קולנוע ב־360 מעלות
בימים אלה ובצמוד לכדור הפורח בגני יהושע בתל אביב נפתח לראשונה בארץ CINEMAX 360 – מבנה ייעודי חדשני בעל כיפה גדולה ואיכויות אקוסטיות, שבו מוצגים סרטים באמצעות ארבעה מקרנים מתקדמים על גבי מסך עצום של 360 מעלות. המסך מכסה את כיפת המבנה מבפנים ונמתח מקצה אל קצה. בית הקולנוע הייחודי הזה מעניק לצופים חוויה תלת־ממדית ואקטיבית, שבמהלכה הישיבה היא על מושבים מוטים לאחור, שזזים ומחוללים זרמי אוויר ומים בהתאם לעלילות הסרטים. באטרקציה 16 מקומות ישיבה והכניסה היא לפי התור ועל בסיס מקום פנוי, בהתאם להנחיות משרד הבריאות בתקופת הקורונה.

איפה: גני יהושע תל אביב
מתי: שעות פתיחה: א'־ה' 12:00־20:00, שישי 15:00־10:00, שבת 20:00־9:00
כמה: 35 שקלים לכרטיס. ניתן לרכוש כרטיס משולב לקולנוע ולכדור הפורח הסמוך במחיר של 79 שקלים לילד ו־99 שקלים למבוגר (במקום 90 שקלים לילד ו־115 שקלים למבוגר).
פרטים נוספים: בטלפון 5589722־03

קולנוע ב־360 מעלות. צילום: cinemax 360
קולנוע ב־360 מעלות. צילום: cinemax 360

אגם הברבורים

בריכת המזרקה המיתולוגית בגן העיר בתל אביב תהפוך ל"אגם ברבורים" קטן עם סירות פדלים, שהמבקרים הצעירים יוכלו לשוט בהן להנאתם, בליווי ההורים. זאת לצד מגוון פעילויות מהנות במתחם הילדים באוויר הפתוח של קומת המזרקה, שתהפוך למרכז בילוי למשפחה, כולל דוכני מזון לילדים עם פופקורן, שערות סבתא ועוד. מתאים לגילי שנתיים וחצי עד שש.
איפה: גן העיר,  תל אביב־יפו

מתי: 27 ביולי עד 31 באוגוסט 2020. ימים א'־ה' בשעות 19:00־10:30
כמה: 15 שקלים לעשר דקות שיט בסירה. פעילויות חינם במתחם הילדים.
פרטים נוספים: באתר גן העיר

אגם הברבורים. צילום: יח
אגם הברבורים. צילום: יח

קבלת שבת

בנמל קיסריה מזמינים את הקהל הרחב לחזור לעשות את מה שבטבע שלנו – לצאת החוצה למרחב ולאוויר הפתוח, לשמוח, לרקוד ולשיר. מדי יום שישי במהלך חודש יולי תתקיים בנמל קבלת שבת חגיגית מול הים והשקיעה. המבקרים ייהנו מריקודי עם בהנחיית ירון כרמל, על המזח תחת כיפת השמיים, פעילות בועות סבון ענקיות שתקסים את כל המשפחה, חגיגה מוזיקלית קצבית וסוחפת, הפעלות מוזיקליות לילדים והפרחת עפיפונים בשקיעה המרהיבה. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום.
איפה: נמל קיסריה
מתי: מדי שישי במהלך חודש יולי, החל ב־18:00
כמה: הכניסה חופשית.
פרטים נוספים: 6550*

