המרכז הרפואי לגליל בנהריה קבע הערב (שישי) את מותו של הילד בן ה-3 שנשכח ברכב במועצה האזורית משגב שבגליל. צוות מד"א שהוזעק למקום העביר אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ללא דופק ונשימה, אך כאמור שם נקבע מותו.

"כשהגענו למרפאה חברנו לצוות הרפואי שהעניק טיפול רפואי ראשוני וביצע פעולות החייאה בילד שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה", שחזרו חובשי מד"א אימן בדארנה ואריאל שניידר. "סיפרו לנו שהוא היה זמן ממושך בתוך רכב סגור". למקום הוזעקו גם חוקרי משטרה שפתחו בבדיקת הנסיבות.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו ברכב 880 ילדים. 32 מהמקרים הסתיימו במות הילד. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה: ״אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים ברכב. מחקרים מראים ששכחה ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולרוב זה מתרחש במצבים של סטרס ויציאה מהשגרה. בתקופה זו כשכולנו בסטרס והשגרה שלנו משתנה חדשות לבקרים, הסיכון לשכחה עולה".

לדבריה, "בימים חמים, כמו אלו הצפויים השבוע, הרכב מתחמם במהירות עד לטמפרטורה של 70 מעלות. לכן אנחנו מפצירים בהורים, אל תאמרו 'לי זה לא יקרה' - אמצו הרגל מציל חיים. פתחו את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, דברו עם בן או בת הזוג בהגעה ליעד, השאירו חפץ חיוני במושב האחורי או התקינו תזכורת בנייד. זה באחריותנו למנוע את המקרה הבא אל תגידו לי זה לא יקרה".

כזכור, ביום שני נמסר על מותו של ילד כבן 3.5 אשר נשכח ככל הנראה ברכב משפחתו בדימונה, ומת מפצעיו לאחר נסיונות החייאה ממושכים. משטרת דימונה פתחה בחקירה בחשד לרשלנות בעקבות חקירה ראשונית, ממנה עלה כי רק בחלוף זמן ממושך, איתרו אותו בני משפחתו, הכניסו אותו פנימה לדירה והזעיקו צוותי מד"א שביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לביה"ח, כשהוא במצב אנוש.