הביטוח הלאומי פרסם היום (רביעי) שורת הקלות נוספת למובטלים שאיבדו את עבודתם כתוצאה ממשבר הקורונה. רשימת ההקלות תיכנס לתוקף מה-1 באוגוסט 2020 עד ל-30 ביוני 2021, או עד 30 יום לאחר ששיעור האבטלה במשק יירד מתחת ל-7.5%, המוקדם מביניהם.
 
ואלה ההקלות:

קיצור תקופת החל"ת המזכה בדמי אבטלה ל-14 יום: מי שהוצא לחל"ת יכול להיות זכאי לדמי אבטלה אם החל"ת הוא למשך 14 ימים לפחות (במקום 30 ימים)

הגדלת דמי האבטלה למי שטרם מלאו לו 28 ויש עמו ילד: סכום דמי האבטלה שיקבל מובטל שטרם מלאו לו 28 ויש עמו ילד יחושב כמו מובטל שמלאו לו 28.

סכום דמי האבטלה המירבי לא יופחת מהיום ה-126: סכום דמי האבטלה המירבי מהיום ה-126 יישאר 422.04 ₪ ליום, ולא יופחת ל-281.36 ₪.

תשלום דמי אבטלה בשיעור מלא למי שנמצא בהכשרה מקצועית: מי שנמצא בהכשרה מקצועית מטעם שירות התעסוקה יקבל דמי אבטלה בשיעור מלא (ולא בשיעור של 70% כפי שהיה עד כה).

תשלום דמי אבטלה בשיעור מלא למובטל חוזר: בתקופה זו לא יקוצרו ולא יופחתו דמי האבטלה למובטל חוזר ויהיו בשיעור מלא (ולא בשיעור של 80% מהימים ו- 85% מסכום דמי האבטלה כפי שהיה עד כה).

כל העדכונים בערוץ הטלגרם הרשמי של הביטוח הלאומי: https://t.me/btlgovil

בהמשך פרסם הביטוח הלאומי כי הודעת משרד האוצר יצאה שלא בתיאום עמו, ופרסם מספר הבהרות:

1. בימים האחרונים הביטוח הלאומי המשיך לערוך הצלבות נתונים וכרגע יש לנו מעל ל-5.3 מיליון חשבונות בנק (ה-100% זה כ-6 מיליון חשבונות בנק) 

2. אזרח שאין לו חשבון בנק - הביטוח הלאומי יפנה אליו במסרונים (sms) ויעדכן אותו כי עליו לאמת את חשבון הבנק 

3. האמצעים שיעמדו לרשות האזרחים לעדכון פרטי חשבון הבנק הם: באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, מוקד טלפוני (בהמשך יהיה גם מספר ייעודי) ובמידת הצורך, הגעה לסניפים) 

4. אין צורך למלא שום טופס!!! הדבר היחידי שצריך למלא זה רק פרטי חשבון בנק למי שהביטוח הלאומי יעדכן שיש צורך באימות המספר. 

5. הביטוח הלאומי לא יתקשר לאנשים טלפונית ולא ישלח קישור בסלולרי על מנת למנוע ״פישינג״ או ניצול של גורמים פליליים המעוניינים לאסוף מידע. ועל כן ההפנייה תהיה לאתר ולשאר האופציות המפורטות בסעיף 3. 

6. למי שאין לו חשבון בנק, יוכל להגיע אל בנק הדואר, להזדהות, ולקבל את התשלום במזומן. 

7. מזכירים, פעימה ראשונה של המענק תכנס כבר ביום ראשון באופן אוטומטי לחשבונות הבנק עבור  הילדים. לאחר מכן, בטווח של ימים בודדים, הפעימות הבאות יכנסו גם הם. 

8. אנו חוזרים ומבקשים כל מידע על המענקים אנא תשאלו את הגורם המקצועי לעניין.