עו"ד כנרת בראשי התייחסה הבוקר (ראשון) בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM לפרשה שנקשרה בימים האחרונים בשמם של שר המשפטים והיועמ"ש. בראשי טוענת כי מערכת המשפט בישראל "שומרת" חומר נגד בכירים שונים, על מנת שבבוא היום תוכל להשתמש בזה נגדם: "אם יש להם בדל של טענה כזו או אחרת שיכולה לשמש נגדם, כנגד נבחר ציבור בעתיד, הם שומרים אותה במחשכים בדיוק כפי שעשו לאולמרט".

ינון: עו"ד והפובליציסטית כנרת בראשי, בוקר טוב.
"בוקר טוב, תגיד פובליציסטית החליט להדביק לי העורך שלכם. אם אנחנו כבר ביהדות בוא נפתח במשפט 'לא תגנבו ולא תשקרו איש בעמיתו'. הוגשה תלונה נגד ניסנקורן ואני אתן את האזכורים. קודם כל יש עתירה של שלי יחימוביץ' נגד ההסתדרות וועדת הבחירות ותתפלאו, המשיב הוא ניסנקורן. במהלך אותה עתירה היא טוענת לשחיתות מצד ניסנקורן. היא טוענת את זה גם בריאיון טלוויזיוני, 'ניסנקורן שיחד זוג גזלנים כדי למנוע ממני להתמודד לראשות ההסתדרות'".

ינון: זה לא נסגר ב-2019?
"לא, זה העניין. מה זאת אומרת תלונה נגד מנגנון? את מי יחקרו איזה מנגנון? חוקרים את האדם, היה לי אתמול שיח בטוויטר עם מי שעזר לה באותה תקופה והוא אמר 'הגשנו תלונה נגד המנגנון'. אמרתי לו 'אי אפשר להגיש תלונה נגד מנגנון, זה דומם, הוא לא יכול להגיע לחדר החקירות'".

בן: זה ממש לא נכון. יש הבדל עצום בין עתירה שהגישה נגד שורה ארוכה של משיבים, לבין שאתה הולך למשטרה ומתלונן.
"סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי, נודע למשטרה על ביצוע עבירה אם על פי תלונה ואם בדרך אחרת תפתח חקירה. היא פתחה, שלי קראה לניסנקורן מעל במה תקשורתית, בכל במה תקשורתית, מושחת". 

בן: לא יאומן.
"רק תן לי להשלים משפט".

בן: הפוליטיקאים קוראים אחד לשני מושחתים, היא התמודדה מולו. הקמפיין היה מטונף, כולם התלוננו על כולם, הייתי יושב עם המטה שלי ושומע כמה ניסנקורן מושחת ולהפך, וזה לא הבשיל לכלום.
"ניסנקורן לא מושחת, אם אתה רוצה לשמוע - לא מושחת. העניין הוא לא נגד ניסנקורן, העניין הוא לא זה, נגד המערכת. תראה מה עשו לאולמרט, ברגע שאולמרט חשב לרגע קטן למנות והוא מינה את פרופ' פרידמן, הסדין האדום של מערכת אכיפת החוק והמשפט, זה שכתב את הארנק והחרב, מה עשו לו? העלו לו מהאוב תיקים כשהוא היה ראש עירייה".

בן: אני אגיד לך למה זה מיותר כי אני מבין שאנחנו מסכימים כמעט על הכול. אני מסכים שצריך אלף ואחת רפורמות. שנית, העובדה שבפרקליטות מושכים תיקים במשך שנים, אני מבין שכולם שכחו ועכשיו סוגרים אותו באיחור כבד, אנשים כמו סג"ל הופכים את זה לקונספירציה, אבל ברור שצריך לתקן.
"זה לא נכון, הם תופסים, אסביר מה הם עושים".

בן: מה לא נכון במה שאמרתי
"רגע, כי אני לא מסכימה עם מה אתה מייחס לאראל סג"ל, מצטערת. לא מסכימה עם זה. אני חושבת שתפקידו כמו תפקידך לחשוף דברים".

בן: היה עסקה שמנדלבליט סוגר לניסנקורן תיק בתמורה לניסנקורן שסוגר למנדלבליט משהו?
"ניסנקורן לא יכול לסגור לו, זה תפקיד פוליטי לא מקצועי".

בן: הייתה קנוניה ביניהם?
"לא".

בן: זה הכול.
"ניסנקורן לא שותף, אתה חייב להבין, אתה מייחס לאנשים שחשפו את זה כאילו הם טוענים שניסנקורן כיו"ר ההסתדרות רקם עוד אז עם מנדלבליט נוסחה לזה שהוא יגן עליו, זה לא הסיפור. הסיפור שהגוורדיה הזו, הניהול בפרקליטות, יושבים ומחפשים, הם לא מחפשים. אם יש להם בדל של טענה כזו או אחרת שיכולה לשמש נגדם, כנגד נבחר ציבור בעתיד, הם שומרים אותה במחשכים בדיוק כפי שעשו לאולמרט ואתה לא תתכחש לזה כי אתה מכיר את זה יותר טוב ממני, הם שומרים את זה בכספת שלהם וברגע שאותו אדם לא מיישר קו? הלך עליו. כי גם אם אין כלום, אתה יודע מה הם יכולים לעשות? הם יכולים להגיד 'אנחנו רוצים עוד בדיקה' והכותרת תהיה – יש חקירה נגד ...".

ינון: הנקודה היא.
"זו הנקודה".

ינון: יש בעיה שמשאירים תיקים פתוחים; בן: נכון, אני אומר את זה כל הזמן. מסמך יצחקי שאני מכיר את הסיפור מצוין לדעתי זה מצוין וצריך להעלות את כל החומרים על מסמך, אבל צריך לסגור מה שאין לו ראיות.
"למה לפני 3 חודשים מגיע ראש יאח"ה?"

בן: אסביר לך למה – כי ממנים את ניסנקורן לשר משפטים.
"אבל זה סגור".

בן: זה דבר שצריך היה לעשות מזמן; ינון: זה יוצר תחושה לא נוחה; בן: המשטרה המליצה מלכתחילה לא לפתוח בחקירה.
"אבל המשטרה יכולה להמליץ - זה לא סוף דבר".

בן: היועמ"ש הקודם שנתניהו הביא מהבית, סגר כל דבר ולא הייתה אף חקירה, אפילו לא על ביבי טורס והנוכחי עשה הרבה מאוד הנחות סלב ורק כשלא הייתה ברירה, הוא נתן אישור לחקור. אני לא מדבר על הצוללות.
"אני סיימתי כשבן לא קרא לי שופר, אני מתחילה את השבוע פיקס".

בן: קלרינט; ינון: הם לא מבינים איך מצביעים לביבי, איך תומכים ביבי, ואיך חושבים שרה"מ הוא טוב ולכן זה שופרים וטיפשים.