פרופסור יורם לס שוחח היום (חמישי) עם מאזינה בתוכניתו ב-103FM, שבניסיון להגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפה בחריפות את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בתגובה, העיר לס כי נתניהו לא יכול לעבוד אפילו כנהג מונית. "בשביל להיות נהג טקסי צריך להוציא תעודת יושר. נתניהו לא יכול להיות נהג טקסי".

עם מי יש לי הכבוד?
"אני רוצה להישאר בעילום שם אבל רוצה לומר שני משפטים. אני השבוע ראיתי את החבר ברק, ראש הממשלה לשעבר, והוא כל הזמן מדבר על ראש הממשלה נתניהו. מה הוא עשה בתור רה"מ? בקושי היה שנה וחצי, הרס את החברה בצאלים, הוציא את האנשים כמו גנב בלילה ועוד ממשיך להופיע. יותר טוב שישב בבית יכתוב ספרים".

המאזינים לא מבינים.
"שלא יבלבל את הראש על רה"מ, מה יש לו?"

אני לא מבין אותך. אמרת שהוא כרה"מ הרס את צאלים? כזכור לך, אסון צאלים זה מבצע של סיירת מטכ"ל לחטיפת השליט העיראקי הידוע, וזה קרה הרבה לפני שהוא היה רה"מ.
"כשהוא היה רמטכ"ל נדמה לי".

הוא היה רה"מ לא טוב נגיד, היה גם רמטכ"ל לא טוב? מה את רוצה להגיד?
"לא היה כלום, הוא יושב ומדבר על רה"מ. די, מספיק, תשב תכתוב ספרים ואל תבלבל את המוח כל 5 דקות, בא 'ראש הממשלה', עושה מעל ומעבר 'ראש הממשלה'. אנשים רק בוחרים אותו מרוב שהוא עושה, כריזמטי, ומקובל. שיפסיקו לדבר גם אלה שמאלנים, שאין להם מה לעשות, אין להם מה לעשות רק לשבת לדבר על נתניהו. שאחד יקום ויגיד לי שהוא לא עשה כלום, מי עשה יותר טוב ממנו? סלח לי מר לס, מי עשה? אף אחד".

רבין עשה יותר טוב.
"וגם היום עושה הכי טוב, רק העיניים שלהם עליו".

רבין עשה יותר טוב.
"מי?"

רבין, את לא מקשיבה לי.
"בסדר, רבין עשה מעט ולא הרבה וכל הפיצוצים והבלגנים קרו בזמן רבין זכרו לברכה. אם אתה זוכר הפיצוצים והאוטובוסים וכל הדברים אלה כמה שהיה ראש ממשלה טוב, אבל לצערנו הרב היה גם לא טוב. אבל זה מחזיק את המדינה קצר וטוב, ושיהיה לך יום טוב, זה מה שרציתי להגיד .שרק יצליח ושכל השונאים שלו יצאו להם העיניים".

מחזיק את המדינה? למה כוונתך?
"כוונתי שהוא דואג טוב למדינה, אוהב את המדינה דואג למדינה ועושה הרבה למדינה".

כל מה שאמרת נכון, אבל את יודעת שהחרב של מעשיהו מונחת על צווארו, והוא גם דואג לעצמו.
"לא דואג לעצמו כמו שהוא דואג למדינה. רק אנשים מדברים, הוא לא דואג לעצמו כמו שהוא דואג למדינה, שים לב איזה מדינה יפה יש לנו, ברוך השם כלכלה. זה שיש לנו קורונה לצערי הרב זה לא שהוא הזמין את זה. אנשים מדברים ומדברים, מה הוא הזמין את זה? לא".

אני הגעתי בטקסי לאולפן, בשביל להיות נהג טקסי צריך להביא תעודת יושר מהמשטרה, ידעת? נתניהו לא יכול להיות נהג טקסי, זה בסדר בעינייך?
"למה לא יכול להיות נהג טקסי?"

הרגע הסברתי.