדי?".

יוכפז:  אני חושב שלא. דוידוב: לא, לא, ממש לא.