אחרי ששבת רעב במשך חמישה ימים מחוץ למעון ראש הממשלה במסגרת מאבק עולם התרבות, שאול מזרחי, בעלי מועדון "הבארבי" בתל אביב ואחת מהדמויות הבולטות במאבק, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב־103FM ועלה למתקפה נגד הלחץ הגדול בעקבות ההתפרצות המחודשת של נגיף קורונה: "מרוב הפחדות, אנשים כבר לא מעוניינים להקשיב, עד שנותנים לך טיפה ליהנות, נותנים לך סטירה".

רק אספר ששבתת רעב במשך 5 ימים מחוץ למעון ראש הממשלה לטובת עולם התרבות, וחזרנו לאן?
"חזרנו לפעילות לפני יומיים במועדון הבארבי במתכונת שהיא קצת שונה. נאסר עלינו לעשות מופעי עמידה".

אמרת שאתה כועס. על מה?
"אני כועס על השיטה הבלתי נדלית הזו של אנשים כמו ברבש, שנוטעים בציבור את מדיניות ההפחדה וזה גורם לבלגן מאוד גדול. לא נתעלם מזה שיש קורונה, אבל הדבר הראשון שהממשלה צריכה לעשות הוא לשפות את אותם אנשים שלא עובדים ותקועים עם פיצויים שלא הועברו להם. לא יעלה על הדעת שלאנשים אין עבודה, לחם ושגרה קרוב לארבעה חודשים וממשלת ישראל עדיין לא משפה".

אתה מדבר על האוכלוסייה.
"הקלות הבלתי נסבלת בה כל פרופ' באשר הוא, קורא לסגור את המשק כשעדיין יש לו את המשכורת שלו. תקשיבו, אנשים רעבים. אם בן אדם צריך לחשוב טוב טוב בין לרעוב לבין לקבל את הקורונה - אנשים יעדיפו לקבל את הקורונה. ברבש ושכמותו מפחידים כמה שאפשר - לעשות את מה שהם עושים זה הדבר הכי מביך ונלוז שאפשר. אנחנו שומעים את ראש אמ"ן, את מנכ"ל משרד הבריאות ואת סיגל סדצקי, שעד לפני יומיים רצו לשלוח אותה... תקשיבו, אם אנחנו נמצאים למעלה משלושה חודשים במצב של מלחמה - תגדירו עד מתי, תפסיקו עם הקשקשת הבלתי נדלית שלכם".

מה קורה עם האוכלוסייה שאתה מייצג?
"קרוב לארבעה חודשים מאומנים גדולים ועד טכנאים כרגע לא מתפרנסים".

ממה הם חיים?
"הם חיים מלבכות ולקטר. הם צועקים לעזרה. בסופו של יום אנחנו ארבעה חודשים בתוך המשבר, משבר בתוך ממשלת קורונה שהוקמה במיוחד לפתור את הסוגיות הכי בעייתיות שהן כלכליות. אנחנו מדברים על 300 חברות הגברה שקורסות, על אולמות האירועים שקורסים לחלוטין".

מדובר על אלפים רבים של אנשים.
"עשרות אלפים. נתתם לנו מתווה חזרה? בסדר. בארבי במתכונת הנוכחית שלו, בנה במה ויש אישור ל־500 איש - קיבלנו אישור מיוחד כי הוא חלל עצום וגדול. זה לא קל ואנחנו משנים את זה בכוח אבל אי אפשר כל יום לעלות לתקשורת ולהפחיד. או שתסגרו או שתפתחו, ואם תפתחו אז חלאס  להפחיד. מרוב הפחדות אנשים כבר לא מעוניינים להקשיב. תהיו עניינים, תסבירו. נכון, יש קורונה".

אמרת שאתה חי בתסמונת האישה המוכה.
"בוודאי, לא רק אני אלא ציבור שלם. עד שנותנים לך טיפה ליהנות ישר באים ונותנים סטירה. חלאס עם האיומים, חלאס להפחיד את הציבור. אתה יודע כמה תודות אני מקבל בסוף ערב? כמה אנשים מאושרים? כוסאומו זה שווה הכל. שלושה וחצי חודשים אנשים לא חוו תרבות, לא יודעים מה זה. שאדון ברבש יזיז את התחת שלו ויראה דברים במקום להפחיד. הוא מקבל את השכר שלו".

