תמיד אומרים שבני זוג שבאמת אוהבים אחד את השני מבינים זה את זה מבלי  שהם צריכים בכלל לדבר. לרגל ט"ו באב, שחל היום, פגשנו שלושה זוגות שמתקשרים בעיקר עם העיניים, במחוות ובמעשים טובים, ולא צריכים לדבר יותר מדי כדי לאהוב. ולא רק כקלישאה. ויקי ומתן, בנצי ומאשה ולני וסעיד, שלושה זוגות עם מוגבלות שהכירו במרכזי היום של עמותת צ'יימס ישראל, מוכיחים לעולם שזוגיות טובה ובריאה אפשרית גם כשיש מגבלה, ושהיא אמיתית ואוהבת בדיוק כמו אצל כל זוג אחר. 

סעיד ולני חולמים להיות הורים, אז בינתיים הם אימצו מספר חניכים צעירים מהם במרכז היום שאליו הם נוהגים להגיע מדי יום, כדי להרגיש את תחושת ההורות שאליה הם כמהים. מאשה היא שחקנית עסוקה, ובנצי חיזר אחריה ושבה את לבה עוד כשהיה לה חבר; ואילו ויקי ומתן הכירו כבר בגן הילדים, אבל רק בגיל 26 הם הפכו לזוג. מבחינתם הם ניצחו את החיים בזכות האהבה הגדולה שהם מצאו. 

יותר מיובל שנים יחד

בבית הדיור המוגן פאלאס עזריאלי במודיעין ערכו השבוע תערוכה של תמונות אהבה נוסטלגיות. אחד הזוגות המאוהבים הם יוסי ועטרה אמיר, המתחזקים 56 שנות נישואים. הוא בן 81, היא בת 78, והם הכירו כמורה חיילת ומילואימניק דרך חבר משותף. מהו הסוד לנישואים מוצלחים? לפי עטרה, מדובר ב"מסע משותף שמחובר למודעות עצמית". ויוסי מוסיף: "פעם כשנעל הייתה מתקלקלת היינו הולכים לסנדלר. היום פשוט זורקים וקונים חדשה".

יוסי ועטרה אמיר (צילום: פאלאס עזריאלי מודיעין)
יוסי ועטרה אמיר (צילום: פאלאס עזריאלי מודיעין)


עלייה בעקבות האהבה

סיפור האהבה של אניקה וברק החל במעון לבצלר בהרצליה, כשאניקה הגיעה מדרום אפריקה להתנדב בישראל בתוכנית המתנדבים הבינלאומית של משרד העבודה והרווחה. אניקה, אז בת 18, התכוונה להתנדב במשך שנה עם אנשים בעלי מוגבלויות, ולאחר מכן לחזור לדרום אפריקה ולהתחיל ללמוד באוניברסיטה. 

במהלך ההתנדבות היא פגשה את ברק, שומר שעבד במעון, והם התאהבו. לאחר כמה חודשים בארץ אניקה הבינה שהתוכניות שלה השתנו, ובנובמבר האחרון השניים התחתנו. משרד העבודה והרווחה מפעיל את תוכנית מתנדבי חו"ל מאז שנות ה־80, וכיום משתתפות בה 102 מסגרות ברחבי הארץ. מדי שנה מגיעים לישראל כ־1,000 מתנדבים מכ־50 מדינות. 

אניקה וברק (צילום: ללא קרדיט)
אניקה וברק (צילום: ללא קרדיט)

ארוחה רומנטית לאחר הטרגדיה
לרגל יום האהבה החליטו בהנהלת מתחם הקניות MALL 7 בבאר שבע לשמח בצורה ייחודית את דיירי בית האבות משען בעיר, שם נפטרו 14 דיירים מהתפרצות נגיף הקורונה.

לאחר תקופה ארוכה שבה דיירי משען לא יכלו לצאת מהבתים, כל זוגות הדיירים של בית האבות הוזמנו לארוחה איטלקית רומנטית במסעדת Vivino במתחם. עשרות הזוגות, בהם זוג הנשוי כבר 68 שנה, הגיעו בהסעה מיוחדת למסעדה, שם הוקצה להם שטח סטרילי עם הקפדה על ריחוק חברתי והנחיות התו הסגול.

ארוחה רומנטית לדיירי משען בבאר שבע (צילום: באדיבות MALL 7 בבאר שבע)
ארוחה רומנטית לדיירי משען בבאר שבע (צילום: באדיבות MALL 7 בבאר שבע)