ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הורה למחוק את ציור הקיר של האמן רמי מאירי, בו נראים שני נערים מציצים למלתחות בחוף הים. הבקשה הגיעה על רקע פרסומה של פרשת האונס החמורה במלון "הים האדום" באילת, במסגרתה מחקו הבוקר (ראשון) אנשי העירייה את הציור.
 
ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר כי "הקשבנו, הפנמנו, פעלנו. ב-21 שנותיי כראש עירייה, היו מקרים בודדים בלבד בהן התערבתי בתכנים אמנותיים במרחב הציבורי. חופש הביטוי וחופש האמנות הוא ערך עליון בעירנו. ולמרות זאת, החלטנו שציור הקיר הוותיק אינו יכול להישאר על כנו שכן הוא נתפס על ידי רבים כעידוד או קבלה של מעשה פסול ופלילי. מחיקת הציור אינה מוחקת את העבר או את היצירה הקולנועית שתיארה אותו, אלא מבטאת אמירה לגבי סוג המסר שאנחנו מעניקים לדורות הבאים".

הפגנה נגד תרבות האונס (צילום: מתנדבת בעמותת רוח נשית)

 ציפי ברנד סגנית ראש העירייה, יו"ר הועדה לשוויון מגדרי: ״היום יוצא מסר חד וברור מתל אביב יפו- לא ניתן מקום לשיח פוגעני נגד נשים במרחב הציבורי. בימים אלו כשאנחנו נאבקים למגר את ההטרדות המיניות והאלימות כלפי נשים אין יותר מקום לציור כזה בעיר. האירועים האחרונים לצערי מדגישים את הצורך בשינוי משמעותי של השפה שלנו ושל סמלים בעייתיים חודרי תודעה. אני מברכת על ההחלטה להסיר את האיור הפוגעני והמחפיץ הזה. מיגור אלימות נגד נשים והשגת שוויון מגדרי הנם חלק משמעותי ומרכזי בתוכניות העבודה העירוניות לשנים הקרובות״.

עוד נמסר, כי "עיריית תל אביב-יפו מחויבת למאבק בתופעה הנפשעת של אלימות מינית ואלימות נגד נשים. בשנה האחרונה אף הוקמה בעירייה הרשות לשוויון וחוסן חברתי הפועלת רבות בנושא כגוף מטה מתכלל, נחנך מרכז לטיפול בנפגעות ונפגעי טראומה מינית, ואושרה הענקת תמיכות ייעודיות לארגוני נשים".

הקיר המיותם לאחר מחיקת הציור בת''א (צילום: גיא יחיאלי)
הקיר המיותם לאחר מחיקת הציור בת''א (צילום: גיא יחיאלי)

לדברי ברנד, "בתחום ההסברה והחינוך העירייה פועלת ללא לאות ומפעילה תכניות כוללות בנושא במערכת החינוך ובתנועות הנוער שתתוגברנה השנה. בין היתר מקיימת העירייה, בשיתוף עם מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית סדנאות למיניות בריאה לתלמידות ותלמידים; הכשרות לצוותים חינוכיים; הרצאות להורים; מערך חינוכי בתנועת הצופים; קורס להכשרת רכזי מודעות מגדרית בבתי הספר; הכשרה בנושא רגישות מגדרית לסייעות, גננות, אנשי הסיירת לביטחון עירוני ועובדים נוספים; בנוסף, יחד עם משרד הרווחה מפעילה העירייה מרכז לטיפול באלימות במשפחה ומרחיבה כעת את הטיפול עם שלוחה נוספת; ומקיימת קבוצות לנערות בנושא חיזור אלים".