קבלת שבת. צילום: ויקטור לוי
קבלת שבת. צילום: ויקטור לוי

קיץ במוזיאון

מוזיאון אגם בראשון לציון נפתח מחדש למבקרים ומזמין ילדים ומבוגרים להשתתף בחוויה חושית ורגשית עם יצירות אמנות, תוכנית של סיורים, הדרכות וסדנאות שמפתחות יכולות, תהליכי חשיבה, טכניקות, מיומנויות ויצירתיות, המותאמות לקבוצות גיל שונות. הסדנאות נערכות במרחב הפתוח בגן המוזיאון. המוזיאון מציג תערוכה מקיפה הכוללת עשרות יצירות קינטיות מרהיבות של האמן פורץ הדרך יעקב אגם: פיסול וציור שמשנים צורה, יצירות דיגיטליות אינטראקטיביות, חפצים ומיצבים משתנים בתנועה מתמדת. אחרי תקופה של סגר ביתי מול המסכים מוזמנים הילדים והמבוגרים לגלות, לחקור, לשאול, לשחק, להתבונן, להתנסות, ולרכוש ידע בסיורים וסדנאות יצירתיות.

איפה: מוזיאון אגם, ראשון לציון
מתי: שעות פתיחה ביולי־אוגוסט: ב', ג', ד', שישי־שבת 14:00־10:00, חמישי 22:00־17:00
כמה: 25 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד. סיורים מודרכים במוזיאון ללא תוספת תשלום בשעות 10:30, 11:30 ו־12:30. סדנאות יצירה מתחלפות לילדים – בתוספת חמישה שקלים לערכה.
פרטים נוספים: בטלפון 03־5555900 ובאתר המוזיאון

מוזיאון אגם. צילום: דור קמחי
מוזיאון אגם. צילום: דור קמחי

קריר ונהנים

תיאטרון מלנקי מציע בילוי משפחתי מרענן לימי הקיץ החמים: הצגה ייחודית באווירה חורפית, “אגדת שלג". ההצגה מגוללת את סיפורו של איש שלג קטן שיוצא למסע בניסיון לעצור את השמש מלהגיע, על מנת לשמור על החורף, בכדי שבסופו של דבר הוא לא יימס. ההצגה מתרחשת באווירה חורפית, ביתית, קרירה ונעימה, כאשר גם העובדה שהכניסה מוגבלת ל־34 צופים בלבד תורמת לאינטימיות, כמו גם לקשב ולריכוז השואבים את הצופים הצעירים פנימה. מומלץ לילדים בגילי 9־3. רעיון: לאון וקסניה מורוז, עיבוד ובימוי: לאון מורוז, עיצוב במה ובובות: קסניה מורוז, עיצוב מוזיקלי: לאון מורוז. שחקנים יוצרים: קסניה מורוז, הדס אייל, דוד זיסלסון.

איפה: תיאטרון מלנקי, תל אביב־יפו
מתי: הצגות יולי: 4.7 ו־25.7 בשעות 11:00 ו־13:00. הצגות אוגוסט: 1.8 ו־29.8 בשעות 11:00 ו־13:00
כמה: 76 שקלים
פרטים נוספים: באתר kartisim.co.il

אגדת שלג. צילום: מרק צו
אגדת שלג. צילום: מרק צו

עולם הילדים

מתחם ארנה הרצליה הענק, המתפרש על פני 2,500 מ"ר, מחולק ל־11 עולמות תוכן, בהם: נינג'גו, מרוצי מכוניות, הישרדות VIP, אתגר הטיקטוק, עיר הלגו, הפירמידות, הקולנוע של ערוץ ZOOM, מתחם לקטנטנים, סדנה של להקת מיומנה על הבמה המרכזית ועוד מלא הפתעות.

