"הם לא יכולים לשרת במשטרה": ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שנערכו אמש, בין היתר, מחוץ למעונו הרשמי בירושלים, המעון ברחוב בלפור, המתקיימות מזה מספר שבועות, מייצרות התקלויות קשות בין המשטרה לאזרחים המוחים. מספר אירועים אלימים נספרו במהלך ההפגנות הרבות בשבועות האחרונים, ביניהם אחת שנרשמה אתמול, שעוררה את זעמו של המגיש נתן זהבי, והתייחס אליהן בפתח דבריו בתוכניתו ב-103FM היום (ראשון). 

"שלום מאזינות ומאזינים, אני מחכה שמר יניב האחראי על האינטרנט והפייסבוק יעלה באתר של הרדיו בערוץ שלי תמונות שגרמו לי אתמול לזעזוע. אני אומר לכם, קטע שהרגשתי לראשונה בחיי, ואני חי לא מעט שנים, הרגשתי שיש לי לחץ נורא בחזה ומתנפחים לי הורידם בראש וחששתי שאני עובר או אירוע מוחי או התקף לב. ומה שגרם לזה היה התמונות שמיד תוכלו לראות כשהן תועלנה של מחסום משטרתי ברחוב קטן אי שם באזור בלפור בירושלים שבו מונעים מאנשים להיכנס לאזור.

ההפגנות בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

"מגיעה אישה בת 91, קטנה, כסופת שיער, מתנהלת בכבודת עם הליכון היא כנראה עושה את דרכה הביתה, ועומדים 2 שוטרים 'עבדאייתים', מצוידים בכל כלי הזין בהם מצוידים שוטרים, חוסמים את דרכה ולא נותנים לה לעבור ולא מזיזים את הברזל שחוסם את המעבר. היא מבקשת לעבור ושניים-שלושה אזרחים גם כן מבוגרים-קשישים עומדים שם ואומרים לשוטרים – הלו קיבלתם הוראה לא לתת לאף אחד לא לעבור אבל לא קיבלתם הוראה לקשישה בת 91 נכה לא לעבור. לא, הם לא נותנים לה, הם מתעקשים, מצד אחד מבקשים 'תנו לה לעבור רבותיי, מה קרה לכם?'.

הפינויים בבלפור (צילום: מארק ישראל סלם)
הפינויים בבלפור (צילום: מארק ישראל סלם)

"לא, השוטרים קיבלו פקודה לא לתת לאף אחד לעבור. אני לא רוצה להגיד שהם בוקים, אני לא רוצה להזכיר מי אמר שהוא מילא רק פקודות. אישה נכה בת 91, עם הליכון, אומרים לה תלכי מסביב? מאיפה מסביב? היא בקושי זזה. זה זעזע אותי, עוד הכי עצבן אותי, זה לא הכי, זה העניין הרגשי. היא מאוד דומה לאמי לפני שנפטרה, גם הייתה בת 94, אישה קטנה כסופת שיער, כפופה כבר, עם הליכון, ואמרתי – ריבונו של עולם לאן הגענו? אז נכון שלא כל השוטרים גאונים, אבל הם לא מטומטמים עד כדי כך! אני מקווה שעוד מעט התמונה תעלה, אם מישהו מכיר את הקשישה, או היה נוכח באירוע אני אודה לו מאוד אם הוא יעלה לשידור ויאמר לי.

"אני עם רוח השטות שלי, מישהו שאל אותי על הקטע הזה ואמרתי שהקשישה הזו נשלחה על ידי הקרן החדשה באמצעות אהוד ברק לחרבן בחצר של ביבי ולהפיץ שם מחלות כמו מלריה וכולירע כי זה היה נורא, זה היה נורא לראות את הקשישה מול השוטרים. התופעות, מי שמכיר את התוכנית יודע כמה אני מדבר פה 23 שנה כבר על תוקפי קשישות, אנסי ילדים, כל הדברים האלה וזה מתיש, וזה כואב, וזה קשה, אז היום כולם מתעסקים באונס הקבוצתי. אבל יש ידיעה שאף אחד לא התייחס אליה היום, ואני לא מבין איך זה? בן 17 מהדרום שעבד כשליח פיצה נהג להתחבר עם
ילדים ושכנע ילדה בת 12 לבוא לביתו, השקה אותה באלכוהול ואנס אותה. רבותיי, אין גבולות? אין שום גבול כבר, כל הגבולות נחצו.

"לא רחוק יש עוד ידיעה, שוב זה נוגע לאמא, אמא סיעודית. אחד בשם יצחק כדורי מבני ברק עיר הקודש, הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות ואת מי הוא רצח? את אמו, הקשישה. סופי כדורי שהיא חולה סיעודית בעלת מאה אחוזי נכות, הייתה מרותקת למיטה, נאלצה לעזרה לעשיית צרכים, להחלפת בגדים, מתן מזון, הסתייעה במטפלת. היא הייתה מגיעה כל בוקר המטפלת לכמה שעות במילוי צרכיה הבסיסים, בסוף חודש יולי נפלה כדורי ממיטתה וצעקה ממושכות, אל הנאשם שיבוא להושיט לה עזרה. אחרי חצי שעה הוא התקרב לאימו ובעודה שרועה על הרצפה בעט בראשה ודרך על ראשה מספר רב של פעמים על מנת לגרום למותה, כל מה שאמרתי כעת מופיע בכתב האישום. לאחר המעשה הוא עזב את הדירה והותיר אותה חבולה ושרועה על הרצפה עד לבואה של המטפלת בבוקר שהזעיקה את מגן דוד אדום, הקשישה פונתה לבית החולים שם נקבע מותה.

