בוקר קטלני בכבישים: רוכב אופנוע בן 20, תושב נהריה, נהרג היום (שלישי) לאחר שאיבד שליטה והחליק בדרך שמחה גולן בחיפה, סמוך לגרנד קניון. כוחות מד"א שהגיעו למקום על מנת להעניק לו טיפול רפואי ראשוני נאלצו לקבוע את מותו. בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

לזירת התאונה הוזעקו לפנות בוקר לוחמי האש מהיחידה לחילוצים מיוחדים בתחנת חיפה, זאת לאחר שהתברר כי הרוכב נכנס בעמוד וכתוצאה מהתאונה נפל מהגשר לוואדי בעומק של כ-20 מטרים.

בהגעתם ולאחר הערכת מצב בשטח, מיקמו סולם גבהים מעל הוואדי, קשרו אליו אלונקה אשר הורדה באמצעות חבלים וגלגלת אל הלוחמים שירדו אל הוואדי, מיקמו את הנהג על האלונקה והרימו אותו חזרה לכביש. כוחות מד"א, כאמור, נאלצו לקבוע את מותו לאחר חילוצו. 

זירת התאונה (צילום: כב''ה מחוז חיפה)
זירת התאונה (צילום: כב''ה מחוז חיפה)

פראמדיק מד"א, מוחמד טבאש, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את האופנוע שכוב על הכביש ואזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהרוכב נפל לואדי בעומק של כ-10 מטרים מעבר לגדר ההפרדה ושיש קושי רב להגיע אליו. בצד הכביש איתרנו מעבר סבוך בעצים והצלחנו להגיע לרוכב עם הציוד הרפואי שלנו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא סבל מפגיעה רב מערכתית קשה והיה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לפני כיומיים בלבד נהרג הולך רגל בן 16 שנפגע מרכב ברחוב סולם יעקב בירושלים. כוחות ההצלה איתרו אותו בתחילה במצב אנוש ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר, שם נקבע בהמשך מותו. 

במהלך סוף השבוע נהרג רוכב אופניים בן 73 לאחר שנפגע מרכב בשדרות חיים בר לב באשקלון. כתוצאה מהתאונה נפגע הגבר באורח אנוש ומותו נקבע במקום על ידי גורמי רפואה. מוקדם יותר באותו יום נהרג תושב ערערה בן 49 בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית סמוך לקיבוץ רגבים שבוואדי ערה