המתיחות בדרום נמשכת: לאחר יממה מתוחה במיוחד בדרום,על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תוקף היום (שלישי) ברצועה, זאת ככל הנראה בהמשך לשריפות הרבות בעוטף במהלך היום בשל שיגור בלוני התבערה. דובר צה"ל דיווח מוקדם יותר על התרעה שהופעלה בעיר אשקלון ובקיבוץ הזיקים, בשל שיגור אחד מעזה לכיוון ישראל.

בהמשך לאזעקות בגזרת אשקלון, במד"א התקבלו קריאות על אזרחים שנחבלו כשהיו בדרכם למרחב המוגן. אחת מהן היא בילדה בת 10 שנפצעה באורח קל בגפיים, וכן ילדה בת 7 שנפצעה גם היא באורח קל בגפיים ובפנים. שתיהן טופלו ופונו על ידי הצוותים הרפואיים להמשך טיפול בבית חולים ברזיל בעיר. כמו כן, בהמשך דווח על אישה בת 55 שפונתה למרכז הרפואי כשהיא פצועה באורח קל.

בתוך כך, מעיריית אשקלון נמסר כי ההתרעה נשמעה בעת ששר החינוך יואב גלנט היה בסיור בעיר. לא דווח על נזק באירוע, ולא זוהתה נפילה של רקטה בעיר. השיגור מגיע בהמשך ליום מתוח במיוחד בגזרה, במהלכו פרצו 39 שריפות ביישובי עוטף עזה. על פי שירותי הכבאות וההצלה, רוב השריפות היו קטנות, התפשטותן נבלמה במהרה והן לא גרמו לנזק משמעותי. 

הצתה כתוצאה מבלוני תבערה סמוך לנחל עוז (צילום: אביב הרץ, TPS)
הצתה כתוצאה מבלוני תבערה סמוך לנחל עוז (צילום: אביב הרץ, TPS)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם ראשי הרשויות בעוטף, ואמר: "דין שריפה כדין רקטה . אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס. לצערי, נערכים במידת הצורך לאפשרות של סבב. החמאס יעשה טעות גדולה אם ימשיכו ככה". 

בעקבות המצב, מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה לישראל מחוז דרום טפסר שמוליק פרידמן ערך היום ישיבת הערכת מצב במגדל תצפית ביער בארי, יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים לטיפול בשיגורי הבלונים בגזרת העוטף, כמו נציגים מקק"ל, רט"ג ואוגדת עזה של צה"ל. במהלך הישיבה אמר כי ""אנו למודי ניסיון מאירועי העבר וזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם בטרור הבלונים בעוטף ובכלל. בסופו של דבר כלל הכוחות מעודכנים בזמן אמת על כל אירוע בגזרת העוטף עד לרמת מיקום, תא שטח, גודל וכן הלאה.. לכל אירוע אנו שולחים חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל ומעדכנים את כלל הכוחות במסקנות החקירה. כולי תקווה שנסיים את אירועי השריפות בקרוב ונוכל לחזור לשיתוף הפעולה בתרגילים ובשוטף".

השריפות בעוטף בעקבות שיגור הבלונים (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

בעקבות התקריות הבטחוניות הרבות, יו"ר ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן, סייר בשטחי היישובים בעוטף וכן בעיר שדרות. "המציאות בה אנשים חיים כאן היא כמו ביקום מקביל - זה בלתי אפשרי. אנחנו רואים את החגיגות של נתניהו סביב כינון היחסים עם מדינות המפרץ, וכל הסכם שלום הוא חשוב ומבורך, אבל יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהבלונים שנוחתים כאן, מאות בשבוע האחרון". 

עוד הוסיף ליברמן כי "זה לא בלונים לכבוד כינון שלום, זה המשך של סחיטה באיומים של החמאס. הסחיטה הזאת נעשית על גבי תושבי עוטף עזה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ תפיסה כוללת, מה רוצים לעשות עם רצועת עזה. חייבת להיות מדיניות כוללת שמדברת לא רק על מבצע צבאי, אלא גם על מה עושים יום למחרת המבצע. אסור להשלים עם מציאות שרקטות פוגעות פגיעה ישירה בבית בשדרות, או שמאות בלונים נוחתים כאן במועצה האזורית אשכול ובכל העוטף". 

ליברמן בסיור בעוטף (צילום: דוברות ישראל ביתנו)