בהמשך להסכם ההיסטורי: שר החוץ גבי אשכנזי שוחח היום (שני) עם מקבילו בעומאן, יוסף בן עלוי בן עבדאללה, זאת בעקבות הסכם נרמול היחסים שהוכרז בין איחוד האמירויות לבין ישראל בשבוע שעבר. השרים שוחחו על ההתפתחויות האחרונות באזור, הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ועל הצורך בחיזוק היחסים בין המדינות. שר החוץ העומאני הדגיש את עמדת הסולטאנות האיתנה אשר תומכת בהשגת שלום כולל צודק ובר קיימא במזרח התיכון וכן הצורך לחדש את המשא ומתן לשלום.

שר החוץ אשכנזי אמר בשיחה כי הוא מעריך מאוד את מחויבותה של עומאן ושל שר החוץ בן עלוי בן עבדאללה לשלום וליציבות במזה"ת. שרי החוץ הסכימו לשמור על קשר ישיר ורציף ולהמשיך את הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון. 

כזכור, אתמול שוחח אשכנזי עם מקבילו באיחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד. השיחה בין השניים התנהלה על רקע חניכת קו התקשורת בין שתי המדינות. בהודעה שפרסמה איחוד האמירויות נמסר כי השניים "חנכו את קווי התקשורת בין איחוד האמירויות למדינת ישראל, החליפו ברכות ואישרו את המחויבות להשגת תנאי הסכם השלום בין שתי המדינות במטרה לקדם את השלום והפיתוח האזורי".

לאחר חתימת ההסכם רבים דיווחו על כך שמדינות ערביות נוספות מעוניינות להצטרך לנרמול היחסים עם ישראל. כך למשל רמז אמש היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, רוברט אובראיין, שאמר בריאיון לרשת NBC כי ייתכן שסעודיה תהיה המדינה הבאה בתור וכי מדינות רבות נוספות ירצו קשרים דיפלומטיים עם ישראל.

עוד לפני כן דווח כי בחריין שואפת להיות המדינה הערבית הבאה שתנרמל את היחסים עם ישראל, וראש המוסד יוסי כהן אף שוחח עם ראש ממשלת בחריין בנושא.

אתמול הסירה איחוד האמירויות את חסימת אתרי האינטרנט והשיחות מישראל, לאחר ששר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו מאבו דאבי, עבדאללה בן זאיד. בהודעה שפרסמה איחוד האמירויות נמסר כי השניים "חנכו את קווי התקשורת בין איחוד האמירויות למדינת ישראל, החליפו ברכות ואישרו את המחויבות להשגת תנאי הסכם השלום בין שתי המדינות במטרה לקדם את השלום והפיתוח האזורי".