המתיחות בדרום: טנקים של צה"ל תקפו במהלך הלילה (בין שבת לראשון) עמדות של חמאס בתגובה לטרור בלוני התבערה שנמשך גם אתמול. במהלך השבת פעלו צוותי כיבוי בשיתוף פעולה מלא עם צוותי קק"ל ורט"ג בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים, צוותי כיבוי של חיל האוויר, כבאים כתומים של פיקוד העורף ומתנדבים בכ-25 שריפות במוקדים שונים בעוטף עזה, שהתלקחו בעקבות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה, ורובן היו קטנות ולא מסוכנות.

על פי שירותי הכיבוי וההצלה, נמסר כי מרבית השריפות התלקחו בשדות קוצים באזור מועצה אזורית חוף אשקלון ואשכול וכי "שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות האש". 

השריפות בעוטף בעקבות שיגור הבלונים (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

כזכור, טרור הבלונים חזר להופיע כבר בתחילת החודש, ומאז חזרתו נשרפו עשרות אלפי דונמים בשטחי עוטף עזה ובערים נוספות בדרום הארץ. בניסיון להשתלט עליהם, תקפו כוחות צה"ל במהלך החודש האחרון עשרות יעדי חמאס ברצועת עזה, ועל פי דיווחים פלסטינים נורו על ידי כוחות צה"ל גם צעירים פלסטינים שעמדו לשגר בלוני תבערה.

לפני כעשרה ימים אחד הבלונים אף גרם לשריפה מחוץ לגן ילדים בשדרות, אשר כובתה על ידי צוות כבאות והצלה ולא גרמה לנזק בנפש. יהודית אוליאל מלכה, מ"מ ראש עיריית שדרות ויו"ר נעמת, שהגן שלה ממוקם עשרות מטרים ספורים מהגן בו נחת בלון התבערה, ציינה: "זה איום ונורא. אנחנו עושים הכל בעירייה לנסות ולהחזיר את החיים לשגרה ופתאום דבר כזה קורה וזה גורם לחשש בהחלט. זה מעסיק אותך, מה היה קורה אילו הילדים היו בגן חלילה וחס".