מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (שלישי), עולה כי כ-70% מהציבור מעריכים כי יש סיכוי גבוה לבחירות בתום ארבעת חודשי הפשרה בין הליכוד לכחול לבן, ומצביעי כל המפלגות פרט לימינה סבורים כי מנהיג הגוש שלהם עשה ויתורים גדולים יותר במסגרת הסכם הפשרה.

עוד עולה כי עשירית מהישראלים השתתפו בחודשים האחרונים בפעולות המחאה נגד מדיניות הממשלה; כ-70% מהציבור מעריכים כי ישראל תלך לבחירות נוספות בתום הפשרה בין כחול לבן לליכוד; 66% מהציבור סבורים כי מצב הרוח הציבורי לקראת השנה החדשה הוא פסימי.

להלן עיקרי הממצאים:
הפגנות המבוגרים והצעירים: כעשירית (9.5%) מהישראלים אמרו כי השתתפו בחודשים האחרונים באחת או יותר מפעולות המחאה נגד מדיניות הממשלה ו/או ראש הממשלה. מתוכם- 35% בגילאי 18-34; 21% בגילאי 35-54; ו-44% בגילאי 55 ומעלה.

ניתוח המדגם היהודי בקרב אלה שפקדו את ההפגנות בחודשים האחרונים, מעלה כי 46.5% מתוכם משתייכים למחנה השמאל, 27.5% מהם מגדירים עצמם כמרכז וכרבע מתוכם (26%) הם מגוש הימין.

מפגינים מול מעון ראש הממשלה

בחירות: 68.5% מהציבור מעריכים כי יש סיכוי גבוה שמדינת ישראל תלך שוב לבחירות בתום ארבעת החודשים שנקבעו במסגרת הפשרה בין הליכוד לכחול לבן. כך חושבים 88% בשמאל, 79% במרכז ו-68% מהמשתייכים למחנה הימין (יהודים).

42% מהישראלים סבורים שגנץ עשה ויתורים גדולים יותר במסגרת הפשרה בין הליכוד לכחול לבן, לעומת 22% בלבד החושבים שדווקא נתניהו הוא זה שהתפשר יותר כחלק מההסכם. 14.5% אמרו כי שני המנהיגים עשו ויתורים דומים.

לקראת השנה החדשה: 41% מהישראלים צופים כי השנה החדשה תהיה פחות טובה מקודמתה מבחינת המדינה, למול 27.5% שמאמינים שתהיה שנה טובה יותר, ו-22% שסבורים שתהיה שנה דומה לשנה שמסתיימת. שיעור הסבורים כי השנה הבאה תהיה טובה פחות מקודמתה גבוה משמעותית מזה שנמצא במדידות בעשור האחרון, ופי 2.5 משנה שעברה (17% ספטמבר 2019).