יפתח תלמי, מפגין נגד ראש הממשלה, הותקף ביום שישי על ידי תומכי נתניהו כאשר הלך ברחובות ירושלים עם בני משפחתו. הבוקר (ראשון) הוא שיחזר את האירוע הטראומתי בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב: "אני ואשתי הלכנו לקנות ליום הולדתי שחל ב-7 לחודש, תוך כדי שאנחנו חוזרים לכיוון מתחם בלפור, אשתי חצתה את הכביש והייתה ליד קפה יהושוע, אני עוד הייתי בצד השני. חברים נכבדים בשיירה של תומכי ביבי עשו סימנים מגונים לכולנו ולאשתי".

הוא ציין ב-103FM כי באותו הרגע הוא ואשתו לבשו את חולצות המלאה. "הם עוברים בכביש ועושים סימן מגונה לאשתי, והיא עושה להם בחזרה אותו דבר. אחד מהם עצר את הטנדר בו הם נסעו, והחל לתקוף את אשתי. ראיתי את זה כשעמדתי בצד השני של הכביש, מיד רצתי למקום וחצצתי ביניהם", הוסיף תלמי. 



מה זה אומר תוקף?
"דוחף, מקלל, צועק עליה בקול רם 'את לא תעשי לי תנועה מגונה, את לא תעשי תנועה מגונה לבן שלי'. אשתי אמרה לו 'אל תיגע בי, אני אעשה מה שאני רוצה, זו מדינה דמוקרטית".

קודם הם עשו לכם תנועה מגונה?
"בוודאי, אנחנו לא עושים דברים כאלה, זה לא אנחנו".

שבוע נוסף של הפגנות: שלושה עצורים, ניסיון לפנות את מאהל המחאה בגן העצמאות

ואתה מפריד?
"אני רץ להגן על אשתי, הבן אדם תוקף אותה. הוא די חסון ואשתי מה לעשות בת 66 ולא הכי בריאה חושש לשלומה. חוצץ ביניהם, נעמד מולי במרחק 20 סנטימטר, מאיים עליי במכות, דוחף אותי וכו' וכו'. משום מה חושב שאני מפחד ממנו, לא יודע למה, אני מנסה להרגיע אותו אחרי כמה דקות חברים לוקחים אותו הוא חוזר לאוטו ונעלם".

אלפים בהפגנה בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

מה הוא אמר?
"הוא איים עליי, 'לא תעשה לי ככה, כן תעשה לי ככה'".

רק חילופי דברים? או גם אלימות?
"דחיפות, כן".

היו כוחות משטרה באזור?
"המלצרים מבית הקפה קראו לשוטר שהיה קרוב מאוד למקום. הוא הגיע, אמר שלא ראה כלום והסתלק מהמקום".

ההפגנות בירושלים (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
ההפגנות בירושלים (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)


"זה לא אירוע חריג מאוד, הם תקפו חברים שלנו במחאה כבר לפני חודשיים-שלושה, פצעו אנשים. אנשים נזקקו לאשפוז בביה"ח, בהם אישה מבוגרת בת למעלה מ-70 שהותקפה", ציין תלמי, "היא סבלה מזעזוע מוח לאחר שהותקפה". המפגין שהותקף הוסיף: "אנחנו מכירים מספר אנשים, יש כמה קבועים שתוקפים אותנו ומקללים. חלקם כבר הורחקו, כי הם אנשים אלימים, הם עבריינים. אנחנו בודקים בגוגל את השמות שלהם ורואים שזה עבריינים עם רקורד, עם תיק פלילי. חלקם פחות, מדי פעם מנסים".

הוא אמר: "אנחנו מנסים להנמיך את הלהבות, לבקש שלא יקללו כל כך הרבה אלא ידברו, כי לדבר אנחנו מוכנים. אנחנו מזמינים אותם לקפה אלינו אבל בתנאי שמדברים. ברגע שמקללים אותי אני מסתובב והולך".

היו לפעמים שיחות, על מה מדברים איתם?
"היו שיחות, מספר פעמים עם כל מיני חברים מהצד שלהם, בייחוד לנסות להנמיך את הלהבות, לדבר על זה שאנחנו אחים ואסור להגיע לאלימות. על זה הדיבורים".

ההפגנה בכיכר פריז בירושלים

הם כועסים שאתם נגד נתניהו?
"בוודאי. אני חייב לציין שהם ממש מועטים, אם אנחנו עומדים כמה אלפים, הם בצד השני 5-10 במקסימום".

גולן: אשתך לא נפגעה נכון?
"חוץ מהלם היא לא נפגעה, אני הולך היום להגיש תלונה במשטרה".