שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ספגה ביקורות קשות לאחר הראיון אתמול (רביעי) בחדשות 12. העיתונאי בני ציפר, המקורב למשפחה ולשרה נתניהו, יצא להגנתה של רעיית ראש הממשלה בראיון ל-104.5FM. בשידור התפתח עימות בינו לבין 

בראיון ליוסי מזרחי בתכונית חד וחלק ברדיו צפון 104.5 אמר הבוקר: "אנחנו בקשר חברי והראיון שלה היה ממש טוב. היא אכן פגועה מינית. היא ה-אישה המוכה של המדינה". דבריו של ציפר גרמו לעימות מול ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן", שיצאה נגד דבריו. "אם שרה אישה מוכה לנתניהו צריך להיות תיק במשטרה, היא צריכה לצאת מהבית", אמרה בשידור.  



זה לא מוגזם? אף אחד לא נגע בה.
ציפר: "כשפגשתי אותה לראשונה בשנת 2016, מיד הבנתי למה היא התכוונה. יש פוליטיקלי קורקט בחברה הישראלית ואנשים יודעים מה מותר ומה אסור לעשות עם נשים, אך מה שהם לא יכולים להגיד מנקזים על שרה נתניהו כאילו שם מותר כי אשת ראש הממשלה. יש רגעים שלא ניתן לעשות את זה ובאופן שיטתי משתמשים בכל הסטריאוטיפים שבעבר היה אסור. היא ה-אישה המוכה הכללית של כל מדינת ישראל. אני מתפוצץ ולא יכול לשמוע את הדברים כנגדה". 

ברן: "המומה מהדברים של ציפר, כולם יודעים מה מותר ואסור. רק שבוע שעבר יצאנו נגד משה איבגי והכדורגלנים. מה עם נתן אשל שמועסק על ידה. האם באמת יודעים מה מותר ואסור עם נשים?"

ציפר: "אם יש עוול בעולם למה להוסיף עליו?"

ברן: "כי ראש הממשלה מתייחס למאבק באלימות נשים רק שזה משרת אותו, והוא מתעלם ממזרחיות שנפגעות ואומר על מקרה אחד אסור. כששרה מרשה לעצמה להגיד שהיא אישה מוכה וילדיה מוכים היא מזלזלת ומבזה את הנשים המוכות שחיות תחת טרור אלימות וסובלים סבל מר שהרשויות משתינות עליהם בקשת. לראש ממשלה יש אחריות, הוא מקבל ממני כסף לנהל את המדינה הזאת".

ציפר: "יש פה פייק ניוז. קשה לי לתאר עד כמה. ביום-יום שלה שרה נתניהו עוסקת במשפחות עם אימהות יחידניות גם במסגרת עבודתה בעיריית ירושלים. רק לפני שנים היה סיפור של העובדים הזרים שרצו לגרש אותם היא הגנה עליהם ויצאה נגד המהלך". 

ברן: "אם שרה נתניהו אישה מוכה, אז לנתניהו צריך להיות תיק משטרה. הרשויות צריכות להוציא אותה מהבית ולעזור לה".
 
ציפר: "התזה שלך לא נכונה. אם אישה אומרת שהיא אישה מוכה בצורה מטאפורית, במקום לעשות אנטי תקשיבו בצורה כנה לרעיית ראש הממשלה. את מתנהגת בצורה לא מקצועית".

ברן: "אל תדבר בדמגוגיה, נשים מוכות לא מדברות על זה בתקשורת הן מבקשות עזרה מהמדינה. הלוואי ווראש הממשלה היה מקשיב לארגוני הנשים". 

ציפר: "את חושבת שזה הגיוני לשים מיצגים עם איברי מין זכריים עם כיתוב 'בואי שרל'ה הולכים', זה לגיטימי"?

ברן: "לא. אני יצאתי נגד וגיניתי את זה בכל הרשתות ובתקשורת".


ציפר הגן על שרה נתניהו גם בראיון נוסף ברדיו 103FM: 

צפית בריאיון? מה חשבת?
"שמעתי, לא צפיתי, זה היה בטלפון אבל כן ראיתי. אני חושב שהיא אמרה את הדברים הנכונים והחדים וגם אמרתי לה את זה, חדים כתער, זה הכי מדויקים שיש. אף מילה שם לא מיותרת, כולל כל מה שעושים מזה עכשיו, חוכא ואטלולא, הכול נכון ולא רק נכון - אני עצמי מהיום שפגשתי אותה ב-2015 זה הרושם שהיה לי, וכשהיה לי טור ב'הארץ' כתבתי על זה".



