אחרי הוויכוח הסוער שהתרחש ביום שישי האחרון בין העיתונאים גיא פלג לבועז ביסמוט ב"אולפן שישי" ב"חדשות 12", ביקש המאזין  לשוחח היום (שלישי) עם פלג בתוכניתו ב-103FM. במהלך הויכוח טען פלג כי ביסמוט הוא "אורח בלבד ולא עורך", וביסמוט בתגובה תקף ואמר: 'פולואפ לסיפורים שלך אני שם במדורי הרכילות'. למאזין אמר פלג, כי "מי שיפקפק ביושרה שלי יקבל מהלומה".

העימות בין גיא פלג בועז ביסמוט ב"אולפן שישי". קרדיט: חדשות 12

מי איתנו?
"היי גיא, שלום, מדבר צביקה".

כן צביקה.
"רציתי לדבר איתך על מה שקרה בערב שבת".

מאיפה אתה?
"אני מנתניה, אני מאזין לך המון. אני אוהב את הדעתנות שלך, הידע, הדיוק שלך ואת הכבוד שלך בד"כ לכל המרואיינים. מה שקרה בערב שבת היה לא נעים, אתה מודע לזה?"

מודע למה?
"היה לא נעים  מצד הכבוד שלך לאדם שאתה מארח אותו. כך קראת לזה - אורח".

אגיד כך, קודם כל אכן זה היה אירוע לא נעים, גם לי היה לא נעים.
"גם לך וגם לי".

ראיתי שהרבה אנשים התייחסו לתקרית הזאת, ואמרו – הבעיה היא שאתם מתייחסים אליו כאורח אבל מה לעשות שהוא לא חבר מערכת? הוא אורח באולפן.
"הוא אורח קבוע, הוא לא היה רק פעם אחת".

הוא אורח קבוע ואורח רצוי. אני חושב שהוא טוב מאוד. אני חושב שהוא לא רק ידען ולא רק מבטא עמדה שחשוב שתובא בתוכנית, אני חושב שהוא יודע לתת 'שואו' וחלק מהצופים אומרים לי – 'למה אתם לא מעיפים אותו? הוא בלתי נסבל'. אני אומר רבותיי, מה לעשות? יש גם דעות אחרות ואני מבין שחלק מהצופים מתרגזים במרכאות שגנבו להם את הגבינה, אבל לא רק שאין לי בעיה איתו, אני חושב שהוא ליהוק טוב. ברמה האישית אני החלטתי לשנות פאזה, באיזו צורה אני משנה פאזה?

שלחתי כבר מכתבי התרעה אבל אני עכשיו מתחיל באופן סדרתי להגיש תביעות לשון הרע כי נמאס לי שיש אנשים שמוציאים את דיבתי. לא נתתי לזה עוד פרסום אבל אנחנו מדברים על בערך 10 תביעות לשון הרע שיישלחו בימים הקרובים, ובשונה ממי מעמיתיי אין לי כוונה לתרום את הכסף לאף אחד. מי שפגע בי יפצה אותי ואני איהנה מהפיצוי שביהמ"ש יפסוק לי. גם לגבי השידור, אני מבין ואני רואה את זה כבר כמה שנים, שיש ניסיון מאורגן ללכת לי על הראש, להציג אותי כאילו אני חלק מקמפיין נגד נתניהו, ולהציג כאילו אני במירכאות שפוט של המערכת.
"הציבור או ביסמוט?".

מה פתאום ביסמוט, גם לא הציבור. אני אומר שיש כוונה לקחת אותי, יכול להיות שהדעה שלי על עצמי טובה יותר מהמאמת אבל אני תופס את עצמי כעיתונאי בלתי תלוי, אני חושב שאין לי גרם של בעיה למתוח ביקורת על הפרקליטות וגם על השר.
"אני רוצה להחמיא לך, אתה מושך אש במובן החיובי, יש עניין, אנשים מקשיבים לך". 

אגיד לך איפה הבעיה שלי, אין לי בעיה למתוח ביקורת. אפילו בתוכנית הזו מתחתי ביקורת על שר המשפטים. אני חושב שהוא לא היה צריך לפנות באופן אישי לצבא, ובטח לא לאלוף בצה"ל. אני חושב שהסיפור הבסיסי שסג"ל פרסם, יש בו היבטים שראויים לפרסום, כל אחד יכול לספר את הסיפור אחרת, אני חושב שזה דבר שמצריך תגובה ודיון ציבורי. איך יכול להיות שיש בדיקה, לא חקירה, ושנתיים וחצי היא שוכבת מבלי שסותמים את הגולל על הבדיקה הזו? אבל איפה הבעיה?

ואמרתי את הדברים בשידור, קופץ בועז ביסמוט ואומר 'למה אתה לא פותח עם הביקורת?' כלומר אתה עושה הנחות לפרקליטות, אתה לא מוכן להגיד דברים נוקבים נגד הפרקליטות ולזה אני לא מוכן יותר. אמרתי את זה גם למי ששאל מתוך המערכת. אני לא מוכן, מי שיפקפק ביושרה שלי אני אוריד את הכפפות והוא יקבל מהלומה, לא ילך. מי שיוציא לשון הרע יש לי עו"ד מצוין עם הרבה הישגים בעבר, והוא ישמע דפיקות בדלת ומן הצד האחד יעמוד שליח וימסור לו מכתב התרעה לפני תביעה. הגשתי תלונה מקבילה במשטרת ישראל, זה הכל.
"רציתי להגיד לך משהו, אם אני זוכר נכון אמרת שיש בעיה ואמרת שהבעיה זה שי ניצן, נכון?"

ודאי, הוא לא קיים את הפגישה.
"אז אין בעיה, העמדת אותו על המקום".

תקשיב צביקה, סגנון הוא סגנון אתה יודע.
"יש גבולות של שיח, ערב שבת, פריים טיים הכי גדול בשבוע, צריך לדבר יפה ומכובד".

אני עונה, קשה לי להתווכח איתך. התגובה שאתה אומר שזה בסדר להתווכח והוויכוח כאן חרג מוויכוח לגיטימי בסגנון שלו.
"חרג באופן בוטה".

אני מודה באופן אישי שגם אני קיבלתי הרבה מאוד מחמאות.
"יש לך מעריצים".

לכל אחד שכתב לי כל הכבוד היית מעולה, תמיד צירפתי שאלה שמעניינת אותי באמת – לא הגזמתי קצת?
"הגזמת קצת".

אני לא בטוח.
"אני אוהב אותך גיא, מעריץ אותך, מקשיב לך ברדיו ובטלוויזיה. אני יודע שאתה אומר דברים נכונים בדוקים ואמינים, קצת ימין וקצת שמאל, לא מפריע לי - אני לא אוהב קיצוניים".

יכול להיות שקצת הגזמתי, יכול להיות שלא.
"תנסה טיפה לתקן את זה ותהיה גדול יותר מהחיים".