סערת איכוני הטלפונים תעלה היום (רביעי) לדיון מיוחד בוועדת חוץ וביטחון. ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי אמר הבוקר בראיון ברדיו צפון 104.5 כי הוא תומך באיכונים ולא רואה בשימוש בהם פגיעה בדמוקרטיה.

"הכלי האיכוני הזה, אני תומך בו בזמני חירום והפעלתו היא רק חוליה בשרשרת", אמר פרי והוסיף: "ההתפרצות של מגפת הקורונה מאיימת, גרועה. אנחנו חייבים כלי שיסייע לקטוע את שרשרת ההדבקה ואני לא חושש מפגיעה בפרטיות והדמוקרטיה, צריך להשתמש באיכונים בצורה מאוזנת".

פרי הסביר כי "זה אחד מהכלים ששירות הביטחון משתמש בהם לצורך סיכול טרור והוא מציל חיים ושומר חיים וצריך להיזהר בכמות הדיבורים עליו  והביקורות. אין מה להשוות למשטר דיקטטורי, מי שירצה להשתגע ולהרחיב את השימוש בו לצורך מעקב אחרי אנשים, זה חמור ושירות הביטחון עומד על המשמר ומי שהדמוקרטיה חשובה לו לא ייתן לזה לקרות".

מה דעתך על ניהול הממשלה במשבר?
"מבחינתי שני הגלים לא מתגלגלים לי טוב. על תפקוד הממשלה אני כועס מאוד, הציעו משרדים לספק צרכים פוליטיים, חלקם שערורייה. למה גנץ ואשכנזי לא באו ואמרו שכל צד יביא רק עשרה שרים? לא היינו מסתפקים ב-20 שרים? ראש הממשלה נתניהו שולט לא רק בישראל אלא גם באנשים, אני הצבעתי לכחול לבן ואני מאוד מאוכזב".