מוות במפעל העופות בלוד: פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד קטין בן 16 מרהט בגין המתה בקלות דעת של מוחמד ריאשאת ז"ל, בן 19 במפעל פירוק עופות בלוד בתחילת החודש. בנוסף הגישה הפרקליטות גם בקשה למעצר עד תום ההליכים והנאשם נעצר עד לקבלת החלטה אחרת.

על פי כתב האישום, הנאשם והמנוח עבדו יחד, ובמסגרת עבודתו החזיק הקטין בידו הימנית סכין חדה לחיתוך עופות שאורכה כ- 20 ס"מ, וב- 7.8.20, בשעות הבוקר, עבדו הנאשם והמנוח זה מול זה, משני צידי שולחן ארוך שבמרכזו מסוע דו קומתי המשמש להנעת עופות. בשלב מסוים, נפל עוף חתוך שהעיף הנאשם על המסוע העליון לכיוונו של המנוח. בהמשך לכך, החליק המנוח את העוף לכיוונו של הנאשם בחזרה.

בשלב זה, הניח הנאשם את הסכין מידו והחל מסמן דבר מה למנוח באמצעות תנועות ידו, ולאחר מכן שב ונטל את הסכין. המנוח שב והחליק עוף חתוך לכיוונו של הנאשם והעוף נפל למרגלותיו של הקטין. בתגובה, הצעיר אחז בעוף חתוך נוסף והחליק אותו לכיוונו של המנוח והעוף נפל למרגלותיו.

ריאשת הרים את העוף שנפל וזרק אותו לעברו של הנאשם, כך שהעוף פגע בקטין בכתפו השמאלית, אז הטיל הקטין את הסכין מידו לעברו של המנוח, והסכין ננעצה בחזה של ריאשאת, וגרמה לדקירה בליבו. בעקבות המקרה, התמוטט המנוח ומאמצי ההחייאה שנעשו בו לא צלחו. לאחר התקרית, נמלט הנאשם עם אביו חזרה לרהט, שם נפגש עם בני משפחה עד להגעת כוחות המשטרה.