איפה: מתחם ארנה, הרצליה
מתי: שעות פעילות: א'־ה' 18:00־9:00, שישי 15:00־9:00, שבת 18:00־10:00
כמה: 99 שקלים לכרטיס (מגיל שנתיים)
פרטים נוספים: איוונטים 9066* או באתר עולם הילדים

מתחם הלגו בארנה הרצליה. צילום: אליאונרה שילובה
מתחם הלגו בארנה הרצליה. צילום: אליאונרה שילובה

קונדיטורים קטנים

מרכז הסדנאות של רולדין מציע סדנאות ופעילויות לילדים המתאימות לילדים מגיל ארבע. משך הסדנה כשעה ורבע, כאשר בזמן הזה ההורים מוזמנים להתלוות לצאצאים ולהכין איתם קינוחים טעימים, או לשתות בנחת קפה. אנחנו מעדיפים את האופציה השנייה. הילדים מקבלים סינרים וכובעים ונחשפים לחומרי הגלם (הכשרים) המשמשים גם את ליין המוצרים של הרשת, ומתחילים להכין את הקינוחים. בסיום הסדנה מקבל כל משתתף את המארז האישי והמתוק שהכין הכולל: עוגילידה, טראפלס אוריאו, כוס קינוח מוס שוקולד. יאמי.

איפה: מרכז הסדנאות ROLADIN SENSES, קדימה
מתי: הסדנאות יתקיימו בתאריכים 12 ביולי עד ה־31 באוגוסט, בימים א'־ה' 18:00־9:00 ובשישי 13:30־9:00
כמה: 55 שקלים לילד, 35 שקלים למבוגר
פרטים נוספים: יש להירשם מראש דרך האתר של רולדין

סדנאות רולדין. צילום: יח
סדנאות רולדין. צילום: יח

יצירה בבירת הנגב

סדנאות היצירה המושקעות לילדים במתחם ישפרו פלאנט באר שבע חוזרות לפעול בהתאם להנחיות שגרת הקורונה. בהן: סוס נדנדה, נגרות ראש מסמרים, דייג מגנטי, מיני באולינג, מתקן מעוצב לנייר סופג, עפיפון ועוד. הסדנאות מתקיימות פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים והכניסה אליהן חופשית וללא צורך בהרשמה מקדימה.

איפה: ישפרו סנטר, באר שבע
מתי: לאורך כל חודש יולי, בימים א' ו־ג' בשעה 17:30
כמה: חינם

ישפרו פלאנט באר שבע. צילום: יח
ישפרו פלאנט באר שבע. צילום: יח

פארק הרפתקאות

פארק ההרפתקאות “דרך העץ" בשדמות דבורה בגליל התחתון חוגג את הקיץ עם שפע פעילויות לכל הגילים: קארטינג פדלים במסלול מים מהנה ורטוב, סדנה ליצירת צעצועים – כל ילד יקבל ערכה לבניית צעצועי עץ נהדרים, מבוך דרך העץ – מבוך אתגרים עם ארבע דרגות קושי, בהתאם לגילי הילדים. הפעילות רטובה ומרעננת עם מתזים להשלמת החוויה.

איפה: פארק דרך העץ, שדמות דבורה
מתי: א'־ה', שבת, בשעות 17:00־10:00 (הכניסה עד שעתיים לפני הסגירה)
כמה: 59 שקלים לילד מגיל שנתיים, 25 שקלים למבוגר
פרטים נוספים: באתר דרך העץ או בטלפון 04־6620606

דרך העץ. צילום: מוטי שלף
דרך העץ. צילום: מוטי שלף

חוות החיות 

החווה של חוה מאכלסת מגוון רחב של בעלי חיים שהוצלו ושוקמו לאחר התעללות. במקום תמצאו מרחבים גדולים ושלל פעילויות לילדים ולמשפחה: אפיית פיתות, מתנפחים, רכיבה על חמורים, חליבת עזים, רכבת לרפת, בועות סבון ועוד.

איפה: קיבוץ חפץ חיים (ליד גדרה)
מתי: בתיאום מראש
כמה: 40 שקלים לילד, 20 שקלים למבוגר (מגיל 12). המחיר כולל את כל פעילויות החווה, ללא הגבלה
פרטים נוספים: הזמנות בטלפון 074־7025878 או באתר החווה של חוה

החווה של חווה. צילום פרטי
החווה של חווה. צילום פרטי