הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום (חמישי) את הנתונים אודות תאונות הדרכים בחודש יוני, מהם עולה כי נרשמה ירידה חדה של 25.1% במספר הנפגעים בתאונות דרכים, לעומת החודש המקביל אשתקד. כמו כן, חלה ירידה של 10.1% במספר ההרוגים, זאת לעומת יוני 2019.

עוד עולה מהנתונים, כי בחודש יוני נרשמו 914 תאונות דרכים עם נפגעים, בהן 25 תאונות קטלניות ו-148 תאונות עם נפגעים באורח קשה. בתאונות הללו נפצעו איבדו את חייהם 26 בני אדם, ונפצעו 1,512 - בהם 156 במצב קשה. כמו כן, בחודש יוני דווחו למשטרה 2,622 תאונות דרכים עם נפגעים באורח קל. באירועים הללו נפגעו 3,280 בני אדם. גם בנתון הזה מדובר בירידה, שכן ביוני 2019 התרחשו 4,107 תאונות דרכים עם נפגעים באורח קל, בהן נפגעו 5,531 בני אדם.

בחודשים ינואר-יוני נהרגו 139 בני אדם בתאונות דרכים, ירידה של 12.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, חלה ירידה של 26 אחוזים במספר הפצועים באורח קשה. בתקופה המדוברת אירעו 4,875 תאונות עם נפגעים – ירידה של 25.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד".

אמבולנס, ארכיון (לרכב המצולם אין קשר לאירוע המתואר בכתבה) (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס, ארכיון (לרכב המצולם אין קשר לאירוע המתואר בכתבה) (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

בלמ"ס הבהירו, כי בעקבות התפשטות הקורונה בישראל, החל מחודש מרץ, חלו שינויים בתנועת אזרחים ישראל, דבר שהקטין את תאונות הדרכים - ובשל ירידה חדה בחודשים האחרונים לא חושב אומדן המגמה. בניגוד לחודשים מרץ-אפריל, שברובם התנועה בכבישים ירדה דרמטית בשל הסגר וסגירת מקומות עבודה, ביוני המשק נפתח ברובו ועומסי התנועה חזרו בצירי תנועה ראשיים בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ. 

עם זאת, לנוכח שיעורי האבטלה הגבוהים והמעבר של חלק מהעובדים לעבודה מהבית, נראה שהתנועה בכבישים עדיין פחותה לעומת התקופה של טרום הקורונה.