מנכ״ל רשת הכושר הארצית ״ספייס״ חיים פרנקל, התראיין היום (חמישי) ב-103FM אצל אלון גל ב״איפה הכסף״ וסיפר על ההחלטה המהירה של הממשלה לסגור את חדרי הכושר, כמו גם על הקביעה התמוהה כי ההגבלה תחול על חדרי הכושר בלבד ולא על מכונים המוגדרים 'סטודיו'.

יום אחרי הנחיית הממשלה לסגור את חדרי הכושר מסתמן פה מרד של בעלי חברות חדרי הכושר כי פתאום מסתבר שואלי אם אתה לא חדר כושר אלא סטודיו אתה פתוח. בקיצור, תוהו ובוהו. חיים פרנקל מנכל 'ספייס'. תוהו ובוהו באמת?
"בלגאן לא נורמלי".

מהזווית שלכם, מה בעצם קורה לכם? מה אתם עושים? עשו בכם גם פשיטות?
"אני, בוא נגיד שבכול החיים שלי לא ראיתי כל כך הרבה שוטרים כמו ב-48 שעות האחרונות. אנחנו אויבי העם אנחנו".

ספר על הסיטואציה, מה אתם עושים כדי להתמודד?
"החל מהבוקר אנחנו בשיתוף עם איגוד פיתוח הגוף הוותיק ביותר בעולם מ- 1950, התחברנו ואנחנו נותנים את האפשרות ללקוחות המועדון להירשם לאיגוד ולהמשיך לעשות כושר כספורטאי מקצועי".

אם אדם הוא ספורטאי מקצועי אז הוא יכול להתאמן?
"אגיד לך, הם פשוט רצו להחזיר את הקבוצות המקצועיות, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, שיוכלו להמשיך להתאמן ולעשות כושר. אני אשאל אותך – מה ההבדל בין אימון ג'ודו של קבוצה מקצועית שמתאמנת אצלה בחדר כושר או בוינגייט, לבין אנשים כמוך שרוצים להרגיש טוב עם עצמם ולעשות ספורט?"

אני משער כי איך שהוא צריך לשמור, אז אין ברירה. סטטיסטית אם יהיו פחות אנשים. בשורה התחתונה כולם נרשמים להיות ספורטאים מקצועיים?
"נכון, זה מה שעושים כרגע הלוקחות מהבוקר ואני יוכל להגיד מעבר לזה שכמובן רוצים לשמר את הספורט המקצועי שימשיכו להתאמן הם מאפשרים לספורט הלא מקצועי אבל לא חדרי כושר, אותם סטודיו בהגדרה, להמשיך להיות פתוחים".

מה ההבדל?
"אין שום הבדל, להפך. ההבדל גרוע לרעתם כי מכוני הכושר הם עסקים גדולים המשתרעים על אלפי מטרים, המועדונים שלנו 3,000 מטר, אפשר לשמור מרחק, יש מספיק ציוד, מספיק אביזרים".

בסטודיו זה בחדר קטן, 19 איש מזיעים ויורקים אחד על השני. זה נשמע הכי גרוע.
"אני מסכים איתך בצער רב אבל כנראה זו הממשלה שבחרנו".

תתאר לנו מה קרה לכם, מאז השחרור ועד עכשיו – את  כל החוויה הזאת. הצורך לחזור, חוסר הוודאות, איך מתמודדים מול הלקוחות?
"פשוט נורא, אני יכול להגיד שפשוט נורא. חוסר ודאות, הלקוחות מתקשרים אלינו ברמה השעתית, אתם פתוחים או לא? אתם סטודיו או לא? צריך צו או לא? היו אצלכם שוטרים או לא? לא נעים שאתה כל הזמן מתווכח וכל האנרגיות שלך שבסך הכול אנחנו רוצים לעשות טוב, לעשות ספורט, הולך למקומות של מאבק עם שוטרים. אני לא מאשים אותם, הם מקבלים הנחיות, אתה מדבר עם שוטר והוא נקרע מבפנים, זה לא שהוא רוצה לסגור אותך זה פשוט הממשלה האטומה הזאת החליטה ביום בהיר אחד, בלי שום התרעה, למרות שאנחנו מבקשים מעל לחודשיים להיפגש עם משרד הבריאות, לא רצינו להיפגש בשביל שיסגרו אותנו אלא כדי שיורידו את ההגבלות שהחליטו עליהן ברגע שפתחנו. במקום זה, יום בהיר אחד אנחנו מתעוררים בלי שום דיון, בלי שהציגו נתונים, אתה יכול לדבר עם יפעת שאשא יו"ר הקורונה שעד לרגע זה היא דוחה כל יום את הדיון בנושא שלנו ופשוט אין נתונים, זה ממש עצוב. אני בפתח לראות את השר חילי טרופר, קוראים לי כרגע להיכנס לחדר ואנחנו צריכים את העם איתנו. אנחנו צריכים אתכם שתציגו את העוול הנורא שנגרם לתעשייה. יש אפס תחלואה בחדרי כושר, אפס הדבקות, אנחנו יודעים לסנן".

מה זאת אומרת אפס תחלואה, זה מעוגן בנתונים?
"ועדת הקורונה הציגה בשבילנו לפני יומיים אחרי מאבק עם משרד הבריאות, לא את הנתונים המלאים אבל כן שלפה נתון - פחות מאחוז מאומתי קורונה, לא מדבר על הדבקות".

מה תגידו לשר?
"שידפוק חזק חזק בתור שר הספורט שלנו וידרוש את הפתיחה המידית של חדרי הכושר. אנחנו לא הבעיה בגל התחלואה האחרון".

אני לא מבין, למה לא מכניסים ספרי תורה ומתחילים לנהל בית כנסת כמו שצריך על גלגלים? בית כנסת ספורטיבי.
"המלחמה שלי היא לא בספרי התורה אני חייב לציין. ליבי עם כל המשק, לא מתחרה איתם ולא מתנגד. היו מועדונים אחרים שהגדירו, והתחילו לבנות קירות ואמרו 'אנחנו סטודיו מעכשיו'. באה המדינה ואמרה – 'אם לא כתוב לך שאתה סטודיו, ואתה מכון כושר ברישיון, אתה צריך להיסגר׳".