כאלף מוחים קיימו אמש הפגנה מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע אוחנה נוזף במפקד מחוז י-ם, ניצב ירון ידיד, ודורש ממנו לשים סוף להפגנות. מפגין אחד נעצר לאחר שנקלע לקטטה עם ארבעה בני אדם אחרים ברחוב לאונרדו דה וינצ'י בתל אביב ובסך הכל נעצרו ארבעה חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפה במהלך האירועים. אראל סג"ל ואבי יששכרוף התייחסו היום (רביעי) בפתח תוכניתם ב-103FM לאלימות שאירעה בהפגנה אמש.

סג"ל: "נתחיל כמובן בסיפור של אתמול, האלימות שהייתה והופגנה כלפי מפגיני השמאל, אין לי דרך אחרת להגיד. מי עשה את זה אני לא יודע, אבל אני יודע להגיד דבר אחד: האלימות היא דבר מגונה, ולכן כבר שמעת אותי פה, אנו בערך שלושה שבועות משדרים ואמרתי שאני לא רוצה שאנשי ימין יבואו להפגנות, אל תפגינו בחזרה, אסור לנו להגיע לכדי אלימות ולכדי התנגשות".

 יששכרוף: "קודם זה חודש". 

סג"ל: "הערב אנו נכנסים לתשעה באב". 

יששכרוף: "תשמע, מה אני אגיד לך? אנחנו כבר חלוקים פה בהגדרות, אתה אומר הפגנת שמאל, כמו שאתה לא רוצה להיכנס פה להגדרות שזה לה פמיליה או לא, הייתי נזהר מלהגדיר את זה כהפגנת שמאל. כן, יש שם שמאלנים, אתמול ראיתי את השלטים, אתה יודע אני רואה אותם באמצע הפגנה שאמורה להיות על הקורונה ועל המצב הכלכלי". 

סג"ל: "אבל זה לא נו, בוא נגיד את האמת".

יששכרוף: "אבל יש שם הרבה כאלה שתופסים טרמפ. אתמול ראיתי בחורה יושבת לידי מירב הבת זוג שלי, שואלת אותי מי זה איאד? אני אומר לה שזה אותו צעיר פלסטיני".

סג"ל: "אוטיסט שירו בו בחדר האשפה. אבל בוא, בוא נדבר באוסול ונוריד את כל המסכות. אנחנו פה ואנו לא בריב, אנו חברים. אבל אני אגיד לך משהו, אני די משוכנע שמי שהכה אתמול נניח מזדהים עם הימין, אז מי שהוכה אתמול מזוהה עם השמאל".

יששכרוף: "יש חשד קל". 

סג"ל: "אז מה בדקתי? מהבוקר מדברים על לה פמיליה. עכשיו, גם בגלל שאני אוהד בית"ר, לא שאני מגן עליהם כן? אבל אמרתי בוא נבדוק, שלחתי שאילתה למשטרה. תגידו חוץ מדיווחי המפגינים שהם מלה פמיליה, יש לכם עוד אינדיקציה? אז אקריא את תגובת המשטרה: 'להלן התייחסותנו. אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, בין שהיא מופנית כלפי אזרחים ובין אם כלפי שוטרים. אמש התקיימו בעיר תל אביב תהלוכות רבות שלא תואמו עם המשטרה מראש. באחד המוקדים זיהו כוחות המשטרה קטטה שהתפתחה במקום ועצרו חשוד אחד בגין השלכת אבן'.

עוד נכתב, כי 'היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית המשפט. המשטרה פתחה בבדיקת האירועים השונים כשחוקרי המשטרה אוספים את כלל החומרים הקשורים לאירועי האלימות שהיו אמש, ובכוונת המשטרה לפעול בהתאם נגד המעורבים. אז תודה משטרת ישראל. אין לנו אינדיקציה, אני לא מגן פה על לה פמיליה, שמעתי שהם מתכוונים להפגין מחר ואני קורא להם - אל תצאו להפגין בבקשה, לא במוצאי תשעה באב". 

יששכרוף: "ביום שבת ראינו אותם בפעולה בירושלים וראינו אותם מקללים ויגאל עמיר ולאה רבין וכל הרפרטואר הקבוע שלהם וזה גועל נפש". 

סג"ל: "גועל נפש". 

יששכרוף: "גם אני אוהד בית"ר ואתה יודע את זה, ולה פמיליה מגעילים לי את הצורה". 

סג"ל: "לה פמיליה גירשו אותי מבית"ר אחרי שהייתי בעמותה, ועדיין אני אומר, צריך לבוא ולהיות זהיר כשאתה בא ומאשים קבוצה מסוימת. בדקתי עם אחד מעורכי הדין לגבי לשאול אותם, אתם קשורים בזה, אתם מזהים משהו וכו', הרי מזהים אותם, יגיעו אל האנשים האלה. הם אומרים שלא, אני לא אגיד אוהדים של איזה קבוצה כנראה היו שם".

יששכרוף: "שוב, אם הם אוהדי הפועל אני לא יודע מה זה אסור. ביום שבת התחיל להיחצות הקו האדום הזה שראינו. זאת אומרת, אם קבוצת לה פמיליה שראינו אותה בעיניים עם צעיפי בית"ר הולכים ומרביצים לאנשים  כי הם היו בהפגנה ואתמול אנו רואים עוד פעם הולכים ומכים אנשים רק כי הם היו בהפגנה, יש פה בעיה ולה פמיליה זאת רק דוגמה, וכן, היה צריך לטפל בהם כבר מזמן".

