"נטייה להט"בית כשלעצמה איננה מחלה המצריכה טיפול" - כך כתב היום (ראשון) נשיא המדינה, ראובן ריבלין, במכתב לרב דרור אריה, ר"מ בישיבת ההסדר 'אפיקי דעת' בשדרות. הנשיא שלח את המכתב בתגובה לביקורת חריפה שהטיח הרב על דברים שאמר הנשיא במהלך פגישה שקיים לאחרונה עם ארגוני הלהט"ב.

הרב קרא לנשיא לא לתת לגיטימציה לארגוני הלהט"ב "שמנסים לנרמל עבירות חמורות, גם אם במסווה של הכלה, אמפתיה ושוויון" וכי "פגישה עימם ומתן לגיטימציה על ידי נשיא מדינת ישראל כמוה כחרב בלב האומה". עוד הוסיף הרב כי למרות שהוא נגד טיפולי המרה, "בהחלט ישנן דרכים ראויות להשיב רבים למלסול נורמלי, ולאפשר להם לממש חלום הקמת בית ולידת ילדים".

במכתב שנשלח השבוע לרב כתב הנשיא: "אינני תלמיד חכם אך זהותה היהודית של מדינת ישראל חשובה לי, כמו גם זהותה הדמוקרטית. בעיני ליהדות יש מקום חיוני וחשוב במרחב הציבורי בישראל. לתפיסתי ארון הספרים היהודי חייב להיות נגיש וזמין וקריא לכולם ואני מאמין בקידום המשפט העברי בפסיקה ובחקיקה".

"עם זאת", הוסיף הנשיא, "אינני שותף לעמדתך כלפי קהילת הלהט"ב. ישנם אזרחים רבים בישראל הנעזרים בשירותיהם של פסיכולוגים קליניים מוסמכים שלמדו במוסדות אקדמיים מוכרים וקיבלו רישיון ממשרד הבריאות – ובאפשרותם לסייע במגוון רחב של נושאים אישיים, וכמובן אין בכך כל פסול, אך נטייה להט"בית כשלעצמה אינה מחלקה המצריכה טיפול".

הנשיא הדגיש שזו עמדתו הנחרצת כבר שנים רבות. "אני מאמין כי זכותו של כל אדם לבחור באורח החיים המתאים לו, לרבות אורח חיים הלכתי כמובן. אני מכבד כל אדם הבוחר לחיות את חייו על פי חוקי ההלכה, ואני מצפה שגם אתה כרב ומורה הוראה בישראל, תכבד אחרים שאינם מסכימים איתך ובוחרים לחיות את חייהם על פי צו מצפונם", הוסיף ריבלין.

"אם ברצוננו לשמר את הזהות היהודית במרחב הציבורי של מדינת ישראל, עלינו לקיים את השיח בכבוד הדדי, תוך הקשבה והבנה. אנשים אחים אנחנו ועלינו לשמור היטב על המדינה היחידה שיש לנו", חתם הנשיא.