"שני סיפורים, בן 17 מהדרום אנס ילדה בת 12, בן 47 נאשם ברצח אימו הסיעודית. פרצופה של מדינה. יבוא מישהו ויגיד לי אלה מקרים חריגים – הם כבר לא חריגים אלה מקרים של יום יום שעה שעה בדרום במרכז ובצפון הארץ. אני בצער רב וביגון קודר רוצה לומר לכם שאחר שהפכתי בכל סוף השבוע את ראשי, אני חרא של בן אדם אבל אני איש חושב, אני יודע לחשוב, אני יודע לראות דברים, אין עתיד למדינה הזאת מכל זווית ומכל כיוון שתביטו עליה. אביא עוד דוגמה בכללי, היא נוגעת למאות אלפי אזרחים שגרים בדרום הארץ באותו חבל ארץ ששיניתי את שמו מעוטף עזה לחוטף עזה. מתחילת החודש בחוטף עזה אלפי דונם נשרפי, אלפי אזרחים הגיעו לדרגה שהם צריכים טיפול פסיכולוגי כי מצבם הנפשי מעורער מבלוני האש והנפץ ו-14 הרקטות שנורו רק בשבוע האחרון ואני שומע כל בוקר, בבוקר שאחרי, אני שומע את שר הביטחון גנץ ואת רה"מ נתניהו שמאיימים על העזתים, נקרא לכם את הצורה ודין כל בלון אש כמו רקטה או טיל.

שריפות בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה (צילום: ניר צפריר)
שריפות בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה (צילום: ניר צפריר)

"זה מתחילת החודש, אנחנו היום ב-23 לחודש, כל בוקר מודיע דובר צה"ל – מטוסי חיל האויר תקפו מטרות ברצועת עזה, השמידו משרד של החמאס, השמידו בסיס ימי של החמאס, השמידו מתקן להכנת רקטות, יום אחרי יום דובר צה"ל מספר על המכות הקשות ואז נברתי לחפש – רבותיי, צה"ל הוא הצבא שמוביל בעולם בפספוסים, איך יכול להיות שמכול ההתקפות האלה לא נפצע ולא נשרט איש חמאס או ג'יהאד אחד? תחשבו על זה, קטע של היגיון נטו, מכל הטילים שנורים עליהם, מכל פגזי הטנקים שנורים עליה, אחד? אחד קטן? מחבל אחד? שייפלו לו 2 אצבעות, כלום. על מי אתם עובדים? את מי אתם משקרים? אתם באמת חושבים שכולם מטומטמים? אתם באמת חושבים שכל העיתונאים הם כמו הזבלים שמשדרים בתחנות רדיו כמו השניים שהיו לפניי פה וכל מה שהשלטון אומר הם עושים עם הראש כן, והלשון משתרבבת והם מלקקים את התחת של רה"מ?

"הם כולם היום צווחו שעות על הנושא של ניסנקורן, איזה פרשייה ישנה שהזניחו, איזה תיק מחורבן שלא הגיע כלל לחקירה. על זה הם מדברים כל היום, על המטרות שבלפור נותן להם, זה מה שחשוב? אני רוצה להזכיר לכל אותם עיתונאים, אבישי בן חיים עם האליטה וישראל השנייה, ב-1977 היה מהפך! אנחנו ב-2020, 40 שנה, אם הפרקליטות מושחתת, והמשטרה מושחתת, ומשרד המשפטים מושחת, איפה הייתם 40 שנה? למה לא שיניתם את זה? בשביל מה נבחרתם? בשביל לשנות את השחיתות של מפא"י, בשביללהפסיק את כל הרוע והזבל שהיה פה על ידי המפא"יניקים האדומים, 40 שנה לא עשיתם כלום! במה אתם משחקים? על מי אתם עובדים? מי מינה את פרקליט המדינה? מי מינה את מפכ"ל המשטרה? מי מינה את היועמ"ש? הכול מינויים שלכם! של ביבי! הוא כבר 11 וחצי שנים ראש ממשלה, הוא יכול היה להפוך את כל משרד המשפטים, הוא יכול היה לעשות רפורמות, הוא מינה את שרי המשפטים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אלי דסה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אלי דסה)

"סלחו לי שאני מתעצבן, אני חוזר לסגור את הסיבוב הזה עם התמונה של הזקנה, אני מציע לכל המאזינים שנמצאים על יד אינטרנט או מחשב או השד יודע איך קוראים לזה, תצפו בתמונה הזו, אישה בת 91 מול שני שוטרים שחוסמים לה את הדרך. אדון אוחנה שר המשטרה, אם שני השוטרים האלה ממשיכים לשרת במשטרה אני רק יכול לאחל לך שתלך ברחוב ובמקרה יהיה ביוב פתוח ותיפול לתוך בור חרא. הם לא יכולים יותר לשרת במשטרה, לא יכולים. יכולים כולם לדבר על ניסנקורן, אני אדבר על זקנה בת 91 ששני שוטרים עמדו מולה ככה ומילאו פקודות - לא לתת לה לעבור. זה מוציא אותי מדעתי".