הנס של דורה. רק לפני כמה חודשים נמצאה אתון פצועה וחבולה סמוך לגבול ישראל־מצרים. כעת, לאחר תהליך שיקום ארוך ומוצלח, צפויה דורה להיהפך לאמא בקרוב. את האתון הפצועה אספו אנשים מהמקלט השיקומי לבעלי חיים "להתחיל מחדש", אשר עזרו להילחם על חייה. 

דורה נאלצה, בין היתר, לעבור קטיעה של אחת מרגליה. אולם למרות אתגרים לא פשוטים שניצבו בפניה, האתון האמיצה הצליחה להתאושש. "אף על פי שיש לה רק שלוש רגליים, היא הוכיחה כמה היא חזקה, ואנחנו נסייע לה לעבור את ההמלטה בשלום", ציינה שרון כהן, מייסדת המקלט.

יצוין כי כ־500 בעלי חיים מטופלים במקלט השיקומי "להתחיל מחדש" שבמושב גאולי תימן. בשבועות האחרונים ניצלו חייהן של שתי אתונות. אחת מהן התגלתה בצפון הארץ, לאחר שהסתבכה בחוטי תיל ודיממה בכל חלקי גופה. השנייה נמצאה כשהיא סובלת מפגיעה חמורה ברחם, לאחר שהמליטה עייר ללא רוח חיים.

להערכתה של כהן, פציעתה הקשה של דורה נבע מהתעללות של בני אדם כלפיה. "אנחנו מתקנים את המצב הנורא הזה, מעניקים לה הזדמנות להתחיל מחדש, ועוד להיות אמא. ברור שאם הייתה נשארת לבדה, היא והעובר לא היו שורדים. בהמשך נתקין לה פרוטזה, והיא תוכל ללכת ולרוץ", הוסיפה כהן בחיוך, והדגישה כי המקלט יוצא בפרויקט של מימון המונים על מנת להמשיך ולסייע לחיות הפצועות.

לחצו לעמוד מימון ההמונים של הפרויקט