נפתר משבר הצהרונים: שר האוצר ישראל כ״ץ, סיכם היום (שלישי) עם החשב הכללי, רוני חזקיהו, שיינתן מימון לסבסוד הורים להפעלת הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה, וזאת בהתאם למתכונת שפעלה בשנה שעברה: "אני רואה חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי להקל עליהם ולאפשר להם לצאת לעבודה, כחלק מתהליך החזרת המשק הישראלי לצמיחה ותעסוקה", אמר.

כזכור, החלטה זו הגיעה לאחר שהנחה אמש כ"ץ את אנשי משרדו למצוא בתוך יומיים פתרון לנושא מימון הצהרונים, שיאפשר להורים לילדים צעירים לשלוח את ילדיהם לצהרונים ולצאת לעבודה: "למרות הקושי הכלכלי תפקידנו למצוא את הפתרונות הנכונים כדי לאפשר למשק להמשיך בפעילותו , ולהקל על ציבור ההורים ככל שניתן", אמר.

העובדה כי אין סבסוד לצהרונים גרמה לרשויות המקומיות להתאגד נגד מערכת החינוך ולאיים בהשבתתה יחד עם הנהגת ההורים הארצית שפתחו במחאה משל עצמם ותקפו את שר החינוך, יואב גלנט. טענתם המרכזית היא כי הנפגעי העיקריים בביטול תוכנית הצהרונים הם ההורים בפריפריה, מאחר שלא ניתן יהיה לדרוש תוספת של מאות שקלים מההורים בעיצומו של המשבר הכלכלי. 

דרישות הנהגת ההורים הארצית, מתוך עמוד הפייסבוק (צילום: הנהגת ההורים הארצית)
דרישות הנהגת ההורים הארצית, מתוך עמוד הפייסבוק (צילום: הנהגת ההורים הארצית)

״המתווה יאלץ מאות אלפי ילדים להישאר לבד בבית, תוך חשיפה ללא בקרה להסכנות ברשת וברחוב", אמר יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף בנאום שנשא היום בכנסת בועדה המשותפת לחינוך וקורונה, והוסיף: "ביטול סבסוד הצהרונים מעלה את נטל התשלומים על ההורים בעיקר בפריפריה, וחוסר תקצוב תוכנית היל״ה כמו גם התוכניות למניעת נשירה לנוער בסיכון הינם בגידה בחוק חינוך ובציבור".