חוסר אחריות: במסגרת פעולות האכיפה שמבצעת המשטרה במאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה נחשפו השוטרים ביממה האחרונה לשני מקרים חמורים ביותר בהם חולים מאומתים הרשו לעצמם להסתובב במרחב הציבורי ובסביבת אזרחים תמימים. באחד המקרים היה זה בעל אולם אירועים באשדוד שלמרות הידיעה שהוא חולה מאומת נפגש עם מארגני מסיבות שהתקיימו אצלו באולם בניגוד לתקנות החירום, וכן עם מבלים ובכך בעצם סיכן את בריאותם והוא נחשד בעבירה של הפצת מחלה.

המשטרה סגרה את האולם מכוח צו מיוחד להתמודדות עם נגיף הקורונה. במשטרה מציינים כי "במהלך פעילות יזומה שערכו השוטרים בעסק באשדוד, נמצא כי במקום נערכו מסיבות בניגוד לתקש"ח. יתרה מזאת,בעל העסק -חולה קורונה מאומת ואמור לשהות בבידוד, נפגש עם שוכרי המקום ומבלים נוספים ובכך לא רק שהפר בידוד אלא גם נחשד בעבירה של הפצת מחלה. לאור זאת נסגר העסק בהתאם להוראות החוק החדש למניין הימים המקסימלי הקבוע בחוק- 7 ימים".

במקרה אחר עיכבו שוטרי מרחב שרון חולה קורונה מאומת שנתפס כשהוא גולש בחוף פולג בנתניה, לאחר שבשבת האחרונה התקבל במשטרת ישראל דיווח על צעיר שנכנס לגלוש בחוף. 

כוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו את הגולש, שאישר בפני השוטרים כי אובחן מספר ימים קודם לכן כחולה קורונה ולמרות זאת, הפר את הוראות הבידוד ויצא לגלוש בחוף הים. נדגיש כי בחוף היו מתרחצים רבים והגולש סיכן את בריאותם. 

השוטרים עיכבו את הגולש, דאגו להרחיק אותו ולבודד אותו בחוף על מנת למנוע מגע עם רוחצים ומבלים ולמנוע אפשרות של הדבקת הרוצים בים. עם הגעת כוחות מד"א למקום, הגולש הועבר לידיהם והשוטרים הודיעו לו כי הוא נקנס בדו"ח ע"ס 5,000 ₪ בגין הפרת צו בריאות העם.