רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק בחברת 'איסתא', שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על הודעתה של סעודיה כי היא תאשר לטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות לעבור מעל שטחה, וצינן את ההתלהבות: "השמחה הייתה מוקדמת מדי - נכון לעכשיו חברת אל על עדיין לא יכולה לעבור מעל סעודיה".

תגיד, אז הסעודים הודיעו היום, אגב בצורה מוזרה, הם הודיעו היום שמרשים לכל המדינות לעבור מעל שטחן, לא הזכירו את שמה של ישראל אבל המשמעות היא שגם אנחנו, שזה חשוב מאוד ויישר כוח לכולם, מה זה אומר לגבי נניח שמתישהו אם נחזור לטוס, נניח על כרטיס לתאילנד?
"אז ככה, נכון לעכשיו מדברים על טיסות של חברת האמירויות. זאת אומרת, אם אל על וחברות ישראליות יוכלו לטוס זה די דרמה, אנחנו מדברים על חיסכון של שעתיים וחצי בזמן ומבחינת דלק וכולי אנו מדברים על חיסכון של 20% במחיר הטיסה. אבל נכון לעכשיו אני מצליח להבין לפחות ממה שליקטתי בשעה האחרונה, שמדובר יותר על טיסות של חברת האמירויות, גם ישיר כמובן לדובאי ואבו דאבי, וגם טיסות ההמשך שיהיו באופן טבעי ישירות לתאילנד אז זה לא יקצר בצורה משמעותית נכון לעכשיו, בהנחה שעדיין חברות ישראליות לא יוכלו לטוס מעל סעודיה".

בנימין נתניהו על הודעת סעודיה בדבר הטיסות

חוץ מהישראלים, יש עוד חברות שאסור להן לטוס מעל סעודיה היום?  
"לא, עיקר התעופה עכשיו מתחלקת בערך חצי חברת אל על שטסה ישיר והחצי האחרים זה או הג'ורדניאן שטסה כמובן מעל סעודיה בלי בעיה, או חברות אירופאיות, אירופלוט וחברות אחרות, כך שבהחלט המזרח ייראה הרבה יותר קרוב והרבה יותר נוח. אנחנו מדברים על נסיעה לתאילנד שהיום לוקחת משהו כמו 11 שעות אמורה אם הכל יסתדר להיות 8.5 שעות, זה בהחלט מאוד מהותי. הישראלים מאוד אוהבים את המזרח, אפשר להגיד על ויאטנאם, קמבודיה, יעדים חדשים שייפתחו, אז יש כאן דרמה אבל שוב היא עם כוכבית קטנה, בטח בן יותר מקושר ממני".

רגע למה הכוכבית תזכיר לי שוב?
"כי חברות ישראליות כרגע ממה שאני מבין עדיין לא יוכלו לטוס. כרגע מדברים על האמירויות שיוכלו לטוס מעל סעודיה".

גם בטיסות מהארץ. גם אם הם ממריאים מנתב"ג הוא יכול לטוס מעל סעודיה. אבל תשמע, אני מסתכל על המפה וסעודיה רובה מדבר, חס ושלום אם יש נחיתת אונס, מה אני עושה שם באמצע? נוחת על הדיונה?
"תראה, בגדול באמת צריכים לראות את המפה ורואים שממש חוצים את סעודיה וזה חיסכון עצום, כי אם לא מטוסים יורדים מלמטה".

אל על עדיין לא יכולה להמריא מפה ולטוס?
"לא".

אז מה אני חוגג בכלל?
"כשרה"מ הוציא את ההודעה בערך באחת וחצי אז באמת דיברו על דרמה ענקית וטיסות מעל סעודיה. נכון לעכשיו לפי מה שאני הבנתי גם מראשי התעופה וכל הגורמים, מדובר על חברת האמירויות שיש לה כמובן קשרים עם סעודיה".