"מי רוצה להאכיל בדואי?": מאחוריי הסרטון הגזעני שעורר סערה ברשת עומד כוכב הילדים "רוי בוי", כך פורסם הערב (שבת) בעמודי הרשתות החברתיות של "רוי בוי", שאף פרסם התנצלות וכתב: "בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחד. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע".

בסרטון טיקטוק שהופץ היום ועורר סערה ברשתות, תועדו זוג הורים ושלושת ילדיהם במהלך מפגש עם ילדים מהפזורה הבדואית, שמתרחש בכביש שסמוך למקום מגוריהם. במהלך הסרטון, ההורים נשמעים מעודדים את ילדיהם ושואלים את אחד מהם: "אריאל, אתה רוצה להאכיל בדואי?". בהמשך שואל האב פעם נוספת, "מי רוצה להאכיל בדואי?", תוך שהוא מגיש לשני הקטינים מחוץ לרכבו עוגיה ומורה להם "תאכלו". 

בת זוגו, שיושבת לצידו ברכב, נשמעת משועשעת מהמצב, ובשלב מסוים פונים הקטינים אל היושבים ברכב ואומרים להם בערבית: "תביאו כסף". הנהג משיב להם בערבית, תוהה כמה כסף הם רוצים, ושואל אותם: "אולי אלף ש"ח?", אבל הילדים מחוץ לרכב משיבים כי הם רוצים עשרה שקלים, ומסתפקים גם באגורה. יש לציין ההערכה היא כי מדובר בסרטון ישן, שעלה לכאורה במהלך היממה האחרונה.

סרטון הילדים בפזורה הבדואית (צילום: רשתות חברתיות)

הסרטון עורר סערה כאשר חברים במזגר הבדואי טענו כי מדובר בגזענות ובפגיעה ברגשות העדה. מי שהיה ראשון להגיב לסרטון הוא חה"כ סעיד אלחרומי, שפרסם תגובה למקרה בטוויטר וכתב: "בשעות האחרונות התפרסם סרטון בו אמא יהודייה שואלת את ילדיה אם ברצונם להאכיל בדואים מחוץ לרכב המשפחה, תוך כדי שהיא מצלמת את האירוע. ‏נראה שהסרטון ישן, אבל הצורה בה מוצגים הילדים הבדואים היא גזענית, מעליבה ומקוממת. כאילו שהם סוג של חיה משעשעת. ‏בושה". 

גם חה"כ היבא יזבק הגיבה לסרטון וכתבה: "הגזענות הורג, זו הטמעה של המדיניות הגזענית והדכאנית ששוררת כאן. חבל על דורות שלמים שחונכו לשנאה והתנשאות, וכעת מחנכים את ילדיהם להתנהגות בלתי אנושית". 

חה"כ יוסף ג'בראין הגיב גם הוא בתקיפות וכתב: "כואב ומקומם. זה בלתי נסבל לראות גזענות כזו בוטה ומשפילה, במיוחד כלפי ילדים שלא מבינים מה נאמר להם. זה לא 'רק סרטון', זה משקף מה שיותר מדי אנשים חושבים על אזרחים ערביים. גועל נפש". 

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לפניות כתבים נציין כי הסרטון המופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, בו נראים שלושה קטינים כשהם נשאלים על ידי נהג הרכב: "מי רוצה להאכיל בדואי?", יועבר לבחינה בחטיבת החקירות".