בפתיחת תוכניתו ברדיו 103FM, התייחס נתן זהבי למעצרו של תת-אלוף (מיל') אמיר השכל בסוף השבוע האחרון, במהלך הפגנות מול מעון ראש הממשלה. ולסערת אפרים שמיר: "במסגרת המאבקים בין שמאל לימין, תומכי נתניהו, מתנגדי נתניהו, פרסם אתמול הזמר אפרים שמיר פוסט מלוכלך. אני אקריא לכם מה הוא פרסם ובכך גרם נזק בלתי הפיך ונתן תמיכה במירכאות לחלק מהאנשים, לטעמי, הבזויים שאנחנו מנסים להתנגד לדעותיהם ומעשיהם. כך כתב אפרים שמיר: 'לחסל את הפסיכופת, את אשתו הזונה המופרעת ואת הבן זונה הפרזיט הדוחה. אני תוהה אם זו התחלה טובה לשיר?' לאחר פרסום הפוסט הוא החליט לערוך אותו מחדש, המיר את המילה לחסל במילה לגרש וכו'".

"מר שמיר היקר, מוזיקאי דגול, זמר טוב, אתה גרמת נזק בלתי הפיך. אני נחשב אחד עם פה יחסית די ג'ורה. בחיים לא אפול בפח הזה להתלכלך ולהיטנף ברמה הזאת. גרמת נזק ענק, מנסים כעת אנשים להיאבק בשלטון מושחת, בראש ממשלה העומד בפני בית משפט עם כתבי אישום חמורים, מנסים להיאבק בפני חבורת שרים שחלקם לא אמרתי וחלקם לא אמרתי, אני מניח שכל אחד חושב מה שאני חושב, הוא לא חייב להסכים אבל חושב. גרמת נזק אפרים שמיר ואני פותח דווקא איתך את התוכנית כי אתמול אירעו דברים, דברים קשים", אמר זהבי. 

גרם לנזק בלתי הפיך. אפרים שמיר (צילום: רענן כהן)
גרם לנזק בלתי הפיך. אפרים שמיר (צילום: רענן כהן)

על מעצרו של השכל אמר: "היה מעצר מיותר, הייתה התנהגות דבילית של המשטרה, מפקד משטרת ירושלים, שר לביטחון פנים מר אוחנה אמר שהמעצר היה מוצדק וזה לא חשוב אם זה תת אלוף או טוראי ומי שחוסם כבישים ועובר על החוק ייעצר, רק הייתה בעיה אחת למר אוחנה, שמר השכל לא ירד לכביש ולא חסם בגופו מכוניות ולא קילל את ראש הממשלה. הוא מפגין כבר שנים, 3 שנים בערך, הפגנת יחיד, שקטה, איש תרבותי, איש הגון, קצין בכיר בצה"ל, דוגמה קלאסית למחאה שקטה, אך זועמת.

"שוטרים באים, גוררים אותו לניידת, אוזקים אותו ואז מקבל אידיוט גמור, אידיוט זו מילה לגיטימית, זה שקיבל את ההחלטה במשטרת ירושלים לא להשאיר אותו במעצר בירושלים, את השכל, אלא להכניס אותו לניידת ולהעביר אותו לכלא הדרים בשרון. תופעה שלא קיימת במשטרת ישראל מעולם, אבל פה רצו להראות 'שופוני', 'אנחנו הבעל בתים, אתה תאכל אותה'. לקחו אותו לכלא הדרים, 15 שעות ישב בכלא הדרים, החזירו אותו לירושלים בכדי שיהיה מובא בפני שופטת השלום הגב' אורנה סנדלר איתן ששלחה את המשטרה עם הבקשה שלה לקיבינימט, שחררה אותו בלי תנאים מגבילים, הוא יכול להמשיך להפגין את ההפגנה השקטה שלו". 

זהבי המשיך ואמר: "נוצר פה שלב נוסף בדרך של מדינת ישראל להיות מדינה בסגנון צ'אוצ'סקו עם חבורת עיתונאים מלקקי תחת של השלטון, שלא מפסיקים להגן בחירוף נפש, תוך כדי שהם מזיעים וקצף יוצא משפתותיהם על רה"מ שאסור היה לו להיות רה"מ מהרגע שהוגש נגדו כתב אישום על פשעים חמורים - הם מגינים עליו. חבורת הלקקנים מקרב הפוליטיקאים מצטלמים עם רה"מ בפוזה בלתי מובנת באולם בית המשפט כשחלק מהם מתוקף תפקידם אחראים על השופטים, כמו שר המשפטים למשל. זו התדרדרות טוטלית, התדרדרות טוטלית".

