האחים והאחיות פתחו בשביתה הבוקר (שני) לנוכח מה שהגדירו כ"אי מתן פתרונות והתעלמות ממשלת ישראל מהצורך בהקצאת כוח אדם ומשאבים בכלל מערכת הבריאות". ארגון המתמחים לרפואה מצטרף לשביתה וישבות מהשעה 10:00 למשך שעתיים, תחת הכותרת - "או תקנים או שביתה".

גם בבית החולים בלינסון בפתח תקווה הצטרפו לשביתה הבוקר. האחות הראשית של חדר המיון בבלינסון העלתה פוסט בפייסבוק, בו פנתה בצורה מכבדת למקבלי ההחלטות, ומזהירה כי "המערכת קורסת בעקבות חוסר בתקנים. תנו בנו אמון, אנחנו יכולים לעזור לשטח את העקומה". 

האחים שמוחים בבלינסון אומרים שיש במקום 100 אחים בבידוד, מה שגורם לעומס רב עליהם, ולכן הם מבקשים תקנים נוספים כדי שיסייעו להם לבצע את עבודתם. 

הלילה, כאמור, התקיימה פגישה בין יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן ונציגים נוספים לאוצר בניסיון למנוע את ההשבתה, אולם המאמצים לא נשאו פרי. כהן טענה כי יש לתת פתרון מהיר למחסור בתקנים, על רקע העברתם של אלף אחים ואחיות לבידוד, והקצאת 1,500 נוספים לטובת מחלקות הקורונה על חשבון מחלקות אחרות.

הבוקר אמרה כהן כי "זה הזוי שבמשרד האוצר עדיין לא הפנימו את גודל המשבר של האחים והאחיות. לא נותרה בידינו ברירה אלא לקחת את האחריות הלאומית לבריאותם של אזרחי ישראל ולמנוע בעצמנו את קריסת מערכת הבריאות שתגיע בשיא המגיפה בעוד כמה חודשים בחורף הקרוב. אנחנו יוצאים לשביתה היום בלב כבד, אבל מתוך הבנה אמיתית שהיא תחסוך מחיר כבד בחיי אדם בעוד כמה חודשים. זעקת האחים והאחיות הבוקר היא זעקתם של כלל אזרחי ישראל".

במסגרת השביתה, כאמור במתכונת שבת, לא יעבוד הצוות הסיעודי בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים, אשפוזי יום; חדרי ניתוח יעבדו במתכונת שבת, כאשר אין ניתוחים אחרי הצהרים אלא דחופים בוועדת חריגים; בכל מחלקות האשפוז למיניהן יעבדו במתכונת שבת; במחלקות טיפולי נמרץ למיניהן יעבוד צוות סעודי מצומצם; במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידת פריון - יעבוד צוות סיעודי במתכונת מצומצמת; במסגרת בתי ספר לאחיות –הצוות הסיעודי לא יעבוד כלל; לא יבוצעו ססיות וקצ"תים. בכל מקרה לא תתבצע עבודה במשמרות של 12 שעות, בכל בתי החולים יוקם צוות סעודי לשעת חירום. כמו כן, בכל בית חולים תוקם ועדת חריגים בראשות יו"ר ועד אחיות) כל עוד יפרסם את פרטי ההתקשרות ברחבי בית החולים. כמו כן, בדיקות קורונה ימשיכו להתקיים ויתבצעו ללא דיחוי ומחלקות קורונה יאוישו באופן מלא.

חבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר בתגובה לשביתה כי "האחיות זועקות כבר תקופה ארוכה כי תנאי העסקתן מובילים אותן לאפיסת כוחות ואותנו לאסון רפואי. במקום לגרור גם אותן למשא ומתן חסר תוחלת וארוך כפי שעושים לעובדים הסוציאליים, אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לנהוג באחריות - להגדיל מיד את מספר התקנים ולשפר את תנאי עבודתן. חנק מערכת הבריאות עולה בחיי אדם".