בראיונות שערכו היום (רביעי) אחיו ואחיינו של יעקוב אבו אלקיעאן לגלי צה"ל וכאן רשת ב', סיפרו השניים על התחושות שחווים לאחר התנצלותו אמש של ראש הממשלה, בינימין נתניהו. "1,324 ימים חיכינו להתנצלות. עדיף מאוחר מאשר אף פעם. זה צעד חשוב שמצופה מראש הממשלה שהוא ראש הרשות המבצעת. אנחנו עדיין מחכים לנשיא המדינה, שגם כתב בפברואר פוסט נגדו, יצטרף. מחכים גם לטלפון וביקור של רה"מ", אמר ג'אבר, אח של יעקוב אבו אלקיעאן והוסיף: "עברנו כברת דרך למען טיהור השם של אחינו שהוא מחנך דגול, מי שמכיר אותו יודע איזה לב גדול יש לאדם הזה".

נתניהו מתנצל על הריגת אבו אל־קיעאן
 

כזכור, אתמול לאחר הצהרתו על הסגר הלילי התנצל נתניהו בפני משפחתו של אלקיעאן, שנורה למוות באום אל חיראן על ידי שוטרים בינואר 2017 ותקף את המשטרה והפרקליטות. לטענתו, "יש כאן חקירות פוליטיות, שהיו מזוהמות מהרגע הראשון. תפירת תיקים כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן. אתמול ראינו שמטייחים חקירות, קוברים חקירות, מכסת"חים אחד את השני והכול למען מטרה פוליטית".

רה"מ גם הפנה אצבע מאשימה בסיפור למפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, כאשר אמר כי "שאלתי שלוש פעמים וקיבלתי תשובה של המפכ"ל לפיה התברר שזו דריסה, אירוע טרור. אני קודם כל רוצה להביע התנצלות בשמי בפני משפחת אל-קיעאן על כך שאבי המשפחה נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ולפגוע בי".

בתגובה לדברים אלה של נתניהו אמר רעאד אבו אלקיעאן, אחיינו של יעקוב: "משלושה אנשים לא נקבל התנצלות: אלשיך, ניצן וארדן. אנחנו מכינים עם עורכי הדין בקשה למדינה שתמנע מהם לכהן בתפקידים בכירים, כי הם לא ראויים לכך". השניים עוד הדגישו כי עבורם זה לא עניין פוליטי, לאחר אמירות מצד חברי כנסת, וביניהם יאיר לפיד שטען כי זאת הדרך של נתניהו להתמודד עם הכישלון שלו בטיפול בנגיף הקורונה. "אני לא נכנס לפוליטיקיה בשבילי ראש ממשלה מתנצל זה דבר מאוד חשוב ואחנו רוצים להמשיך את זה הלאה. שום דבר לא יחזיר את יעקוב, קשה לנו מאוד ואנחנו דורשים שיוויון", אמר אחיו.