העיתונאי יעקב אחימאיר פנה אתמול בתוכנית הבוקר של ניב רסקין בערוץ 12 (קשת) לחזאית סיגל גפני והעיר הערה שהציתה את הרשתות החברתיות לאחר שבתגובה לדיווח על פתיחת בריכות השחייה, אמר: "עשה חשק לראות את סיגל עם ביקיני". הבוקר (רביעי) שוחח העיתונאי עם גולן יוכפז וענת דוידוב על הסערה סביב אמירתו בתוכניתם ב-103FM, וטען כי הדברים נאמרו ברוח ידידותית והומוריסטית, ללא כל כוונה להעליב.

דוידוב: מה שלומך?
"שלומי בסדר, תודה על ההתעניינות. אני בלב הסערה ומשתדל להחזיק מעמד".

דוידוב: סערה אינטימית.
"אני לא יודע אם סערה אינטימית או לא, אבל אם כבר נגעת בנושא אז אני פשוט הגבתי בהומור על איזה שיח שהיה באולפן. כאשר סיגל גפני עמדה ליד בריכה ודיווחה על כך שמותר לשחות בבריכות וכל אחד העיר את ההערה שלו, ולבסוף ניב רסקין שואל אותי 'יעקב, איך זה נראה לך?' אמרתי – 'הייתי רואה אותה בביקיני', או משהו כזה, ציטוט פחות או יותר מדויק. לא היה ניסיון להעליב אותה וכו', אני מרשה לעצמי לומר שאני איתה ביחסי ידידות".

יוכפז: איך היא הגיבה?
"הכל היה מחויך וצחוקים ולא כפי שזה משתמע מכל מיני תגובות של אנשים שפוחדים לחתום את שמם המלא על הגידופים שהם מגדפים אותי".

יוכפז: נראה שהיו צחקוקי מבוכה.
"האווירה הייתה בהחלט מחויכת, איזה חיוך זה היה? אלוהים יודע, אני לא פסיכולוג".

דוידוב: יש מקום להערות כאלה בעידן ה'מי-טו'?
"אני אומר לך ענת שזו הייתה הערה סתמית, הומוריסטית, אולי בהומור בלתי מוצלח. פעמים רבות אומרים לי אנשים שהם לא מבינים את ההומור שלי, אז כנראה שמשהו לא בסדר אצלי, נאמר כך. אני התרשמתי שסיגל לא נפגעה מכך מההערה הזאת כפי שזה מתואר על ידי מגיבים שלא מכירים אותי ואותה וכו', אלא הם נסחפים אבל על זה צריך לשאול את סיגל. אני לא יכול לדבר בשמה, אני לא יכול להתרשם בשמה".

דוידוב: היית חוזר על ההערה?
"מכיוון שאנחנו נמצאים עכשיו בסערות הרבה יותר גדולות מאשר הערה של אחד כמוני אז לא הייתי חוזר על ההערה. יש לנו מספיק בעיות, לישראל יש עכשיו בעיה מאוד גדולה, אז התלבשו על ההערה הזאת כדי להעמיס עליה כל מיני הערות מכוערות אחרות שנוגעות להשקפותיי הפוליטיות".

יוכפז: מצטער על ההערה? תרצה להתנצל בפני סיגל?
"אם סיגל גפני נפגעה מן ההערה ואני כמעט בטוח שהיא לא נפגעה מההערה, ויש לי יסוד לחשוב על כך, אז אני כמובן מצטער מאוד כיוון שאנחנו מקיימים יחסי ידידות לאורך שנים. יש לנו היכרות של שנים, וודאי לא הייתה לי שום סיבה להעליב או לפגוע בה. חס וחלילה, זה היה הומור שכנראה לא היה מוצלח כל כך".

יוכפז: מה דעתך על תפקוד נתניהו במשבר?
"אני מאמין שראש הממשלה עושה את כל המאמצים כדי לשפר את המצב, אבל אני חושב שבאמת אין, איך לומר את זה, אין רכז אחד, קוראים לזה עכשיו 'פרויקטור' אחד שמרכז את כל המהלכים. אני חושב שהיה צריך למנות אדם אחד כזה. אני חושב גם שמשרד הבריאות של ישראל וודאי לא היה מוכן למן קטסטרופה כזאת, מן מגפה כזאת, והיא באה אליו בהפתעה, לא באשמתו של משרד הבריאות כמובן, אבל משרד הבריאות במתכונת הנוכחית, אני חושב שהוא לא היה יכול לעמוד בזה. המומחים תמיד אומרים שאנחנו צריכים לעשות את האיזון הנכון המדויק בין המצב הכלכלי לבין ההגבלות השונות בתחום הבריאות, אז אני בד"כ כשיש דיונים ואני משתתף בהם  לא מגיב על ההחלטות אלא יש לי עקרון אחד, אני חושב שהעיקרון הראשי שעומד לנגד עיני זה בריאות הציבור ולא העניין הכלכלי. כמובן שהעניין הכלכלי חשוב אבל חיי אדם והצלת חיי אדם וריפוי בני אדם הם בראש המעיינים, לפי דעתי, שצריכים להיות לקובעי המדיניות".

יוכפז: נתניהו לא עמד בלחץ של הציבור?
"אני לא יודע אם הוא לא עמד בלחץ הציבורי, אבל יכול להיות שרה"מ, לא היה לו את המנגנון הנכון, המנגנון היעיל, כדי להיאבק במגפה הזאת. לא בכדי יש כאלה שאומרים שהוא צריך היה להעביר את הטיפול בנושא הזה לידי משרד הביטחון או לידי צה"ל. יכול להיות שיש בזה משהו, אבל אני לא יודע אם צה"ל בקיא באמת בכל הצד הרפואי, בריאותי של המצב הזה. ודאי יותר יעיל מאשר מנגנון אזרחי, אבל יכול להיות שזו הייתה עצה טובה".

יוכפז: צריך להסתייג בצורה אולי יותר בחריפות מההתבטאות הזאת, לא הומור, לא אני לא פוליטיקלי קורקט, לא ידידות - זו הערה סופר מיותרת; דוידוב: ללא שום צחקוקים בעניין הזה.