לדבריו, "כל חכמולוג שיבוא ויגיד למה עוצרים אנשי זה ולא עוצרים כאלה ולמה נותנים לאלה הנחות ולא לכאלה – רבותיי בשנת 1977 הליכוד בשלטון להוציא איזו תקופה קצרה. השרים האחראיים על מדיניות הממשלה הם שרי הליכוד, או שותפיהם חסרי הבושה שדיברו גבוה גבוה לפני הבחירות וירדו אל תחתית הביוב אחרי הבחירות. אתם מנהלים את המדינה, ואתם מובילים אותה לעברי פי פחת, הלוואי שהמעצר של תא"ל השכל ועוד 2 אנשים שהיו איתו, אחד מהם בן דוד של אוחנה אגב, לא אלימים, לא מפרי חוק, הוא סימן גרוע מאוד.

"בסוגריים, הניסיון להשתמש בשב"כ כנגד אזרחים תוך כדי שראש השב"כ מתנגד לשימוש הזה, אגב ר' השב"כ הוא אחד המעוזים האחרונים שלא נכבש על ידי נתניהו ואנשיו, הוא עומד על שלו. מסוכן, מסוכן, מסוכן, מסוכן. לציבור יש כוח, בתוכנתי הזאת קראתי לאורך 23 שנים לאנשים אם אתם לא יכולים לנסוע להפגין צאו מול הבית עם שלט לצומת הרחובות הקרוב לביתכם שלט מחאה לא חשוב נגד מה ותפגינו. תפגינו נוכחות. תמיד אמרתי, כמו שאמר המנוח בגין, עוד פתק, מח"ל, מח"ל, מח"ל, עוד שלט אנטי נתניהו, נגד הממשלה, עוד שלט בעוד פינת רחוב אחרי הרבה שנים זה התחיל לעבוד, זה גרם לי נחת".

בהתייחסו למחאות אמר: "אנשים יצאו לרחובות, בחוצות הערים, בצמתים מרכזיים. בצומת בנימינה הגיעו כמה צדיקים שלא אוהבים את המחאה הזאת והשפריצו גז חרדל על פניהם של המפגינים, זה יימשך תדעו לכם, מי שמפגין לוקח סיכון. בצד הנשי יש הרבה מאוד אנשים אלימים, אלימים מאוד. אז תיקחו את הסיכון הזה אבל תזכרו – כשמדינה מתחילה להתדרדר לכיוון דיקטטורה מאוד קשה לעצור כשהמהלך הזה נכנס להילוך גבוה. כשיתחילו מעצרים המוניים של מפגינים נגד השלטון, לא מפגינים אלימים, זה שלב שאולי אין ממנו חזרה.

מחאת ''הדגלים השחורים'' מחוץ למעון רה''מ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
מחאת ''הדגלים השחורים'' מחוץ למעון רה''מ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

"אני מדבר בטון מתון, אמול כתבתי פסט שעורר הרבה הדים, הצעתי לתלות את תא"ל השכל בשער העיר שהכלבים ילקקו את דמו ועוף השמיים ינקר את עיניו, כמובן בבירתנו הנצחית ירושלים, סלע קיומנו. אמרתי כמה מילים קשות כנגד השר אוחנה, איחלתי לו איחולים לא נעימים, זה זכה למאות שיתופים, אני זכיתי למאות מגיבים שקיללו אותי, בין השאר הם משתמשים המון במילה אמן, 'שתמות אמן', 'שהמשפחה שלך תחלה בסרטן אמן', כל דבר אמן, אמן, אמן. עליי כבר אי אפשר לאיים בסרטן - היה לי, יש לי ויהיה לי כנראה אז האיום הזה לא תופס".

זהבי חתם את דבריו בכך שאמר: "כשמקללים שהמשפחה שלי תמות, אמא שלי ואבא שלי - הם כבר מתו, הקללות האלה לא תופסות. תנסו לחדש ואל תשכחו לומר אמן – כל דבר תאמרו אמן, תשימו יד על הראש ותעצמו עיניים כמו הכדורגלנים שמשחקים בשבת ומחללים שבת. אבל תזכרו רבותיי, לציבור יש כוח. תשמשו בכוח הזה באופן חוקי, תמחו, תפגינו, תצעקו, תכתבו לעיתונים, תעלו לתוכניות בהם מאזינים עולים, אל תבזבזו את הכוח על ריק - זה כוח חשוב".