פיגוע הרצח שאירע אמש בצומת סגולה שבפתח תקווה, עורר הדים רבים בציבור הישראלי והציף שאלות לגבי יכולת השב"כ לסכל פיגועים מסוג זה. הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, התייחס הבוקר (חמישי) לסוגיה זו בתוכנית הרדיו של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והדגיש: "מדובר באירוע מתוכנן, לא אירוע רגעי".

ניסים: בוקר טוב לכתב הצבאי טל לב רם, עדכן אותנו במתרחש.
"הרוצח נמצא בחקירת השב"כ, והנתונים, לכאורה, מוכרים. אני תמיד אומר - תמיד יהיה את זה שיחרוג. במקרה הזה אנחנו מדברים על אירוע רצח חריג לתקופה האחרונה. מחבל בן 46, אב לשישה, תושב אזור שכם, עם אישור עבודה בישראל, אין לו מניעת שב"כ מעובדה בישראל – אין שום סימן שיכול לרמוז או להצביע על היותו מחבל. זה צד אחד. מהצד השני, זה לא אומר שזה נותן הנחה לרצח הזה. בסוף האדם יצא מביתו עם סכין, מדובר באירוע מתוכנן, לא אירוע רגעי". 

"אבל כאמור, מערכת הביטחון חוקרת את הדברים הללו וצה"ל, אגב, כבר היה בביתו של המחבל. השאלות המרכזיות במקרים הללו זה לתחקר את המשפחה - 'האם היה ידוע? האם היו סימנים? האם לא דיווחו?' ולאחר מכן בוחנים את הריסת ביתו של המחבל במקרים הללו. תקופה זו, השקטה יחסית בהיבט של כמות פיגועי הטרור הרצחניים כלפי אזרחים, מסתיימת באופן יחסי. הכול יחסי בהקשר הזה. זו תמונת המצב בהיבט של הזירה הפלסטינית".