משטרת מחוז ירושלים נערכת להפגנות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור שבירושלים במוצאי שבת הקרובה, כאשר בפעם הראשונה מי שיפקד על כוחות המשטרה באופן ישיר יהיה מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ולא תנ"צ עופר שומר מפקד מרחב ציון, זאת כדי לאפשר לטענת המשטרה שילוב של מרחבים נוספים לניהול וטיפול בהפגנות.

ההחלטה אינה מהווה ביקורת על התנהלות ההפגנות עד כה, אלא כיוון שהתקבלה החלטה לשלב מרחבים נוספים, החליט מפקד המחוז לעמוד בראש מערך הכוחות כאשר כל מפקד מרחב יפקד על כוחותיו שלו בגזרה אחרת ככל שיידרש.

בתוך כך, למרות כל העתירות שהוגשו נגד סנ"צ ניסו גואטה בגין אלימות שהפעיל כלפי מפגינים בהפגנה בשבת האחרונה, נכון לרגע זה סנ"צ גואטה ימשיך בתפקידו ויעמוד בראש מערך המבצעים וניהול ההפגנה באזורו. כאמור, הפעם ההנחיות יונחתו מהדרג הבכיר ביותר במחוז - ניצב ידיד. כזכור, סנ"צ גואטה נחקר במח"ש לנוכח תיעוד האירוע בו הוא נראה כשהוא הודף שני מפגינים. הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים.

במשטרה מציינים כי עד כה לא הוגשה כלל בקשה לקיום ההפגנה, אולם לנוכח פרסומים בכלי התקשורת ומידע שזרם אל המשטרה, עולה כי בכוונת המוחים להגיע והמשטרה נערכת מבעוד מועד למחאה שתמנה אלפי משתתפים. עוד נבהיר, כי במשטרה הוחלט גם על שימוש טכנולוגי על מנת למנוע מבעוד מועד אפשרות של חדירה של גורמים שבכוונתם להפר את הסדר באופן וודאי.

במשטרה נערכים לאפשרות שהמפגינים ייצאו לתהלוכה ובכוונתם ככל שהאירוע לא יגלוש לחסימות צריכים מרכזיים או התכתשויות עם גורמים אחרים, לאפשר את ההתנהלות. אולם, ברגע שבו תובחן הפרת סדר, יפעלו הכוחות בהתאם.