קרן שתוי, מנכ"לית רשת הכושר "הולמס פלייס", התראיינה היום (חמישי) אצל אלון גל ב-103FM וסיפרה על הזיגזג בהחלטות הממשלה בנוגע לפתיחת מכוני הכושר והסטודיו, וברקע הפתיחה הצפויה של מועדוני הספורט בתחילת השבוע הבא.

קודם כל תגובתך, אתם מרוצים מההחלטה? איך אתם הולכים להתארגן מול ההחלטה הזו מהרגע להרגע?
"שאלה מעולה. אנו במטוטלת מאוד מורכבת בחודש וחצי האחרונים, אתה יודע אני חושבת שהצלחנו להוכיח בצורה מפורשת שהגידול בתחלואה לא קשור לחדרי הכושר. זה כמו בערך הייתה בדיחה פעם, לך תוכיח שאין לך אחות".

מה זאת אומרת? איך הוכחתם?
"אנחנו פתחנו ב-5.7 יחד עם הקניונים, שבועיים אחרינו פתחו קפסולות בבתי הספר, ואחר כך פתחו את האירועים ואת המסיבות ועוד. אפשר לראות שבמהלך חודש מהפתיחה שלנו אין גידול בתחלואה, הוא התחיל שבועיים אחרי שפתחו את הקפסולות בבתי הספר. אני לא רופאה ולא אפידמיולוגיות, אני חושבת שהדיון היה עניניי בוועדה כי בסוף שעולים אנשים ואומרים שאין ויכוח על זה שספורט הוא חשוב גם בטיפול בקורונה, פה ההתייחסות אלינו כאל תחום בידור לא משמעותי לכלכלה ולבריאות זה מה שהקפיץ אותנו בצורה מאוד משמעותית, כי יכול להיות שאנו לא מניעים את גלגלי הכלכלה כמו שמניעים אותם בתי המלון והתיירות, אבל אנו מניעים דברים אחרים ופה היה קשה מאוד להעביר את המסר הזה. פה אני לא בטוחה גם שהצלחנו, הצלחנו בוועדת הקורונה אבל הלאה אני לא בטוחה שזה יתגלגל".

בואי תתארי לנו נזק במדיניות הזיגזג הזאת. איך זה נראה אצלכם בצורך לפעול?
"מה זאת אומרת, נזק מאיזו בחינה?"

אפילו כלכלית, איך עושים את האקורדיון הזה?
"זה נורא, אני עכשיו שוברת את הראש מה אני עושה ביום ראשון מכיוון שהעובדים שלי בחל"ת שבוע ויומיים".

זה העניין, הוצאת עובדים שבוע
"המינימום הוא שבועיים וגם את זה עוד לא אישרו לנו, בינתיים מדברים על חודש אז אני אצטרך לעמוד בקבלה. בסוף אני כמנהלת חושבת שצריך כל הזמן להזדרים אוויר במערכת הזאת שקוראים לה חברה. גם ברגעים אלה יש לי שמונה מועדונים שפתוחים כמו שחגי אומר, בחוץ. זה לא כל כך פשוט מה שחגי מתאר כי בסוף 40 מעלות בחוץ בוא, בשעה כזאת אי אפשר להתאמן, ולמרות ששמנו הצללות והוצאנו ספינינג החוצה וזה נכון כל מה שהוא מתאר ואני אמשיך לעשות זאת, זה לא אותו דבר. אז פותחים חלונות אבל הנזק הכלכלי גם להולמס פלייס אבל בעיקר, אני מייצגת כמות אדירה של אנשים עצמאים שבמו ידיהם בנו עסק. היום דיברתי עם בחרו שיש לו פילאטיס מכשירים בחיפה, הוא אמר לי 'קרן אני ממש לא בטוח שאשרוד את זה, לצערי הרב הרגו אותי חיסלו אותי'. לפילאטיס מכשירים אנשים באים כדי להחלים באופן מובהק, אנשים עם פריצות דיסק מחלימים".

גם פילאטיס מכשירים, מה הבעיה לעשות חיטוי פשוט, ספריי, זה קל כי כל אחד הוא על מכשיר זה לא שאתה עכשיו מתקהל.  
"באמת, ואתה יודע מה? תראו לי משהו אחר. שמישהו פעם אחת תביאו לנו נתון שאומר שזה באמת מדאיג, אבל לא הראו שום דבר שבאמת אמור להדאיג את הוועדה".

אז זה אחד, ושתיים אין מה לעשות. אני יום חמישי האחרון הסתובבתי קצת ברוטשילד בת"א, זה לאו דווקא תל אביב זה בכל הארץ, ואין מה לעשות התקהלויות באלפים
"אתה מבין? ובסוף סוגרים את חדרי הכושר, איפה יש שם התקהלויות? אין התקהלויות. אדם בא עולה על ההליכון הולך הביתה. תודה רבה. היה לי קשה מאוד עם זה, חוסר הצדק הזה פשוט הקפיץ אותי ואני לא עשיתי כלום בחודש האחרון חוץ מלוודא שכל אדם במדינת ישראל מבין שעשו לנו עוול והוועדה הבינה את זה. אנו נפתח ביום ראשון".