כעשרים שנה לאחר שהמסך הורד מהדרייב-אין המיתולוגי בתל אביב, חודשה הערב (רביעי) הקרנת הסרטים בחסות הגבלות הקורונה. במתחם הדרייב-אין הוקם במרוצת השנים, מגרש הספורט "היכל שלמה", ולמגרש החנייה שהוקם, נכנסו 200 כלי רכב להקרנת הבכורה, על גבי מסך ענק בקיר המערבי של "היכל שלמה".

בהקרנת הבכורה של המתחם שנפתח מחדש, הוקרן הסרט הצרפתי "התקופה היפה בחיי" שעדיין לא הוקרן באף הקרנת בכורה בשל מגפת הקורונה. לשתי ההקרנות הראשונות היום ומחר הוקצו, בשל מגבלות משרד הבריאות, 400 כרטיסים בלבד (200 בכל ערב), כאשר מחיר הכניסה לכל רכב עומד על 40 שקלים, מחיר המשמעותית נמוך יותר מכרטיס לקבוצת אנשים, או זוג מבית קולנוע רגיל. אבל, בניגוד לקולנוע, בשל הגבלות משרד הבריאות, אסור למכור במתחם שתייה ואת הפופקורן האהוב בעת הצפייה בסרטים. 

גם מספר המקומות הוגבל. מנכ"ל היכלי הספורט בעיריית תל אביב, מאור בנימיני ציין, כי במתחם ניתן להכניס 550 כלי רכב, אולם משרד הבריאות הקטין את מספר כלי הרכב ל-200 בלבד. יחד עם זאת, כל הכרטיסים לשתי ההקרנות נמכרו תוך שעה וחצי, והכוונה היא להרחיב את המיזם גם לסופי שבוע. 

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהגיע לאירוע הפתיחה החגיגי אמר: "אנחנו מחפשים כל דרך של פעילות כדי לעורר את חיי התרבות בתל אביב, וזו אחת מהדרכים. אנחנו גם יוזמים מופעים של אמנים בבתי קפה ואז כולם ייהנו: הלקוחות, בעלי בתי הקפה שיגיעו אליהם יותר אורחים, והאמנים שיוכלו להתפרנס".

צופים ונהנים, דרייב אין ת''א (צילום: אבשלום ששוני)
צופים ונהנים, דרייב אין ת''א (צילום: אבשלום ששוני)

חולדאי מתח ביקורת על ההגבלות של משרד הבריאות להקרנת הבכורה המוגבלת: "אפשר להכניס כאן יותר רכבים, ואני מקווה שיאפשרו את זה. 200 רכבים זה מעט מדי". חולדאי גם התייחס לביקורת שנמתחה בצד הימני של המפה הפוליטית על החלטתו להאיר את בניין העירייה בדגל לבנון: "חבל לי שבמדינת ישראל יש שנאה, ושעוסקים בליבוי השנאה".

בלי ריח של פופקורן. דרייב אין ת''א (צילום: אבשלום ששוני)
בלי ריח של פופקורן. דרייב אין ת''א (צילום: אבשלום ששוני)

מנהל מחלקת התרבות בעיריית תל אביב, שבי מזרחי, אמר שלאור הביקוש הרב להקרנות תיעשה הערכת מצב מחודשת, והכוונה היא לבצע יותר ימי הקרנות, כולל בסופי שבוע. 

יפתח מתל אביב, שהגיע למתחם עם רעייתו, אמר: "זה פתרון נהדר לצאת ולהתאוורר". בתשובה לשאלת "מעריב", אם לא חסר לו הפופקורן של הקולנוע, הוא השיב: "הבאנו אוכל ושתייה מהבית. אני מקווה שבפעם הבאה יוקרנו עוד סרטים, ושיהיו סרטים שנוכל להביא אליהם את הילדות, וזו תהיה חוויה משפחתית".

עד 200 מכוניות. דרייב אין ת''א שב לפעילות (צילום: אבשלום ששוני)
עד 200 מכוניות. דרייב אין ת''א שב לפעילות (צילום: אבשלום ששוני)

המתחם המיתולוגי הוקם בשנת 1973, ובמשך עשרות שנים הוא נחשב למוסד בתל אביב, אך עם השנים הביקושים ירדו על רקע פריחת הקרנות הסרטים בטלוויזיה ובתי הקולנוע, וכעת נסגר מעגל. מי שרצו להיות ראשונים להחזרת הדרייב-אין היו ברמת גן. הייתה תוכנית לפתוח דרייב-אין בחניון הסמוך לקניון איילון, אך בשל עתירה שהגיש הקניון הוצא לדבר צו מניעה, ובינתיים תל אביב זכתה בבכורה.