יוזמה מרגשת במיוחד, שנולדה בעקבות משבר הקורונה, מסייעת להאכיל מאות משפחות נזקקות. לאחרונה זכה הפרויקט, "המלאכים של ערן", על שמו של מתנדב שהלך לעולמו, לעזרה משמעותית מנדבן מבולגריה בשם טום ג'ון אור-פז, שתרם יותר מ־100 אלף שקל עבור מטרה זו.

במהלך שנים רבות בעלי מסעדות ומתחמי אירועים, בהם קיטו קאטו, מסעדת פנטסטיק, מתחום אירועים יהושע ועוד, עומדים מאחורי יוזמות לסייע לאוכלוסיות מוחלשות ובהן גם ניצולי שואה ודרי רחוב. לאחרונה ארגנו אותם בעלי עסקים, ובראשם איצ'ו טיבי, דירה לדר רחוב שסובל מתסמונת אספרגר.

חלוקת סלי מזון לנזקקים. צילום: אריה ארנטראוי
חלוקת סלי מזון לנזקקים. צילום: אריה ארנטראוי

כבר בימים הראשונים של התפרצות משבר הקורונה ולקראת חג הפסח האחרון הקימו טיבי וחבריו מערך סיוע של חלוקת סלי מזון למשפחות רבות. "מצאנו את עצמו במציאות שבה עמותות רבות פנו אלינו בבקשה לעזרה. התחלנו לשנע סלי מזון לכ־700 משפחות, והכל בזכות תרומה של אנשים פרטיים ומתנדבים מדהימים", מספר טיבי. 

"במקור התכוונו לחלק 100 סלי מזון עבור המשפחות הנזקקות, אבל כטום ג'ון אור-פז שמע על היוזמה שלנו הוא ישר התנדב וביקש להיות התורם המרכזי. בזכותו תרמנו כולנו פי שבעה יותר ממה שתכננו. ברגעים כאלה פשוט אין מילים להביע את הערכתנו להתנהלותם של אנשים כאלה".