אחרי הביקורת: לשכת ראש הממשלה התייחסה לסערה שהתעוררה בעקבות הפרסום לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו יטוסו בשבוע הבא לטקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות שייערך בבית הלבן במטוס פרטי, שיופעל על ידי חברת תעופה זרה. בהודעה שנמסר היום (שישי) בשעות הצהריים נכתב: "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו".

מוקדם יותר היום, ועד עובדי אל על קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את החלטתו לגבי סידורי הטיסה לטקס. "ראש ממשלה שבוחר לטוס במטוס של חברה זרה במהלך המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת אלעל היא יריקה בפרצוף של 6500 עובדי אלעל שיושבים בבית", נכתב בהודעת הוועד.

"אתה, שהבטחת לעובדים שלא תיתן לאל על ליפול, מפר ברגל גסה את ההבטחה שנתת. בעוד אתה ומשפחתך טסים במטוס פרטי, אלפי עובדי אל על, ביניהם נמצאים גם מצביעים שלך, הפכו לנזקקים ולא יודעים מה יגישו לשולחן החג בראש השנה. אנו קוראים לך לשנות את ההחלטה האומללה הזאת ולקיים את הבטחתך להצלת חברת אל על".

בנימין נתניהו על הודעת סעודיה בדבר הטיסות

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "מטוס פרטי?! עכשיו? מה פתאום מטוס פרטי?! לאנשים אין מה לאכול. אין גבול לניתוק ולאטימות של האיש הזה".

ח"כ משה יעלון, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ראש הממשלה יוצא לחתום על הסכם מדיני שלא עבר את הכנסת, את וועדת החוץ והביטחון ואפילו לא את הקבינט המדיני ביטחוני. זו דיקטטורה".

מאיגוד הטייסים הישראלי נמסר בתגובה: "אדוני ראה"מ אנו טייסי ישראל ששרתנו את המדינה במלחמות צריכים לשרת אותה גם בשלום. האיגוד מוחה על ההחלטה לפיה משלחת ישראלית רשמית תטוס לחתימת הסכם שלום היסטורי במטוס זר עם טייסים זרים, כאשר רוב טייסי ישראל בחל״ת. לישראל ולראשה צריך להיות כבוד לאומי לדגל, לתעופה ולעובדים הישראלים".

כזכור, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צפוי לארח את הטקס הרשמי לחתימת הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שייערך ביום שלישי בשבוע הבא במעונו בוושינגטון.

אתמול אמר טראמפ, כי הוא מאמין שמדינה נוספת תצטרף בקרוב לאיחוד האמירויות, בחתימה על הסכם שלום עם ישראל. בדברים שנשא במסיבת עיתונאים, אמר כי יתכן שהודעה רשמית בעניין תצא אף לפני הטקס בשבוע הבא.