סוכם מתווה התיירות בין יוון וישראל, לפיו יוכלו תיירים ישראליים לטוס למבחר יעדים ביוון, בלא חובת בידוד עם נחיתתם. עד כה, אסרה יוון על כניסת אזרחים ישראלים אליה, בשל רמת התחלואה הגבוהה בארץ. על פי המתווה המסתמן, היעדים אליהם יוכלו הישראליים לטוס ביוון, לפחות בשלב הראשון, הם אתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו. 

שר החוץ גבי אשכנזי אירח הבוקר (חמישי) את מקבילו היווני, שר החוץ ניקוס דנידיאס בלשכתו בירושלים. בפגישה בין שני השרים עלו נושאים שעל סדר היום המדיני בין שתי המדינות, בהם יחסי הידידות החמים בין ישראל ויוון, חשיבות פתיחת יוון לתיירות ישראלית בעידן הקורונה וחשיבות היחסים הבילטראליים, הטרילטראליים (יחסי ישראל ויוון עם קפריסין) והאזוריים, כמו גם האינטרסים אותם חולקות המדינות. שני השרים דנו בהתפתחויות האזוריות ובאתגרי היציבות והשגשוג של אזור הים התיכון.

פגישת גבי אשכנזי ושר החוץ היווני ניקוס דנדיאס. צילום: דוברות משרד החוץ

ההנחיות לטסים ליוון יהיו מחמירות ביותר, ובין השאר יורשה ישראלי לטוס ליוון אם ב-14 הימים שקדמו לטיסתו לא פיתח כל תסמין של נגיף הקורונה, לא בא במגע הדוק עם חולה מאומת וכן לא שהה במקום מגורים עם אדם שחייב בבידוד. חברות התעופה "ישראייר" הישראלית ו"איגיאן" היוונית צפויות לבצע את מרבית הטיסות מישראל ליוון. מהחברות נדרש לצמצם למינימום האפשרי את השירות הניתן לטסים במהלך הטיסה. בשלב הראשון תאפשר יוון את כניסתם של 600 ישראלים בלבד, מדי שבוע. 

אשכנזי ודנידיאס, היום (צילום: משרד החוץ)
אשכנזי ודנידיאס, היום (צילום: משרד החוץ)

עוד עסקו השרים בפגישה בפיתוח נוסף של היחסים בין המדינות בתחומי החדשנות, המסחר, התיירות והאנרגיה, לרבות פיתוח פרויקט ה-Eastmed וכן הכבל החשמלי. השרים קבעו כי שיתוף הפעולה בין ישראל ויוון ימשך וכי יועמקו הקשרים האסטרטגיים בין השתיים. שר החוץ היווני, דנידיאס, הזמין את אשכנזי לקיים ביקור גומלין ביוון. השר אשכנזי נענה להזמנה בחיוב והביקור צפוי להתקיים בקרוב.

בראיון שקיים הבוקר בגל"צ שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני, אמר: "הפרטים ייסגרו בהמשך היום, אבל סלוניקי וכרתים הם הכיוון. מודים לממשלת יוון על המחווה".