סג"ל: "שמעתי מקודם שיחה וינון מגל העלה את אחד המפגינים שאמר שלא הייתה אלימות. אז יש בלש, קוראים לו איתמר אוחיון שעצר אדם ונשברה לו הרגל בשני מקומות ומי שתקף אותו היו אנשי שמאל. זו הייתה הפגנה מלפני שבועיים, והוא עדיין מחכה לניתוח. הוא גם התראיין. אז בואו נאמר, יש אלימות בהפגנות האלה, יש בהן עוצמה גדולה, גם של שנאה מצד אחד לצד שני, בואו לא נעשה הנחה". 

יששכרוף: "ראיינו פה את דינה דיין ואת אבישי שאנו הולכים לדבר איתו, איך לקחו לו את המיקרופון וגינינו ויצאנו ותקפנו וכו'. יש פה סוגיה עם לה פמיליה ואני עוד פעם אומר את זה ממקום כואב, כי אני אוהד בית"ר ואני זוכר את עצמי כל החיים שלי מימקא דרך טדי ואורי מלמיליאן מספר 8 וכולי אוהב את בית"ר. אבל האנשים האלה הרסו את הקבוצה מבפנים, משחירים את פניה ואת האוהדים, וממדרים אנשים כמוני מהמגרשים ועכשיו הם הופכים את זה לסמל פוליטי". 

סג"ל: "רגע, בוא אני אעשה סדר. אני אספר לך ואפילו כתבתי את זה, בזמנו כשהייתי בעמותה ובאו סדאייב וקדייאב הצ'צ'נים שגאידמק פתאום הנחית אותם, באתי עם הילד שלי למשחק, הוא היה צעיר וצעקו לי שיהיה לו סרטן בראש. אבל בשנים האחרונות אני חייב לומר לך שדווקא הקבוצה שהכי השתתפה בכל מה שקשור לאירועים גזעניים ואלימים זו דווקא בית"ר. אמיתי, עשו עבודה שם, אתה לא שומע בשנתיים האחרונות את הדברים שהיית שומע". 

יששכרוף: "תשמע אחרי מה שעשו לאיציק קורנפיין". 

סג"ל: "אני לא מתווכח על העבר". 

יששכרוף: "גם בשנה שעברה שרו שם יישרף לכם הכפר, ואני אומר וואו, איזו יכולת המצאה יש להם לכתוב את השירים האלה. כשישבתי ושמעתי אמרתי שאני נדהם. אבל עדיין פעם זה היה קומץ, אני זוכר באמת את הימים שבהם ב-2000-2001 היו כמה שהיו צועקים סלים טועמה מחבל, או טועמה אפאצ'י מעליך. לאט לאט זה הפך מקומץ לקומץ יותר גדול לקבוצה ופתאום אלפי אנשים, כל היציע המזרחי שר שיישרף לכם הכפר ובאה שרת התרבות היום ושרת התחבורה דאז ומרוצה ושרה איתם". 

סג"ל: "נו אז אני נגד. אבל תקשיב, אם אנו כבר מדברים על אלימות קשה בשנים האחרונות זה בכלל בה מהקבוצות התל אביביות, ואלימות מילולית קשה בעיקר באה מהפועל תל אביב. השיחה פתאום הפכה להיות שיחה על כדורגל אבל היא לא. אלימות היא אסורה, אלימות פוליטית היא עוד יותר אסורה כי יש לנו היסטוריה והיסטוריה מדממת, וכל אלה שבאים ואומרים שזה רק בא מימין, בולשיט, אני יכול להראות להם את השלכת הרימון הראשונה על כנס של חירות בתל אביב ב-48' ועמוס קינן ז"ל שהיה איש לח"י ואחר כך היה מאנשי השמאל של הלח"י, הם הקימו מחתרת וניסו להצמיד מטען לפנקס. כל אחד יכול להצמיד אלימות לאלו ולאלו, הייתה אלימות גם בבחירות 99'".

"אחד הדברים שאני מבקש מאנשי הימין הוא לא לצאת להפגין בחזרה, לא לצאת להתעמת, כי עימותים כאלה מסוכנים בתקופה כזאת לא רק בגלל הקורונה אלא בגלל שכולנו חמים. אני אומר לך, חלק מהדברים שאני שומע בהפגנות בירושלים מטריפים עליי את דעתי, אני מבעבע, לכן אני קורא לאנשים תישארו בבית, תנו להם לדבר, אתם רוצים תדברו עוד, ואני באמת חושב שהאחריות היא קודם כל על משטרת ישראל. תמצאו את האנשים האלה ואם הם לא לה פמיליה תודיעו, אם הם כן - סבבה. אי אפשר לקבוע שהאנשים האלה הם אלה רק בגלל שמישהו אומר".

יששכרוף: "זו קבוצה שבא לפגוע במפגינים". 

סג"ל: "והקבוצה הזאת שבאה לפגוע במפגינים שצילמו אותה, שאפשר להגיע אליה, תעצרו אותם ותענישו אותם בחומרה".