ראש העיר רהט, פאיז אבו סהיבן, התייחס הבוקר (ראשון) בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה, בו תועד כוכב הילדים רוי בוי כשהוא שואל את ילדיו האם הם מעוניינים להאכיל ילדים בדואים. "אני לא מקבל את ההתנצלות", הבהיר אבו סהיבן.

"זו זוועה, הוא המתין עם ההתנצלות הזאת במירכאות חמש שנים", חשף אבו סהיבן בפתח דבריו. "רק כשידעו שהוא עשה את זה, אז הוא הוציא את זה, כמו שהוא מוציא רעל מהפה שלו. זה אדם גזען, שלא ראוי לחנך ילדים, לא ראוי לגדל ילדים, לא ראוי אפילו לעמוד על במה מול ילדים".

אתה אומר בעצם הסרטון בן חמש שנים ורק עכשיו הוא מתנצל, איפה היית?
"הסרטון הזה בן חמש שנים, אבל כשמתנצלים כשזה מופץ, זה אומר גם דרשני. זה אומר שהאדם הזה מורכב משנאה וגזענות, הוא מורכב גם משנאת ילדים, גם כלפי הילדים שלו, גם כלפי ילדים בדואים".

מה הרגשת?
"הרגשתי עלוב מאוד, הרגשתי ממש שאני חי במדינה אחרת, הרגשתי פשוט מאוד שיש אנשים במדינת ישראל שעדיין חיים באמצע בוץ של גזענות. רק לפני שבוע עשינו את הגבורה והכול, בן זיקרי זה מודל של אדם שמקריב עצמו לילדים. בא השטן שפשוט מאוד זורע שנאה, זורע דברים מתחת לכל רמה, זה באמת מקומם אותי בתור איש ציבור. בתור ראש עיר, 60% מהתושבים שלנו מתחת לגיל 18, ובא אדם ואומר את הדברים האלה ומסתיר את הסרטון הזה חמש שנים, וכשידעו מי הפיץ אותו אז הוא התנצל".

תגובות?
"קשות מאוד, אתם תכנסו לעמוד הפייסבוק של רוי בוי, תסתכלו מה אומרים אנשים, גם יהודים אומרים את זה".

מכיר את המשפחה?
"הילדים הם מהפזורה הבדואית".

בני 6 או 5.
"כן, כן. ילדים קטנים מאוד. הוא עשה מעשה פשע כלפי הילדים שלו קודם כל, לחנך אותם על שנאת האחר, וגם כלפי הילדים הבדואים שהמצב הסוציו אקונומי שלהם לא כל כך מחמיא. לכן במקום שירד ויחבק אותם, בלי לצלם אותם, שיראה לילדים שלו שהוא דוגמה לדו קיום, דוגמה לאהבת ילדים גם בשטח ולא רק על הבמה בשביל הכסף. כנראה הוא מחפש את הכסף והוא לא יקבל את הכסף הזה מאנשים טובים".

ידעתם מי השחקן הזה, הדמות?
"לא, לא יודעים מי זה. עכשיו יודעים מי זה. המגזר יודע מי זה, פשוט מאוד בעמוד הפייסבוק שלו אתמול אלפי אנשים מתקוממים ואומרים 'אוי ואבוי אם הבן שלי יעמוד מול אדם כזה ששונא ילדים'. ילד זה ילד, אין הבדל בין דת, גזע ושפה, זה ילד".

מפריע לכם שמדובר בדמות חינוכית
"כן בדיוק, הוא מחנך לשנאה, מחנך לדברים בכלל שאנחנו מחנכים את הילדים שלנו הפוך. לאהוב את האחר, לחבק את האחר, לעשות דו קיום בין ילדים. אנחנו שולחים ילדים בבתי ספר שלנו גם למשמר הנגב ובא אדם כל כך באמת אני אומר כל כך שונא, יש לו שנאה בפנים והורס את הכול. מה אגיד להורים עכשיו? אני רוצה לקחת אותם לשדרות או לרחובות שיעשו דו קיום ביחד, בא אדם כזה שמקלקל את כל העולם, מקלקל את היחס הזה. אבל אנחנו עוד פעם נתקלים כל פעם בבני אדם כאלה, אנחנו נמשיך בעשייה שלנו".

לדעתך הוא צריך להפסיק להופיע לילדים?
"כן, בכלל לא. זה אסור בהחלט שיעמוד על במה מול ילדים. מה יגיד להם? יסתכל להם בעיניים ויגיד להאכיל את הבדואים? הוא מתייחס לילדים חסרי ישע כמו קופים, כמו בהמות, כמו חיות".

הילדים שלך חושבים שהיהודים נוהגים כמוהו?
"אני רוצה לחנך את הילדים שלי שיתנהגו כמו בן זיקרי, ואני אגיד להם את התמונה האחרת, העלובה, המגעילה, תמונה של שנאה, של גזענות - אגיד להם גם את זה. יש ככה ויש ככה, אני רוצה שכולם יעשו ככה - פשוט מאוד. אנחנו לא מכלילים, אבל זה בן אדם בעל חשיבות מאוד רבה כלפי ילדים במדינת ישראל שעומד בפניהם ומחנך ומטיף למוסר במקום שיטיף לעצמו עם כל הצער".