שהיא אישה מוכה?
"לא במובן שנותנים לה מכות על הראש עם מערוך, אלא על ידי התקשורת והשמאל, כן. מן נטפלים לאישה אחת, מוציאים עליה את כל התסכולים ואת כל הרוע שיש בעולם. אסביר לך איך זה קורה, מכיוון שיש לי קילומטרים של ניסיון עם הדבר הזה".

לפני זה, אחרי הריאיון הספקת לשוחח איתה?
"כן, התכתבנו. אמרתי לה שהיא הייתה מצוינת והיא אמרה לי תודה. זה הכול, אנחנו בקשר כזה קבוע. אחד הדברים המוזרים והמגעילים שיש זה שאותה תקופה שאמרו שהיא נעלמה 'איפה רעיית'?, כאילו היא חייבת דיווח יומי מה היא עושה. אז אמרתי 'מה אתם רוצים? אני בקשר איתה יום יומי. מה אתם רוצים מהאישה הזאת? די כבר, זה היטפלות פשוט סדיסטית'. אגב, אני לא חושב שזה קשור לנשים אלא לאנושיות, לחוסר אנושיות בכול מה שקשור לאישה הזאת יש חוסר אנושיות ואני חושב שזה בא מתוך זה שהישראלי הנאור למד שצריך להיות 'פוליטיקלי קורקט' עם נשים, פוחדים להגיד כול מיני דברים לנשים אבל ברגע שזה מגיע אליה? את כל הדברים הרעים שאי אפשר להגיד לנשים אחרות, אומרים עליה כי זה כאילו מותר למטרה קדושה שקשורה לנתניהו".

המחאה נגד שרה נתניהו. צילום: באדיבות באזנט. לעמוד באזנט בפייסבוק

אתה לא רואה בעיתיות בזה שהיא לא מגנה את המעשים של נתן אשל?
"תסביר לי מה הקשר שלה לדבר כזה? הקשר הוא עקיף".

הקשר שגם היום נתן אשל פעיל בבלפור.
"אבל מה הקשר ליחס?".

ליחס לנשים.
"צריך לנהוג בכבוד עם בני אדם זה הכול. נתן אשל, אני לא עוקב אחרי מה קרה, אבל מה הקשר? זה כמו שתגיד שיש המון רציחות של נשים, אז בגלל שנתנו פעם עונש קל למישהו".

הוא אחד האנשים הכי קרובים לבנימין נתניהו.
"אבל מה הקשר לשרה נתניהו? אפשר לבוא בטענות לשרה נתניהו להגיד שהיא לא בסדר וכו' אבל מה שאותי מזעזע זה אחרי שאישה, בן אדם, בא ומביע את המצוקה שלו, האותנטית, במקום להאזין לזה ולהגיד אוקיי, יכול להיות שאת צודקת".

כשהיא אומרת כאלה דברים על כבוד נשים ועל הפגיעה שלה שאף אחד לא מזלזל, אני חושב שהיה שם כאב אמיתי ואותנטי, ברור שהמיצג של הבלונים דוחה.
"זה לא רק הבלונים".

אז למה אתמול היא לא גינתה את הדברים שיאיר אמר על דנה ויס? שהוא רומז רמיזות מיניות, והיא לא מוכנה להתנצל ולהתייחס.
"זה לערבב שמחה בשמחה".

זה אותה שמחה, לא כל כך שמחה.
"אני עכשיו בא להביע את המצוקה שלי, אז אוקיי. אתה יכול להגיד, בסדר, אבל אוטומטית להגיד שהיא צבועה? זה רק מראה על חוסר היושר והפוליטיזציה גם של הדבר הזה, מה זה שייך? יש המון מעשי עוול בעולם, אוקיי. כל סיפורים שאנחנו שומעים, גם בתוך עולם התקשורת, הפוליטיקה, יש המון מעשי עוול נגד נשים אבל יש מקרה ספציפי אחד, צריך לטפל בו בצורה עניינית ולא אוטומטית לזרוק עליה את כל הבעיות של הטרדות מיניות שהיו בלשכת רה"מ, מה הקשר?".