המשטרה עצרה אמש 13 בני אדם בחשד לניסיון גניבה של מחסומי משטרה סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים.

בעקבות דיווח שהגיע למשטרה, הגיעו אמש שוטרים לאזור כיכר פריז בבירה, שם זיהו חשודים שהגיעו עם שתי משאיות, וניסו על פי החשד לגנוב את מחסומי המשטרה המוצבים באזור, ואשר אמורים להיפרס במוצאי השבת על מנת לאבטח את המחאה הצפויה להיערך במקום.

החשודים הועברו לחקירה והמשאיות עמן הגיעו נתפסו. הערב יובאו תשעה מהחשודים לדיון בפני בית משפט השלום בירושלים.

אנשי תנועת 'קריים מיניסטר' מסרו, כי "מזה מספר שבועות אנו פועלים בשיתוף פעולה עם קבוצות המחאה השונות על מנת להבין מדוע משטרת ישראל מתעקשת לכלוא את מפגיני בלפור במכלאה צפופה, באופן שנוגד את תקנות הקורונה. מכתבים בעניין זה נשלחו על ידי עו"ד גבי לסקי וגונן בן יצחק למשטרה".

לדבריהם, "בימים האחרונים יצא המרצע מן השק. מסתבר שהנחיית המשטרה משתלבת היטב בקמפיין מתוזמר שמופץ על ידי בלפור ושופרות בלפור בתקשורת הממוסדת והרשתות החברתיות, קמפיין שנועד להסיט את הכישלון בהתמודדות עם משבר הקורונה מהנאשם מבלפור ולתלות אותו באופן שקרי במחאה. הנתונים היבשים מציגים תמונה אחרת. אין הדבקה במחאה".

לטענתם, "אמש, יצאו שבעה פעילות ופעילים למחאה חשובה ביותר - להזיז את המחסומים ולהחזיר אותם לבעליהם החוקיים. ניסיונה הנואש של משטרת ישראל לייחס להם עבירת גניבה היא מעשה שפל שלא יעמוד בשום בית משפט. מדובר בלוחמות ולוחמים שפעלו למען בריאותם ובטיחותם של עשרות אלפי המפגינות והמפגינים בבלפור ואנחנו נותנים להם גיבוי מלא ועומדים מאחוריהם".