חברת הכנסת אוסנת מארק (הליכוד) התייחסה הבוקר (ראשון) בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM להפגנות בתל אביב ובירושלים, והזהירה: "אני קוראת פוסטים שמאיימים על חיי רה"מ ומשפחתו, לאן רוצים שנגיע?". על מחאת העצמאים אמרה: "ראינו אלימות מטורפת בהפגנות בירושלים ובתל אביב".

את צייצת את הדברים הבאים: 'קומץ אנרכיסטים מופרעים ומסוכנים לקחו את המצוקה של העצמאיים ככלי ניגוח נגד ראש הממשלה. ההפגנות הללו עברו את גבול המותר. זו לא דמוקרטיה! זה אלים! זה מסוכן! זה ייגמר ברצח!' את באמת מאמינה שמדובר באנרכיסטים עדיין? שזה עלול להגיע לידי רצח?
"אני מאוד מאמינה בדברים האלה מהסיבה היחידה, אנחנו ראינו את האלימות המטורפת שהייתה אתמול בשני מוקדים גם בתל אביב וגם בירושלים".

דווקא לא.
"יצאו משם פצועים, פרצו את כל המחסומים. גז פלפל, המפגינים על השוטרים".

אחד לעבר שוטר, דווקא לא. גם המשטרה התנהגה בסובלנות.
"המשטרה, לאורך כל השידור ראינו את זה, איך היא מנסה להכיל את המפגינים ולא ללכת נגדם, אבל בסופו של יום, באמת אני לא רוצה שיצא מהריאיון הזה דבר אחד, אני לא נגד העצמאים. אני בעד העצמאים. אני הייתי עצמאית, הילדים שלי עצמאיים, אני מבינה את המצוקה שלהם. אני רוצה לעזור להם, חשוב שהממשלה תעזור להם. אבל ביחד עם זאת, האלימות המטורפת הזאת שממנה יוצא רק דבר אחד, כשאני קוראת את הפוסט של מוקי שברור שהוא לא מהליכוד אבל כשאני קוראת ולא רק מוקי אני מקבלת גם סמסים מאנשים שהיו בהפגנה במוצ"ש שעבר ושל אתמול".

מבחינתך הם אנרכיסטים מופרעים, נשמיע אחד ונדבר עליו. 
"זה הקומץ".

גולן אולי אתם טועים? בזה שאת אומרת שהם אנרכיסטים אולי אתם מפספסים?
"זה הקומץ של העצמאים שבאו באמת לזעוק את הזעקה שלהם, ובאמת נבלעו בתוך ההפגנה הזאת. אני אומרת עוד פעם וחוזרת ואומרת – העצמאים במדינת ישראל".

צעירים ובני 30 שחזרו הביתה כי אין כסף.
"גם לי יש ילדים כאלה אבל עוד פעם, מה לעשות? יש פה נגיף. לא המצאנו את הנגיף הזה, הנגיף הזה? כל העולם מתמודד איתו. יש בעיה שצריך לדעת לשלב בין הנגיף לבין הכלכלה במדינת ישראל".

דווקא בגלל זה אולי כדאי לנהוג בחוכמה, לא צריך לטעון שהם אנרכיסטים, צריך לחבק.
"בהחלט כן, אנחנו בהחלט מחבקים את הציבור הזה. רה"מ יושב עם העצמאיים לא פעם בשבוע אלא פעמיים ושלוש, אני יושבת עם העצמאיים. הגשתי שבוע שעבר חמש הצעות חוק שיבואו לעזור לעצמאים לא רק בתקופת הקורונה אלא באופן כללי. אנחנו רוצים לעזור, העצמאים במדינת ישראל, כולם מבינים שהעסקים הקטנים במדינת ישראל הם מנוע הצמיחה שלנו. אבל יחד עם זאת, לקחו את העצמאים כבני ערובה, כך אני מסתכלת על זה. חבל, ההפגנות האלה האלימות, למה? למה להתנהג באלימות כלפי שוטרים? הרי תתארו לכם אם חס וחלילה הימין היה פורץ של השוטרים איזה זעקה הייתה פה".

הפגנות זה לא דבר נעים.
"זה נכון שיש את הזכות להפגנה אבל עושים הפגנה לא אלימה. עושים הפגנה, אנחנו מבינים את הזעקה".

