הרצח פוענח: חוקרי מחוז מרכז פענחו היום (חמישי) את תיק הרצח של יאשיהו בלום, בן ה-23, שנרצח בתחילת החודש שעבר, סמוך לחוף הים בראשון לציון. מהחקירה עלה כי בערב המקרה, הגיע אחד מהחשודים למסעדה באזור כשהוא מצויד מראש בסכין.

לפנות בוקר, הגיע בלום יחד עם חבריו לחניון, ובינם לבין חבורת החשודים התפתח דיון שהוביל לאירוע אלים, במהלכו תקפו החשודים את בלום וחבריו. במהלך התקיפה, נדקר בלום מספר פעמים, והוא התמוטט במקום. החבורה החשודה נמלטה מהמקום בשני כלי רכב, כאשר אחד מחברי הקבוצה אף הרים את מחסום החנייה באמצעות ידיו על מנת לאפשר את מעבר כלי הרכב. 

זירת הרצח בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)

בלום פונה מהמקום כשהוא במצב קשה, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. באותו היום, בלשי ימ"ר, בסיוע שוטרים ממרחב שפלה ומחוז מרכז, עצרו תשעה חשודים, ביניהם שישה גברים ושלוש נשים, בגילאי העשרה ושנות העשרים המוקדמות לחייהם. בתום החקירה, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע בה דווח על הכוונה להגיש כתבי אישום נגד שישה מהחשודים. 

כזכור,  סנגורו של אחד החשודים, עו"ד משה יוחאי אמר לאחר הארכת מעצרו: "בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של מרשי ב – 15 יום תוך שהיא מייחסת לו את אירוע הדקירה השתכנע בית המשפט כי מדובר בבקשה מוגזמת ומעצרו הוארך בשבעה ימים. מרשי מסר גרסה והפנה את החוקרים אל מצלמות האבטחה . הוא מכחיש את מעורבותו בדקירה והפרסומים המגמתיים על זהות הדוקר וטוען כי מקורם בניסיון להפעיל לחץ על החשודים. מדובר בצעיר ללא עבר פלילי שזו לו חקירה ראשונה במשטרה".

יאשיהו בלום(שמאל) ואחיו מאיר (צילום: באדיבות המשפחה)
יאשיהו בלום(שמאל) ואחיו מאיר (צילום: באדיבות המשפחה)

כמו כן, אחת הצעירות המעורבות באירוע סיפרה למשטרה את מה שאירע באותו ערב מנקודת מבטה: היא חזרה מבילוי עם ידידים בתל אביב, כשבשלב מסוים הגיעו לחוף ושמעו צרחות.

לטענתה, שלושה מחבריה זינקו מהרכב, וכשחזרו אמרו לה 'סעי'. היא אכן נסעה ולא ידעה על הרצח שהתרחש. היא הוסיפה שאחד החשודים אמר לברגיג לזרוק את הסכין במהלך הנסיעה. היא הובילה את החוקרים אל המקום בו הושלכה הסכין, שנמצאה ונשלחה למעבדה. כרגע למשטרה אין את הסרטונים שמתעדים את הדקירה, אלא רק את הגעת הרכב ונסיעתו.