אתה מזלזל בקורונה.
"אני לא מזלזל בכלל. אני מנחה את הקהל ומכווין אותו, אפשר לעשות הכל בצורה חכמה ונבונה. אי אפשר מקיצון 0 לקיצון מאה. יש גם גוונים וצריך לדעת איך לעבוד במתרס הזה. צריך להבין שהשטיפה הזדונית הבלתי נדלית הזאת וכמות הפחד והפרנויה שזורעים בציבור זה דבר מגוחך".

אבל המטרה להגן על הציבור. מה פרופ' ברבש רוצה? שהנגיף לא ימשיך להתפשט ולהכות.
"קודם כל הנגיף ימשיך להתפשט איתו או בלעדיו. בוא אני אספר לך סוד, ב'איכילוב' בכל תקופת הסגר - כלב לא נכנס כדי לקבל טיפול. הם קיבלו אוכל, מתנות ופתקים כאילו הם שליחי אלוהים ואף אחד לא הגיע לשם".

לאן אתם הולכים מכאן? מה השלב הבא?
"אנחנו צריכים להבין דבר פשוט. הממשלה המנופחת הזאת צריכה להזיז את התחת שלה ולדאוג לאנשים הקטנים, למצוא להם תקציבים. אתה לא יכול לבקש מאנשים לשבת בבית ולא להתפרנס. אנשים יגנבו או שיעבדו בשחור או שימצאו כל קומבינה אחרת אפשרית. אסור מסיבות נכון? אתה חושב שאין מסיבות בעיר? אתה חושב שלא עושים את זה מתחת לאף של כולם? תקשיבו טוב, הרעבתם את האנשים - אתם תתנו להם כסף והם ישבו בבית ויסתמו את הפה. אבל אי אפשר לצפות לא לתת כסף, לתת הנחיות סותרות ולתת להם למות מרעב. מה השיקול של בן אדם רעב, אבא למשפחה? תן לי להידבק בקורונה 'פאק איט'. תן לי להביא פרנסה ואוכל לשולחן. אם יש ממשלה רצינית ואחראית שתזיז את התחת שלה ותתחיל להעביר תקציבים".

אתם חוזרים להפגנות?
"אני עוד לא חוזר. אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להביא קהל. עכשיו התחלנו להניע את העסק".

הולכים לסגור לכם הכל. שמעת את פרופ' ברבש.
"אם לביבי יש ביצים לסגור אנחנו נצא לרחובות. בפעם הבאה אני לא אהיה יפה נפש ואדבר כמו שאני מדבר. אם יסגרו ולא ישפו אנחנו נבעיר את המדינה - יש גבול לכמה פראיירים אפשר להיות. זה לא פופוליזם, בסופו של דבר המדינה לא רוצה לשפות. תעשו בדיקות כמה כסף ניתן לעצמאיים מאז שהתחילה הקורונה ותראו שזה פרומיל באופן יחסי למה שהובטח. ואז לעג לרש שומעים ש'פוקס' מקבלים 49 מיליון שקל דיבידנד".

כמה פראיירים אתם. הוא הופיע בטלוויזיה וקיבל.
"כולנו הופענו בטלוויזיה. היום אנחנו ב־26 לחודש - קיבלתי עדכון שקיבלתי את הפעימה השלישית. פעם ראשונה שקיבלתי כסף".

כמה?
"אני עוד מקרה טוב בגלל המחזורים של שנה שעברה, קיבלתי מחזור של עד 320 אלף שקל". 

יפה.
"נחמד נכון? אבל אנחנו צריכים לספוג ארבעה חודשים, לשלם ולתת. ואגב כל חודש החבר'ה שלי בחל"ת עדיין קיבלו - שולם להם ביטוח לאומי של 350 שקלים קבוע. ההוצאות עדיין יצאו".