פעוט כבן שלוש נפגע היום (ראשון) באורח קשה לאחר שטבע בבריכה פרטית בבית בפרדס חנה כרכור. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא מורדם ומונשם.

חובש רפואת חירום במד"א משה לוי, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לחצר הבית בסמוך לבריכה ראינו שמעניקים טיפול רפואי ראשוני בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. הפעוט היה בהכרה מעורפלת וביצענו בדיקות רפואיות, הוא סבל ממצוקה נשימתית, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

עלפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2015 טבעו למוות 112 ילדים. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות שמונה ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "במיוחד בימים אלו, כשכולם חרדים מהקורונה, חשוב לזכור שמגפת תאונות הילדים מסוכנת הרבה יותר לילדים. אנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - באחריותנו למנוע את האסון הבא. טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים. היא מתרחשת במהירות ובדממה, ברגע שאנחנו לא שמים לב. בסביבת מים משגיחים על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. אם יש יותר ממבוגר אחד, קובעים בכל רגע נתון מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים. בריכות ביתיות גדולות יש לגדר ולקבוע שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. בריכות קטנות יותר יש לרוקן מיד בתום השימוש", הסבירה.