המחאה נמשכת: אירועי המחאה נגד התנהלות הממשלה בעת משבר הקורונה נמשכים היום (שבת) זה השבוע התשיעי. המחאה נערכה בכ-300 מוקדים ברחבי הארץ, כמו גם מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים ומול מעונו הפרטי בקיסריה. במהלך הלילה דווח כי המשטרה עיכבה לחקירה את יוזמת מחאת הדגלים השחורים, שיקמה שוורצמן. כמו כן, 

למרות שלא קיבלו לכך אישור, אלפי המפגינים התקבצו בגשר המיתרים, ובשעה 20:00 בדיוק פתחו בתהלוכה לכיוון כיכר בלפור, כשהם חוסמים צירי תנועה מרכזיים והמשטרה הנחתה אותם לעלות למדרכה על מנת לשחרר את הנתיבים. שבעה מפגינים שהיו בתהלוכה נעצרו בחשד לעבירות של הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. 

בסופו של דבר, מסרה המשטרה כי נעצרו סך הכל 30 מוחים במהלך האירועים, חלקם לאור הניסיונות לצאת לתהלוכה, שנעצרו כאמור בחשד לעבירות של הפרת הסדר הציבורי, ואחרים בשל תקיפת שוטרים, זאת לאחר שמספר מוחים השמיעו גידופים וקללות לעבר שוטרים שפעלו במקום ובשלב מסוים החריפו את התנהגותם כלפי הכוחות. 

לפי דיווחים, נרשמו עימותים אלימים בין השוטרים למפגינים, ודווח כי סגן ניצב נצפה כשהוא הולם באגרוף בפניו של מפגין ודוחף מפגין אחר. בעקבות זאת, הדגלים השחורים קראו למפקד המחוז ניצב דורון ידיד להתפטר מתפקידו מיידית. 

ממשטרת ישראל נמסר ביחס למקרה כי מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, הוא הותקף לטענתו. עוד נמסר כי האירוע יתוחקר וייבדק. כמו כן, מהמשטרה גינו את המעשים ואמרו כי "קבוצות שונות בחרו היום בדרך של פרובוקציה, לרבות אלימות פיזית ומילולית כנגד שוטרים שתפקידם לשמור על הבטחון והסדר גם של המוחים עצמם. משטרת ישראל מובילה בתקופה מורכבת זו מדיניות ברורה של חופש הביטוי והמחאה לכל, ומותחת את כוחותיה ואמצעיה במאמץ מיוחד בהתייחס להיקף משמעותי של משימות שנוספו לה לנוכח מצב החירום המיוחד". 

מהמשטרה נמסר כי היא בודקת את פרטי האירוע המיוחסים לסגן הניצב הנצפה בסרטון. לטענתם, הבחור שהוכה תקף את הקצין וניסה להסיר ממנו את המסיכה. הבחור נעצר. כמו כן עדכנה המשטרה כי שוטר נפצע כתוצאה מיידוי אבן והועבר לטיפול רפואי.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לתקריות האלימות ואמר: "המפגינים בהפגנות הצודקות ביותר בתולדות המדינה לא יכולים לסבול מאלימות משטרתית. לא ניתן לזה לקרות ונתבע חקירה מהירה והחלטית של אירועי הערב בירושלים".


 המשטרה כרזה למפגינים להפסיק את השימוש בכלי הרעש, בהתאם להחלטת בג"ץ, ולהתרכז במתחם המחאה כאשר לא תתאפשר כל יציאה לתהלוכה.

ההפגנה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, במהלך ההפגנות בקיסריה, עוכב מפגין אחד שסירב להזדהות בפני השוטרים, והוא נלקח לתחנת המשטרה. בינתיים, כ-500 מפגינים התמקמו בכיכר הראלי בקיסריה, ולפני זמן קצר פתחו בתהלוכה לכיוון מעונו של ראש הממשלה, כשהמשטרה מלווה את המפגינים. הקריאות ברקע הן "הון, שלטון, עולם תחתון".

מחאת הדגלים השחורים בצומת עמיעד (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת הדגלים השחורים בצומת עמיעד (צילום: אבשלום ששוני)

מפגינים בצומת גולני (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים בצומת גולני (צילום: אבשלום ששוני)

אלפים בהפגנה בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

ממארגני מחאת הדגלים השחורים נמסר: "ישראל במחאה ענקית נגד חוסר התפקוד של הנאשם. הכלכלה בצניחה חופשית, כמיליון מובטלים, מגיפה משתוללת- וביבי עסוק בלגרור את המדינה לעוד בחירות כי המשפט שלו יותר חשוב ממדינת ישראל. לנאשם נתניהו לא אכפת מעם ישראל, לא אכפת לו מהמובטלים, מהרעבים, מחלומות של משפחות שלמות שנזרקות לעתיד של עוני. נמשיך במאבק למען עתיד טוב למדינת ישראל". 

בעמוד הרשמי של המחאה, העלו סרטון בו הותקף לכאורה אחד מהמפגינים בנתניה. בתיאור הסרטון קראו למשטרה להתייחס למקרה בחומרה ולמצות עם התוקף את הדין.

כמו כן, לפני מספר ימים הוגשה בקשה מטעם תנועת "קריים מיניסטר" באמצעות עורך הדין גונן בן יצחק, לממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן, בדרישה מהמשטרה להסיר את שעריי הברזל המסוכנים שמציבה המשטרה בכניסות לכיכר פריז, אך נכון לעכשיו טרם התקבלה תגובה רשמית בנושא. 

ההפגנה בצומת יקנעם (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה בצומת יקנעם (צילום: אבשלום ששוני)

מחאת הדגלים השחורים בצומת עמיעד (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת הדגלים השחורים בצומת עמיעד (צילום: אבשלום ששוני)

הפגנת הדגלים השחורים בצומת הגמא (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הדגלים השחורים בצומת הגמא (צילום: אבשלום ששוני)

מהתנועה נמסר: "המשטרה מסכנת במודע עשרות אלפיי מפגינים שיגיעו הערב להגן על הדמוקרטיה וחופש הביטוי מפניי נאשם בפלילים שריסק את הכלכלה, מוביל לבחירות והפך את המשטרה לקבלן הביצוע שלו לדיכוי המחאה. אם המחסומים יוצבו גם הערב, נקיים את המחאה ברחובות הפתוחים ששייכים גם הם לציבור. הכדור בידי המשטרה. אנחנו נחושים והחוק איתנו".