ראש המוסד לשעבר אלוף (במיל') דני יתום מזהיר מפני "התהליכים שקורים בימים אלה", כלשונו, ונזכר בימים שלפני רצח ראש הממשלה יצחק רבין. "‏העברתי לא אחת ביקורת נוקבת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל התמונה המעוותת שמציגה אותו כביכול מצדיע במועל יד ומופצת לכל עבר - היא קו אדום בוהק", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "הייתי שם בימי ההסתה הנוראה נגד רבין, אני מזהה כאן תהליכים מסוכנים שחייבים להיפסק ומיד!".

בשיחה עם "מעריב" בעקבות הציוץ אמר יתום: "המדינה כולה ספוגה באדי דלק, צריך גפרור אחד קטן שיצית תבערה ענקית. נדמה שאין מבוגר אחראי שירגיע את הרוחות. מה שיש לנו זה שני מחנות נצים, שמתעצמים בשנאה, באיומים וחס וחלילה - תכף גם במעשים אלימים. אני מדבר על תומכי ומתנגדי ראש הממשלה".

יתום הוסיף: "נתניהו ומקורביו תוקפים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וטוענים כי תפר תיקים לראש הממשלה. בכך הם מלבים אש כלפי מערכת המשפט. מנגד, אנו עדים לאיומים על נתניהו ומשפחתו ברשתות החברתיות. אלה שתי תופעות מדאיגות מאוד. כל הגורמים המופקדים על שלטון החוק ואבטחת האישים חייבים לפעול במטרה להפסיק את השיח המתלהם ולעצור את המאיימים על ראש הממשלה".

לשאלה אם משבר הקורונה תורם להתלהמות הכללית והאם הממשלה מטפלת במצוקה כראוי, השיב: "הקורונה היא משבר היסטורי, שהשלכותיו הרב־ממדיות טרם הגיעו. הפחד מהלא נודע, השבר הכלכלי־חברתי, כל אלה מובילים לכך שהאמון במערכות החוק הולך ונחלש. הדוגמה האישית הקלוקלת של ראשי המדינה רק תרמה לחוסר האמון. מדי שבוע אנחנו נחשפים לעוד ח"כ, עוד שר, שאינם מקפידים על ההנחיות. בסוף זה מחלחל גם לאזרחים, שלוקחים את החוק לידיים. הכל מייצר תמונה בעייתית של אובדן שליטה ואובדן אמון, שעלולים להביא לאנרכיה. מי שחושב שאנחנו רחוקים מכך - טומן את ראשו בחול".