לוחמי האש הוזעקו הבוקר (רביעי) סמוך לשעה 10 בבוקר לדירה ברחוב סורוצקין בירושלים, זאת בעקבות דיווח על תינוק התלוי בראשו מסורגי מרפסת ביתו בקומה החמישית כאשר גופו תלוי באוויר. עם הגעתם למקום, הם ראו כי הילד הצליח להוציא את כל הגוף שלו מבין הסורגים ולמרבה המזל רק העובדה שהראש של התינוק לא עבר בין הסורגים הוא לא נפל מהקומה החמישית.

תינוק נתקע במרפסת דירה בירושלים. צילום: י.ר ובנצי ליזרוביץ -קול חי

לוחמי האש ביצעו מיד חילוץ מהיר של התינוק באמצעות כלי חילוץ ייעודי וכירורגי לחילוץ מסורגים, כלי הידראולי הפועל בצורה שקטה ובטוחה לתינוק. במהלך תהליך החילוץ, הם איבטחו את התינוק, והרגיעו אותו. לאחר שהוציאו את ראשו מבין הסורגים, הם הרימו את התינוק מבעד למרפסת אל תוך הבית והעבירו אותו להמשך טיפול רפואי ובדיקות של מד"א.

רס"ר אסף צור מפקד הצוות שחילץ את התינוק סיפר כי "דווח לנו על ילד קטן הלכוד בסורגי מתכת כשגופו תלוי ושמוט אל מחוץ למרפסת. הגענו תוך שתי דקות למקום, וראינו את הילד כשהוא תלוי בין שמים לארץ, ולמזלו רק העובדה שראשו נלכד בין הסורגים, מנעה את נפילתו מהקומה החמישית". הוא הוסיף: "ביצענו מיד חילוץ זהיר ומאובטח של התינוק הקטן מתוך הסורגים באמצעות כלי ייעודי לכך, ולאחר שהוצאנו אותו, העברנו את הילד בזהירות אל אנשי הרפואה במקום".

בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל ציינו: "יש להקפיד ולהתקין סורגים בטוחים ותקניים, כאלו שילדים קטנים לא יכולים להכניס את ראשם וגופם אליהם. בכל מקרה של חילוץ, שריפה או סיוע חירום, התקשרו לטלפון 102 ולוחמי האש יגיעו אליכם במהירות".