טענת שזה יגיע לכדי רצח, של מי?
"אני אומרת לך, אני מקבלת פוסטים מטורפים בשבועות האחרונים. אנחנו רואים איזה דברים מדברים על רה"מ על רעייתו, על הילדים שלו, למה? לאן אנחנו רוצים להגיע? לאן אנחנו רוצים להגיע? מה אנחנו רוצים שירצח פה עוד פעם ראש ממשלה? אני חושבת שהאלימות ושילהוב הרוחות הזה אסור שהוא יקרה".

את חושבת שהמערכת לא מגנה מספיק על רה"מ עכשיו?
"מה זאת אומרת המערכת?"

המשפטית.
"אני חושבת שמנדלבליט צריך לטפל באנשים שמאיימים וכותבים פוסטים מפחידים על רה"מ". 

לא עושה?
"לא עושה את זה , חמור".

למה הוא לא עושה?
"לא יודעת, צריך לשאול את מנדלבליט למה".

איך את יודעת שהוא לא עושה כלום בנושא?
"הוא לא עושה, אני לא רואה. יש לי פוסט, אני מוכנה להקריא מבחור בשם מנשה עופר: 'וואלה צודק, צריך להוריד את ביבי כמו שהורידו את רבין. רק לכם מותר? דיקטטורה זו משאת הנפש שלכם, מה קרה?".

גורמי אכיפת החוק לא פועלים? למה?
"אני לא יודעת למה הם לא פועלים, זה חמור. צריך שמערכת אכיפת החוק תתעורר לפני שיהיה פה מאוחר".

אילו היה מדובר באדם אחר, לא בנימין נתניהו, רה"מ אחר – הטיפול היה שונה לדעתך?
"לא יודעת, אבל אני יכולה לומר שבמקרה של בנימין נתניהו רה"מ לא פועלים, למה לא פועלים? אולי הם חושבים שבאמת האיומים האלה לא מספיק רציניים אבל כבר היינו בסרט הזה פעם אחת. חשבו שהאיומים לא רציניים ראינו לאן הגענו, אנחנו חס וחלילה עברנו את זה פעם אחת יותר מדי, זה היה יותר מדי. אסור שזה יקרה".

כשבנו של ראש הממשלה יאיר מצייץ וקורא לפקידים 'מחבלים' - זה תקין?
"אני יכולה לומר לכם באמת, צריך לעזוב את בני ביתו של רה"מ".

הם מתחילים.
"עזבי מה אנחנו באמת נמצאים ב'מי התחיל'? הם לא נבחרי ציבור. מי שנבחר זה רה"מ".

את יודעת מה אומרים עלייך במערכת הפוליטית, ששרה נתניהו ובני הבית הם שהכניסו אותך לכנסת ולוועדה לבחירת שופטים.
"באמת, כל העליהום הזה על גב' שרה נתניהו, אין לנו שום קשר איתה, היא לא מתערבת לנו בכלום. אנחנו לא מדברים איתה, האדם היחיד שאיתו אנחנו מדברים זה רה"מ. הוא ראש המפלגה שלנו, הוא הנבחר ציבור".

לא מקבל הוראות לא מרעייתו ולא מבנו?
"נו באמת, עזבו. זה באמת צהוב. זה לא לעניין, תניחו להם, באמת הגיע הזמן להניח להם". 

את שומעת קולות או זרמים הליכוד שמנסים לפעול נגד נתניהו?
"אני לא חושבת שיש קולות וזרמים. בינתיים אנחנו עובדים כסיעה ביחד".

בינתיים?
"בינתיים, אתה יודע בפוליטיקה הכול נזיל, בעיקר בישראל".

פעם לא הייתם אומרים 'בינתיים'.
"כרגע עובדים כסיעה אחת, אני לא חושבת שאנשים רוצים להפיל את נתניהו מתוך הסיעה. מי שיעשה את זה עושה לא נכון".

שאשא ביטון תודח היום?
"שאשא ביטון, אני לא יודעת אם תודח היום או לא. אני חושבת ששאשא-ביטון נהגה בצורה לא נכונה, פופוליסטית. נבין האם היא קיבלה החלטה נכונה או לא רק בעוד מספר ימים, וזה רק בגלל שאנחנו לא יודעים את נתוניי התחלואה".