שלושת החשודים שנעצרו היום (חמישי) על ידי המשטרה בגין חשד למעורבות בתקיפה האלימה בהפגנה בתל אביב מוקדם יותר השבוע שוחררו למעצר בית של חמישה ימים וכן הרחקה מאזור המחאה למשך 15 ימים. השלושה מצטרפים לשניים שנעצרו קודם לכן ונשלחו גם הם למעצר בית ובסך הכל נעצרו חמישה צעירים בחשד למעורבות בתקרית האלימה. החקירה נמשכת וייתכנו מעצרים נוספים.

כזכור, ההפגנה בת"א התקיימה מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע דורש ממפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, לשים סוף להפגנות. בהפגנה השתתפו כאלף מוחים ובמהלכה נעצרו שבעה אנשים, שלושה מהם שוחררו בתום חקירתם. אחד העצורים נחשד בהשלכת אבן שפגעה בשוטר ושוחרר בתנאים מגבילים. אתמול בצהריים עצרה המשטרה שלושה חשודים נוספים, אחד מהם שוחרר בתום חקירתו והשניים הנוספים שוחררו על ידי בית המשפט. לפני זמן קצר נעצר צעיר נוסף שחשוד במעורבות בתקיפה והוא הועבר לחקירה.

ההפגנה אמש בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני (צילום: אבשלום שושני)
ההפגנה אמש בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני (צילום: אבשלום שושני)

עו"ד אביתר בן גביר, המייצג את שני הנערים החשודים, התראיין הבוקר בתוכנית של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וטען כי השניים הותקפו והוכו. "לצערי, התקשורת פחות מדברת על זה כי מכות של אנרכיסטים זה פחות נחשב", אמר העורך דין, "רואים את זה בתמונות אבל שוב התקשורת פחות מדברת על זה שמגיעה קבוצה של אנרכיסטים, לא כל המפגינים, מתחילים לצעוק להם 'נאצים', 'יהודים מלוכלכים', ובאיזה שהוא שלב מתחילים להכות אותם". בהמשך הראיון התעמת עם עו"ד גבי לסקי, המייצגת את המפגין שנחשד בזריקת אבן על שוטר ושוחרר אתמול.

על החלטת בית המשפט אמר עו"ד בן גביר: "מרוצה מהחלטת בית המשפט שהבהיר למשטרה שאין דין אחד לשמאלנים ודין שני לאנשי ימין. במהלך הדיון הצגתי לשופטת סרטונים של אנרכיסטים מכים צעירים, אנרכיסטים פוגעים ברכב ונציג המשטרה לא ידעה להשיב מדוע שוחרר אנרכיסט שזרק אבן נגד הצעירים. שמח שבסופו של יום מרשי שוחרר וקורא לכולם להנמיך להבות אבל לא אתן שיפלו צעירים, מלח הארץ, יוצאי צבא אל מול אנרכיסטים שמתסיסים ומלבים את הרוחות".